Cube
Beste mensen,
ik ben in 2014 beginnen fietsen. Ik kocht een Cube Agree gtc slt.
Mijn eerste 'bergtocht' was in de Vogezen in 2014.Bij een afdaling (niet eens zo snel) begon mijn fiets /voorwiel enorm te trillen.Wat een slechte ervaring om als beginnende fietser om zo te dalen.Mijn fietsvrienden met heel veel ervaring lachten een beetje.Nochtans ben ik geen angsthaas!
De volgende afdalingen idem dito : enorme trillingen en onhandelbaar; Mijn vrienden , die achter mij reden, zagen het eindelijk ook!
Alles geprobeerd : magneet (chrono) weg uit voorwiel , remblokjes volledig open zetten , gps en gpshouder verwijderd : niets hielp.
Terug naar de dealer: die inspecteert het balhoofd , alles ok.
Naar vellofolies in kortrijk naar stand cube : probleem uitgelegd. Misschien de wielen!!!
Ik koop nieuwe wielen ( een update kan toch geen kwaad) dura ace c25.
Volgende jaar 2015: weekje Mallorca , afdalingen idem dito. Vrienden vlammen , ik met de de remmen toe
Mont ventoux zomer idem.
2016 Weekje Mallorca op een huurfiets Marcello. Ik vlieg naar beneden en kan eindelijk dalen als een vrije vogel
Nu de Marmotte 2016 ; ik hou mijn hart al vast.
Deze fiets is in de afdaling een zelfmoordwapen.
De snelheid van dalen maakt niet veel uit : kan al beginnen vanaf 40 per uur. Er is geen lijn in te trekken wanneer hij begint te trillen.
Iemand dezelfde ervaringen? Voor de rest, wat hou ik van mijn Cube!
ik ben in 2014 beginnen fietsen. Ik kocht een Cube Agree gtc slt.
Mijn eerste 'bergtocht' was in de Vogezen in 2014.Bij een afdaling (niet eens zo snel) begon mijn fiets /voorwiel enorm te trillen.Wat een slechte ervaring om als beginnende fietser om zo te dalen.Mijn fietsvrienden met heel veel ervaring lachten een beetje.Nochtans ben ik geen angsthaas!
De volgende afdalingen idem dito : enorme trillingen en onhandelbaar; Mijn vrienden , die achter mij reden, zagen het eindelijk ook!
Alles geprobeerd : magneet (chrono) weg uit voorwiel , remblokjes volledig open zetten , gps en gpshouder verwijderd : niets hielp.
Terug naar de dealer: die inspecteert het balhoofd , alles ok.
Naar vellofolies in kortrijk naar stand cube : probleem uitgelegd. Misschien de wielen!!!
Ik koop nieuwe wielen ( een update kan toch geen kwaad) dura ace c25.
Volgende jaar 2015: weekje Mallorca , afdalingen idem dito. Vrienden vlammen , ik met de de remmen toe
Mont ventoux zomer idem.
2016 Weekje Mallorca op een huurfiets Marcello. Ik vlieg naar beneden en kan eindelijk dalen als een vrije vogel
Nu de Marmotte 2016 ; ik hou mijn hart al vast.
Deze fiets is in de afdaling een zelfmoordwapen.
De snelheid van dalen maakt niet veel uit : kan al beginnen vanaf 40 per uur. Er is geen lijn in te trekken wanneer hij begint te trillen.
Iemand dezelfde ervaringen? Voor de rest, wat hou ik van mijn Cube!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik denk dat dat te maken heeft met de frame-stijfheid. Die is uit jouw frame weg, dan gaat je fiets oncontroleerbaar trillen. Ik heb het op mijn mtb maar daar ga je toch nooit zo hard op. Misschien kun je een nieuw frame eisen bij cube. Als je googled op speed wobble dan zie je het ook van motor rijders.
Maak joe woar
als het alleen je voorwiel is dat wobbelt, zou het ook aan de vork kunnen liggen .
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Heb hetzelfde gehad met de eerste generatie tarmac van specialized. Heb uiteindelijk de fiets ingeruild voor een ander model. FM meende dat het destijds een slappe voorvork was.
Zoek maar eens op bike shimmy
Daar is al veel over geschreven op het internet.
Ik heb het ook ooit met een noname Chinees frame gehad, ben er één keer mee de Ventoux afgereden, levensgevaarlijk was dat. Die fiets heb ik niet lang gehad. Als ik zonder handen reed op het vlakke, begon het stuur al heen en weer te slaan.
Wat helpt tijdens het afdalen, is je knieën tegen de bovenbuis aanduwen om het shimmy effect te verminderen.
Daar is al veel over geschreven op het internet.
