Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja, 1700 gram is wel gigantisch zwaar voor een 50mm clincher wielset.amclassic-fan schreef:Ik vind 1700 gram wel fors aan 't gewicht voor een wielset. Een lage wielset kan ook gewoon stijf zat zijn en rijdt uiteindelijk eigenlijk een stuk fijner als er een vlagerig windje staat.
Ik kom ook bijna niet meer vooruit.
tja... een Campa Zonda (30mm alu) weegt een haar meer dan 1550 gram. Dus als 50mm carbon 200 gram meer weegt is dat wel relatief zwaar ja. Kuiper FCC 50mm wielen (toch een redelijke referentie) wegen ook 1550 gram. Dus ja, 1700 gram is redelijk aan de zware kant, zelfs voor een 50mm clincher.
Als je niet meer vooruit komt, moet je misschien wat meer eten onderweg. Dat helpt vaak ook tegen prikkelbaarheid...
Als je niet meer vooruit komt, moet je misschien wat meer eten onderweg. Dat helpt vaak ook tegen prikkelbaarheid...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
1700 voor een alu-carbon 50mm is normaal.
1700 voor een full carbon is heel zwaar.
Is dus even de vraag waar we nu over praten?
En weegt Kuiper inmiddels met of zonder body? Was als ik het goed heb begrepen zonder body in het verleden (dus niet correct).
1700 voor een full carbon is heel zwaar.
Is dus even de vraag waar we nu over praten?
En weegt Kuiper inmiddels met of zonder body? Was als ik het goed heb begrepen zonder body in het verleden (dus niet correct).
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
1700 voor alu-carbon is idd niks bijzonders, zitten de meeste merken op. Mavic SR uitgezonderd.
Less is bore
Voor het klimwerk gebruik ik ook inderdaad de lichtere Mavics. (momenteel zit ik op de Gulpenerberg).
Wil ook nog wel een full carbon ( géén alu remrand) clincher wielset in China bestellen maar twijfel nog over de hoogte in mm.
Iemand enig advies? Vooral voor de looks: 40/50 of 60mm?
Wil ook nog wel een full carbon ( géén alu remrand) clincher wielset in China bestellen maar twijfel nog over de hoogte in mm.
Iemand enig advies? Vooral voor de looks: 40/50 of 60mm?
Hallo iedereen op dit forum!
Ik ben nieuw hier en wou een paar vraagjes stellen ivm met aankoop van frames in China en Taiwan.
Ik heb hier al tal van reacties gelezen van mensen over bvb het kopen van een Pinarello in China
Is dit nu legaal of niet? Vele producenten op die Chineese sites beweren een OEM fabriek te zijn/
Heeft hier al iemand zo'n Pinarello gekocht(afkomstig van China of Taiwan)?
Zo ja,was deze opgestuurd als "sample"? Waren er kosten bij de douane(inklaring,taksen,enz) en is die vlot voorbij de douane geraakt?
Alvast dank voor jullie antwoorden!
Grz,..Peter
Ik ben nieuw hier en wou een paar vraagjes stellen ivm met aankoop van frames in China en Taiwan.
Ik heb hier al tal van reacties gelezen van mensen over bvb het kopen van een Pinarello in China
Is dit nu legaal of niet? Vele producenten op die Chineese sites beweren een OEM fabriek te zijn/
Heeft hier al iemand zo'n Pinarello gekocht(afkomstig van China of Taiwan)?
Zo ja,was deze opgestuurd als "sample"? Waren er kosten bij de douane(inklaring,taksen,enz) en is die vlot voorbij de douane geraakt?
Alvast dank voor jullie antwoorden!
Grz,..Peter
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kort en krachtig: het is illegaal (want nep) en best sneu als je er een koopt (want nep).
Less is bore
Kan je dat wat toe lichten Daniël?daniel1975 schreef:Kort en krachtig: het is illegaal (want nep) en best sneu als je er een koopt (want nep).
Moest het echt illegaal zijn,dan zouden er toch niet zoveel van verkocht worden en zouden ze die sites en de verkopers toch al lang opgedoekt hebben?
Waarom is het illegaal..omdat de naam Pinarello er op staat? ALS het echt illegaal zou zijn... dan gewoon een blanco of zwarte bestellen,of
een andere sticker op of laat je hem herspuiten he!
Laatst gewijzigd door padeloco op 29 apr 2012 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.