Carbon clinchers uit China vragen
Daniël,
Ik heb ze gewogen op een Hema digitaal keuken weegschaaltje. Met velglint want dat zit er al op, maar zonder snelspanners.
Ook een vergelijk door ze in de hand te houden en met de quattros te vergelijken gaf geen positief uitsluitsel. Dus denk dat het schaaltje wel redelijk klopt.
Had Quattro wielen en die waren al niet echt licht, maar deze zijn niet veel lichter. maakt mij niet echt uit omdat ik zelf lang en dus niet enorm licht ben.
Zijn wel stijf alhoewel ik het idee heb dat de fulcum Quattros stijver zijn.
Kortom, er zijn weinig rationele redenen om de quattros in de schuur te laten staan.
25 mm is met 25 mm grand prix wel fijn (gemeten: bijna 27 mm). Zeker in bochten.
Was een kleine 300 euro aan de wielen en 37 eur aan postbode kwijt.
Misschien kan je hier iets mee.
Ik heb ze gewogen op een Hema digitaal keuken weegschaaltje. Met velglint want dat zit er al op, maar zonder snelspanners.
Ook een vergelijk door ze in de hand te houden en met de quattros te vergelijken gaf geen positief uitsluitsel. Dus denk dat het schaaltje wel redelijk klopt.
Had Quattro wielen en die waren al niet echt licht, maar deze zijn niet veel lichter. maakt mij niet echt uit omdat ik zelf lang en dus niet enorm licht ben.
Zijn wel stijf alhoewel ik het idee heb dat de fulcum Quattros stijver zijn.
Kortom, er zijn weinig rationele redenen om de quattros in de schuur te laten staan.
25 mm is met 25 mm grand prix wel fijn (gemeten: bijna 27 mm). Zeker in bochten.
Was een kleine 300 euro aan de wielen en 37 eur aan postbode kwijt.
Misschien kan je hier iets mee.
@Daniël,
Ook hier 38mm via Helin Liu. Weliswaar niet gewogen maar ze voelen duidelijk zwaarder aan dan ik had verwacht. Ook ik ben lang en de lichtste niet, maar heb ze als trainingswieltjes / project voor NL gekocht, dus gaat er mij m.n. om dat ze lang recht blijven.
Ook hier 38mm via Helin Liu. Weliswaar niet gewogen maar ze voelen duidelijk zwaarder aan dan ik had verwacht. Ook ik ben lang en de lichtste niet, maar heb ze als trainingswieltjes / project voor NL gekocht, dus gaat er mij m.n. om dat ze lang recht blijven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thnx!
Zijn het deze? https://m.nl.aliexpress.com/item/32778871945.html
Zijn het deze? https://m.nl.aliexpress.com/item/32778871945.html
Less is bore
-
- Forum-lid
Alleen de Ultralight clinchers met een R13 naaf zijn licht van gewicht. De rest zit rond de 1700 - 1900 gram.
Farsports zit een stul lager qua gewicht.
Farsports zit een stul lager qua gewicht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Farsports wel beetje betrouwbaar qua wielen?
Less is bore
-
- Forum-lid
Sinds 2013 rijd ik met 3 setjes rond, 2x 60 mm full carbon en 1x 50 carbon/alu.
Buiten een keer een spaakbreuk hebben de wielen al vele ritten doorstaan in Limburg, Ardennen, Eifel, Frankrijk en Engeland/Schotland.
Ik ben zelf dus tevreden, alleen loopt er een draadje op Wieightweenies met wat mindere ervaringen.
Maar ik denk zelf dat elk product mindere ervaringen kent. Alleen de slechte ervaringen zal je eerder lezen. Als het goed is, is het goed.
Buiten een keer een spaakbreuk hebben de wielen al vele ritten doorstaan in Limburg, Ardennen, Eifel, Frankrijk en Engeland/Schotland.
Ik ben zelf dus tevreden, alleen loopt er een draadje op Wieightweenies met wat mindere ervaringen.
Maar ik denk zelf dat elk product mindere ervaringen kent. Alleen de slechte ervaringen zal je eerder lezen. Als het goed is, is het goed.
Farsports en light bicycle staan over het algemeen goed bekend en ook over Yoeleo is men overwegend positief. Heb zelf een setje van Helin nu en is iets zwaarder dan de Yoeleo set die ik eerder had. Overigens is hoe goed er gespaakt wordt ook erg belangrijk.daniel1975 schreef:Farsports wel beetje betrouwbaar qua wielen?
Ik heb ook 38mm hoge en 25mm brede velgen van Helin Liu. Met de Novatec A291SB en F482SB naven, 24/28 spaaks. Gebouwd door Zoran. Voorwiel weegt 683gr*, achterwiel 908gr*. Samen dus 1591 gram. Vind ik voor dit setje wel prima.
* op m'n oude digitale keukenweegschaaltje....
* op m'n oude digitale keukenweegschaaltje....
- daniel1975
- Forum-lid HC
<1600gr vind ik acceptabel, daarboven betaal ik liever iets meer voor lichtere wielen.
Het blijft nog steeds Strong, Light, Cheap; pick two.
Het blijft nog steeds Strong, Light, Cheap; pick two.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik heb een helin liu setje van 50mm voor en 60mm achter, 23mm breed en r13 naven. Weegt 1620 gram en koste met alles erbij 307 euro. Zijn sterk en lopen soepel.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
23 breed, is dat gewoon 'ouderwets' 15mm intern?
Less is bore