Ik heb het ook ooit met een noname Chinees frame gehad, ben er één keer mee de Ventoux afgereden, levensgevaarlijk was dat. Die fiets heb ik niet lang gehad. Als ik zonder handen reed op het vlakke, begon het stuur al heen en weer te slaan.
Wat helpt tijdens het afdalen, is je knieën tegen de bovenbuis aanduwen om het shimmy effect te verminderen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Raar, de agree,s zijn stijf zat, lijkt eerder op een defect ergens.
Het moet iets groots zijn. Ook al plak je 20gram lood op een fiets wiel er gebeurt echt niks geks in een afdaling.
Dit soort extreme dingen licht echt niet aan een lagertje oid. Er moet echt iets goed krom zijn of gebroken.
Ik heb het wel eens bij mijn mtb als ik in een afdalingeven mijn handen van het stuur haal, aar zodra ik het weer vastpak is het weg.
Het moet iets groots zijn. Ook al plak je 20gram lood op een fiets wiel er gebeurt echt niks geks in een afdaling.
Dit soort extreme dingen licht echt niet aan een lagertje oid. Er moet echt iets goed krom zijn of gebroken.
Ik heb het wel eens bij mijn mtb als ik in een afdalingeven mijn handen van het stuur haal, aar zodra ik het weer vastpak is het weg.
Zijn er mensen bekend met de Cube Cross Race Pro 2016.
Zelf ben ik op zoek naar een betaalbare en betrouwbare fiets met schijfremmen.
Aangezien we nog niet al te groot wonen en dus geen plek heb voor een MTB, leek het me wel iets om een cyclocross fiets aan te schaffen en in de winter te gebruiken voor in de bossen.
Nu kwam ik deze fiets tegen met hydraulische remmen en er ook nog een leuk uit zag.
Aangezien er weinig over te vinden is was ik benieuwd of er forumleden waren met ervaringen.
Omhoog
Zelf ben ik op zoek naar een betaalbare en betrouwbare fiets met schijfremmen.
Aangezien we nog niet al te groot wonen en dus geen plek heb voor een MTB, leek het me wel iets om een cyclocross fiets aan te schaffen en in de winter te gebruiken voor in de bossen.
Nu kwam ik deze fiets tegen met hydraulische remmen en er ook nog een leuk uit zag.
Aangezien er weinig over te vinden is was ik benieuwd of er forumleden waren met ervaringen.
Omhoog
Ik ben net terug van een weekje klimmen op en dalen van de Ventoux op mijn Agree GTC SL (2015 model). Geen centje pijn. Zelfs met 86,5 km/h was er niks aan de hand en reageerde de fiets knalstijf. Daar zijn deze frames om bekend. Daarentegen heb ik er wel Fulcrum Racing Zero's inhangen. Ik zou er mee terug gaan als ik jou was.sonde schreef:Beste mensen,
ik ben in 2014 beginnen fietsen. Ik kocht een Cube Agree gtc slt.
Mijn eerste 'bergtocht' was in de Vogezen in 2014.Bij een afdaling (niet eens zo snel) begon mijn fiets /voorwiel enorm te trillen.Wat een slechte ervaring om als beginnende fietser om zo te dalen.Mijn fietsvrienden met heel veel ervaring lachten een beetje.Nochtans ben ik geen angsthaas!
De volgende afdalingen idem dito : enorme trillingen en onhandelbaar; Mijn vrienden , die achter mij reden, zagen het eindelijk ook!
Alles geprobeerd : magneet (chrono) weg uit voorwiel , remblokjes volledig open zetten , gps en gpshouder verwijderd : niets hielp.
Terug naar de dealer: die inspecteert het balhoofd , alles ok.
Naar vellofolies in kortrijk naar stand cube : probleem uitgelegd. Misschien de wielen!!!
Ik koop nieuwe wielen ( een update kan toch geen kwaad) dura ace c25.
Volgende jaar 2015: weekje Mallorca , afdalingen idem dito. Vrienden vlammen , ik met de de remmen toe
Mont ventoux zomer idem.
2016 Weekje Mallorca op een huurfiets Marcello. Ik vlieg naar beneden en kan eindelijk dalen als een vrije vogel
Nu de Marmotte 2016 ; ik hou mijn hart al vast.
Deze fiets is in de afdaling een zelfmoordwapen.
De snelheid van dalen maakt niet veel uit : kan al beginnen vanaf 40 per uur. Er is geen lijn in te trekken wanneer hij begint te trillen.
Iemand dezelfde ervaringen? Voor de rest, wat hou ik van mijn Cube!
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je dat elke afdaling meemaakt moet het een keer mis gaan.
Met je fiets naar de fm en laten nakijken.
Als hij er niets aan kan/wil doen dan zou ik ergens anders een nieuw frame aanschaffen.
Met zo'n fiets zou ik geen enkele keer meer naar beneden willen (durven) rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend