Scott
werkpaard schreef:Hallo,
Ik heb de kijk op een Scott R4 frame. Maar nu kom ik twee verschillende typen tegen. Eén met doorlopende zitbuis en één met traditionele zitbuis. Zie foto.
Kan iemand mij dit verklaren, is die met doorlopende buis ouder?
[img=http://www.twcdevoorsprong.nl/addict4.jpg]
Nu kan ik voor een goede prijs een frame kopen met doorlopende zitbuis.
Wat ik me afvraag, hoeveel hoogte verschil kun je met die constructie nog bereiken.
Ik ben eigenlijk wel op zoek naar wat testresulatten van of ervaringen van mensen die op een Scott Team Issue (het liefste de Jean Delatour editie) fietsen. En weet iemand nog een adresje voor dergelijke frames?
C'est le moustache qui fait la musique
-
- Forum-lid HC
"Ik ben eigenlijk wel op zoek naar wat testresulatten van of ervaringen van mensen die op een Scott Team Issue (het liefste de Jean Delatour editie) fietsen. En weet iemand nog een adresje voor dergelijke frames?"
Scandium frame was tweede in de tour test van 2003 (net na de Principia Rex pro)
Adroit heeft volgens mij nog een L en ik misschien nog een XXL.
En wat betreft Die R4: tot ca. 25 cm zadelpen bij een ongezaagde versie, als het frame als is gezaagd dan kun je er max. 7 cm aan toevoegen.
Scandium frame was tweede in de tour test van 2003 (net na de Principia Rex pro)
En wat betreft Die R4: tot ca. 25 cm zadelpen bij een ongezaagde versie, als het frame als is gezaagd dan kun je er max. 7 cm aan toevoegen.
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:"Ik ben eigenlijk wel op zoek naar wat testresulatten van of ervaringen van mensen die op een Scott Team Issue (het liefste de Jean Delatour editie) fietsen. En weet iemand nog een adresje voor dergelijke frames?"
Jij bent er wel tevreden over of niet?
Ben eigenlijk op zoek naar een medium (maat 54).
Mocht je/iemand er ooit nog een willen verkopen bij deze heb je een potentiele koper!
C'est le moustache qui fait la musique
Ik ben nu in het bezit van een Trek 5500 en zit aan een Scott CR1/Addict te denken.
Nu is mijn Trek een 58cm frame en ik heb het idee dat deze goed zit.
Heb een zero offset zadelpen en een stuurpen van 110mm.
Past nu een XL/58 frame van Scott mij het beste?
Qua bovenbuis komt deze 3mm langer uit, maar het balhoofd wordt een stuk hoger: van 16,5 naar 19cm.
Volgens Scott zit ik met mijn 1,84m op het randje tussen de 56 en 58cm frame.
Iemand?
Nu is mijn Trek een 58cm frame en ik heb het idee dat deze goed zit.
Heb een zero offset zadelpen en een stuurpen van 110mm.
Past nu een XL/58 frame van Scott mij het beste?
Qua bovenbuis komt deze 3mm langer uit, maar het balhoofd wordt een stuk hoger: van 16,5 naar 19cm.
Volgens Scott zit ik met mijn 1,84m op het randje tussen de 56 en 58cm frame.
Iemand?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je geeft het zelf al aan, hoe kom je uit met de balhoofdbuis in vergelijking met de Trek. Hoeveel spacers heb je onder je stuurpen zitten? Waar je wel rekening mee moet houden is dat bij de Trek er nog de stack height van het balhoofd bij komt. Als je dieper wilt gaan zitten, moet je de L nemen, anders waarschijnlijk de XL.
-
- Forum-lid HC
Mijn volgende mtb. Net optie op genomen, zodat ik hem zsm heb.
http://www.scottusa.com/service/files/i ... 1F11J1.jpg
Hey voorheen lukte het me nog wel eens een plaatje te plaatsen. nu ja klikken kan ook
http://www.scottusa.com/service/files/i ... 1F11J1.jpg
Hey voorheen lukte het me nog wel eens een plaatje te plaatsen. nu ja klikken kan ook
Amclassic-fan schreef:Je geeft het zelf al aan, hoe kom je uit met de balhoofdbuis in vergelijking met de Trek. Hoeveel spacers heb je onder je stuurpen zitten? Waar je wel rekening mee moet houden is dat bij de Trek er nog de stack height van het balhoofd bij komt. Als je dieper wilt gaan zitten, moet je de L nemen, anders waarschijnlijk de XL.
Bij de Trek heb ik rekening gehouden met de stack height van het balhoofd.
Ik totaal zit er nu exact 2,5cm aan spacers onder.
Lijkt er dus op dat bij een L er 2 cm aan spacers komen en een XL geen spacers.
Kom ik dan op deze manier op beide maten exact even diep te zitten?
Klopt het dat een CR1 in deze maten een goede 1000 gram wegen?
En de voorvork? Moet ik rekening houden met een kleine 500 gram, zoals Scott opgeeft?
Race: Giant TCR en Giant Propel