Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 mei 2011 14:24

@ Trebbor: dit zijn je mogelijkheden, zeg je zelf:
* Mavic cosmic elite: iets hogere velgen dan normaal. Iets meer aero. Iets minder comfortabel waarschijnlijk. Niet erg licht.
* Mavic ksyrium elite: gemiddelde wielen. Niet al te zwaar. Goed voor waar je ze voor gaat gebruiken. Zien er er mooi uit. Minpunten: men klaagt nog wel eens over loslopende naven en pingelende spaken. Maar ook veel tevreden gebruikers.
* Easton EA 70: voor gemiddeld gebruik. Niet al te zwaar. Minpunten: mensen klagen over de te zachte body (invreten van cassette) en kwaliteit van naven. Desondanks stonden deze wielen jaren bekend als onverwoestbaar.
* DT Swiss R1500: iets lichter, meer klimwielen. Wellicht iets minder stijf dan bovenstaande (met jou gewicht geen probleem), vermoedelijk wel comfortabeler.
* DT Swiss RR 585: mooi, onverwoestbaar. Qua stijfheid en degelijk behoorlijke overkill met jou gewicht. Erg zwaar.
* Xtreme Aero Wheels III: series 1 en 2 kwamen altijd als vrij slap (zijdelingse stijfheid) uit de testen. Niet zo goede naam. Ervaringen op fora onderschrijven dit. Wel mooi uiterlijk met rode naven.

Maak ik het hiermee makkelijk? Van mij mag je ze allemaal nemen hoor.

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 25 mei 2011 17:27

Heeft er iemand hier nog om ook na het wegseizoen te rijden op een mooie Red Bull? Ik heb mijn crosser maat 58 te koop staan. Eventueel is het frame ook los te koop.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 25 mei 2011 21:32

@Ponsteen

Super bedankt voor je reactie. Een korte uitleg en vergelijking over de keuzes die ik heb is een handig punt om mee te beginnen!

raddraaijer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:27

raddraaijer 28 mei 2011 22:36

Daar is ie dan, mijn nieuwe PRO SL 2000!!
Kan niet wachten om morgen het asfalt op te gaan :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

civictypes
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 aug 2010 12:34

civictypes 28 mei 2011 23:18

Ik heb het al in een ander topic genoemd, maar ik vindt dat het ook in het Rose forum thuis hoort.

Vorige week vrijdag werd ik na slechts 980km (fiets vorig jaar september gekocht) slachtoffer van spaakbreuk op m'n Red Bull pro sl 2000 met de "standaard" Easton EA 70 wielset.

Vandaag ben ik in Bocholt geweest, na in het begin van de week telefonisch contact te hebben gehad.

Vervolgens alles wederom uitgelegd en dat ik toch liever een wielset heb die beter bestand is tegen mijn gewicht (110KG) bijvoorbeeld de Mavic CXP 33 36 gaats of de DT Swiss RR585 32 gaats en dat ik best bereid ben om een financiële bijdrage te doen om dit te realiseren.

Daar werd direct op in gehaakt met dat geld geen probleem is en dat men dit graag voor me wilde oplossen.

Het Easton wiel konden ze wel repareren, maar als ze dat gingen doen waren we een uur verder en de kans is groot dat ik waarschijnlijk met een 500km hetzelfde probleem weer zou hebben, dus wilde men mijn wielset kostenloos omruilen naar de DT Swiss RR585.

Zo gezegt zo gedaan, ze hadden kennelijk een set DT's klaar staan en m'n banden werden keurig netjes overgezet naar de RR585 set.

Ik wil bij deze dan ook niets meer dan alleen maar LOF uitspreken wat betreft de service van Rose.

Gewoonweg SUPER en alleen daarom al zal ik Rose aanbevelen!!

De specs:
DT Swiss RR585 32 gaats wielset met DT Competition spaken, Continental velglint, DT Pro lock nippels en SUNRinglé naven met Xtreme snelspanners.

Een drietal foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 mei 2011 23:39

Ik heb hetzelfde meegemaakt, en dezelfde wielset teruggekregen.
Fijne wielen, maar bij de achternaaf had ik al erg snel veel speling, en vervolgens bleek dat de lagers vol met roest zaten. M.a.w. er is water in gekomen.
Dit heb ik toch maar even buiten Roseversand om afgehandeld, omdat ik geen zin had om alles weer via de post te regelen (ik heb geen auto).

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 29 mei 2011 12:41

@ Raddraaijer: Mooie fiets! Met de rood-zwarte kleurstelling vind ik de Easton wielen mooi staan! Lijkt een kleine frame-maat te zijn met een hoog stuur en zadel? Al mee wezen fietsen vandaag? Fraaie standaard overigens.

@ CIVICtypeS: Dat is helemaal in lijn met alle andere verhalen over Rose Versand. Fijn dat ze je zo goed geholpen hebben!

Dan heb ik zelf ook nog een vraag --> Ik heb grote interesse in de Rose PRO RS 3000. Ik sta nu echter (door lange levertijd en het feit dat de zomer dan al ongeveer afgelopen is) op het punt om mijn aankoop tot de komst van de nieuwe modellen uit te stellen. Ik heb een extreme voorkeur voor het witte model. Weten jullie iets over de kleurstellingen bij Rose? Staan de kleuren voor de PRO RS vast? Als in: Zijn die elk jaar hetzelfde? Ik zou het erg zonde vinden als het nieuwe model niet in het wit verkrijgbaar is. Ik heb Rose deze vraag gemaild, ik wacht nog op antwoord.

Oh en ook meteen de vraag wanneer de nieuwe modellen geintroduceerd worden.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 29 mei 2011 14:34

Nog een vraag over de bezorging van de Rose fietsen:

Op de website van Rose staat dat de bezorging van fietsen uit handen word gegeven aan een andere vervoerder dan de pakketten. Je kan dit dus ook niet volgen via de normale tracker. Weet iemand welke vervoerder dit is en wat hun beleid is in het geval van het niet aanwezig zijn tijdens de bezorging?

raddraaijer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:27

raddraaijer 29 mei 2011 16:04

@trebbor frame is 59, lijkt misschien wat klein omdat het zadel
veel te hoog stond. Inmiddels zitten de eerste km's erop en het ging
heerlijk :) Mijn eerste racekilometers ooit en zelfs met de harde wind tegen
kwam ik voor mijn doen best goed vooruit.
Die standaard is inderdaad prima! Ook makkelijk met het schoonmaken
van de fiets als dat nodig is.

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 05 jun 2011 23:04

Ik heb een vraagje bij de geometrie van de Rose frames.
Momenteel heb k een cervélo SLT:
balhoofdbuis 140mm (1cm hoge afdekking van het balhoofd, verder geen spacers)
bovenbuis 545mm
reach 380mm, 105mm stuurpen
seattube angle: 73°

als ik dan kijk naar de Pro SL en Pro RS-frames weet ik niet welk van beide te kiezen geometriegewijs (ik twijfel ook tussne 53 en 55cm:

de seattube angle is 74.5 °, wat wil zeggen dat mijn zadel 1,85cm extra setback nodig heeft. Dat is niet zo'n probleem, en wordt wel opgevangen met een zadelpen met setback.

Maar de reach en balhoofdbuis zijn een andere kwestie:

eerst de Pro-RS
Maat 53: 133mm balhoofdbuis
375mm reach

de reach is een halve cm korter (op te vangen met stuurpen)
maar de balhoofdbuis is ook 7mm korter, wat dus 7mm extra spacers betekent...

Maat 55: 147mm balhoofdbuis
386mm reach

de reach is een halve cm langer (op te vangen met stuurpen)
en de balhoofdbuis is 7mm korter, wat zou willen zeggen dat mijn stuurpen direct op het balhoofd kan bevestigd worden. Op de website van Rose zijn alle fietsen echter uitgerust met een wel héééél erg hoge conische spacer op het balhoofd. Weet er iemand of deze kan vervangen worden door een vlakke?


Een 3e optie zou het Pro-SL frame zijn in maat 53:

balhoofdbuis 140mm (zelfde als wat ik nu heb)
reach 372mm

Hier zou ik dus enkel een stuurpen nodig hebben die 0,5 of 1cm langer is... moet ik dan eens uittesten. Nadeel is wel dat het frame wat minder gesofisticeerd en wat zwaarder is...

Een hele boterham aan informatie. Hopelijk kunnen jullie mij bijstaan bij het maken van de goede keuze?
Alvast hartelijk bedankt
Stockie

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 10 jun 2011 17:04

Afgelopen week ben ik weer eens naar Rose gereden met mijn 1,5 jaar oude Red Bull mee.
Deze heb ik in 2010 in de grote opruiming gekocht, maar achteraf is deze Red Bull toch te klein voor mij.
Een foutje van de verkoper toen en uiteraard ook van mijzelf.
ROse had begrip voor de situatie en hebben de fiets teruggenomen en ik mocht een nieuwe uitzoeken.
Het is een Rose Pro SL2000 geworden, kleine bijbetaling en deal was rond.
Nu wel 3 maten groter.
Alleen helaas een lange wachttijd, kan wel half augustus worden, kan eerder.
Das dus balen, maar heb het er graag voorover.
Ff een foto van internet gehaald, zodra ik mijn nieuwe racer heb zal ik foto's plaatsen.

Afbeelding

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 11 jun 2011 19:50

Mijn Rose Pro-SL 2000 met een Shimano RS80 wielsetje.
Inmiddels heeft deze koersfiets al ruim 3400km op de teller staan en kan niets anders zeggen dan dat het een topper is!

Afbeelding

Plaats reactie