Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 08 dec 2009 20:09

Ik kan in mijn Garmin de kaarten niet meer aan - of afvinken. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik heb de kaarten al verwijderd (ze stonden op SD kaart) en er opnieuw opgezet maar het probleem blijft.
Please help.

Peter

chorusrijder
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 mei 2006 14:26

chorusrijder 08 dec 2009 20:52

Heb je de SD kaart ook geformatteerd?
Kan misschien ook helpen.

Zo niet dan een soft reset geven, en als dat niet helpt een harde reset geven.
steel is real !!!

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 08 dec 2009 22:35

Ik heb de Garmin geformateerd en een backup erop geplaatst. Nu doet hij het terug d.w.z. het aan- afvinken van kaarten is terug mogelijk.

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 08 dec 2009 22:36

Ik had ook al de SD geformatteerd maar dat baatte niet. Het probleem zat 'm in de Gamrin zelf. Heb dan maar het ganse toestel (Garmin drive) geformatteerd en een backup erop geplaatst.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 dec 2009 07:12

Weer een update voor de Edge 605/705 :

Change History

Changes made from version 2.90 to 3.10:

* Added ability to use waypoint elevation as the starting elevation for an activity when the user starts within approximately 30m of this waypoint.
* Fixed issue where workouts using power zones based on percent of FTP or heart rate zones based on percent of maximum HR were saved incorrectly.
* Fixed issue where Garmin Training Center could give a data transfer failed error if the unit had a bike profile name longer than fifteen characters.
* Fixed issue with inaccurate display of history dates in some languages.
* Added support for updated Australia Daylight Saving Time start and end dates.
* Updated translations.

Alles via Garmin Web Updater : http://www8.garmin.com/products/webupda ... nstall.jsp
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

eelcoz

eelcoz 09 dec 2009 12:25

Ik net de 705 besteld bij FuturumShop. In eerste instantie zonder kaartmateriaal, omdat me nog teveel dingen onduidelijk zijn. Heb een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, maar een paar kleine dingen blijven me onduidelijk:

1. Klopt mijn conclusie dat je voor andere landen dan Nederland weinig aan een TOPO kaart hebt, als je alleen op de racefiets zit (dus niet MTB), aangezien er nauwelijks fietspaden zijn buiten Nederland?

2. Ik begreep dat CN routeerbaar is en TOPO kaarten niet, maar betekent dat dan dat wanneer je beide hebt geinstalleerd, je alleen routes kunt fietsen die gebruik maken van wegen die in CN staan (en dus niet de fietspaden op de TOPO kaart). Dat lijkt me namelijk een beetje vreemd.

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 09 dec 2009 13:02

[quote="eelcoz"]Ik net de 705 besteld bij FuturumShop. In eerste instantie zonder kaartmateriaal, omdat me nog teveel dingen onduidelijk zijn. Heb een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, maar een paar kleine dingen blijven me onduidelijk:

1. Klopt mijn conclusie dat je voor andere landen dan Nederland weinig aan een TOPO kaart hebt, als je alleen op de racefiets zit (dus niet MTB), aangezien er nauwelijks fietspaden zijn buiten Nederland?

2. Ik begreep dat CN routeerbaar is en TOPO kaarten niet, maar betekent dat dan dat wanneer je beide hebt geinstalleerd, je alleen routes kunt fietsen die gebruik maken van wegen die in CN staan (en dus niet de fietspaden op de TOPO kaart). Dat lijkt me namelijk een beetje vreemd. [/quote]

1) Inderdaad: Ik heb in belgie (ardennen), dld (net over de grens bij emmerich) en Frankrijk (pyreneeen en cevennen en Nord), en ben geen fietspaden tegengekomen die niet op CN staan. Neemt niet weg dat topo 'leuk' is ivm hoogtelijnen en meer detail.

2) Inderdaad, als je de edge laat routeren. Die functie wordt echter niet zoveel gebruikt als je een leuk rondje wil fietsen: In dat geval maak of download je een route via gpsies of iets vergelijkbaars. En dan maakt het niet uit of je kaart routeerbaar is: the edge legt de route dan gewoon over de kaart heen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2009 14:18

Met City Navigator kan je de routering ook in mapsource gebruiken om routes te maken. Met een topo kaart is dat echt niet te doen, dan klik je jezelf een ongeluk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

klepper66
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2009 20:37

klepper66 09 dec 2009 15:26

Heb nog een andere site gevonden. Echt heel simpel om routes te maken, een paar punten en je bent al snel klaar.
http://ridewithgps.com/

racer979
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2009 15:30

racer979 09 dec 2009 22:56

Op 17 oktober meldde ik:
Omruilvoorstel na gebroken stuursteun Tijdens de afgelopen Velomediane Claudy Criquelion brak plotseling de stuurhouder van mijn Garmin Edge 705 en viel de Edge op het asfalt en in het gras. Na geruime tijd zoeken vond ik hem weer, maar het apparaat werkt niet meer. Via mijn (Nederlandse) leverancier heb ik de Edge teruggestuurd naar Garmin. Ik heb het apparaat al meer dan een jaar en aldus valt het buiten de reguliere garantieperiode van een jaar. Het Nederlands recht geeft me volgens het levensduurprincipe echter recht op langere garantie. Aangezien de Garmin Edge en de stuurhouder ontworpen zijn voor gebruik op een racefiets, mag ik er van uitgaan dat beide tegen de normale trillingen van een racefietsstuur bestand zijn en gedurende meerdere jaren probleemloos mee kunnen gaan. (En als dit niet zo zou zijn, dan dient Garmin er actief voor te zorgen dat klanten deugdelijke bevestigingen krijgt.) De stuurhouder die kapot ging gebruikte ik overigens pas vier maanden. Na 6 weken heb ik nu een reactie gekregen. Ze stellen dat de schade niet onder de garantie valt, maar dat ze me een omruilvoorstel doen, waarin ze me een nieuwe unit willen sturen voor 126,50 Euro. Dit is natuurlijk aanzienlijk onder de nieuwprijs van een dikke 300 Euro, maar ik vind eigenlijk dat Garmin hierin geheel verantwoordelijk is. Bovendien zijn ze gezien het grote aantal klachten over de stuurhouders goed op de hoogte van de slechte kwaliteit. Ik begrijp dat ze ondertussen verbeterde stuurhouders leveren. Wat is jullie ervaring met dit soort omruilvoorstellen?
Na enige reacties op dit forum heb ik in eerste instantie de Internetwinkel en in tweede instantie Garmin Nederland gemeld dat ik niet accoord ging met het omruilvoorstel. Hierbij was mijn argumentatie "Volgens de Europese Richtlijn Koop en Garantie heeft iedereen in de Europese Unie bij wet minimaal twee jaar garantie. Volgens de Nederlandse wet heb ik recht op een deugdelijk product. Uit vele berichten op Internet is het mij duidelijk dat de geleverde stuursteun geen deugdelijk product is. Dit type stuursteun is ondertussen door Garmin vervangen door een ander type, dat naar verluid steviger zou zijn. Door deze vervanging heeft Garmin impliciet ook zelf aangegeven dat de eerdere (aan mij geleverde) stuursteun niet deugdelijk is. Aangezien de stuursteun een integraal onderdeel vormt met de Edge 705 zelf, en de Edge 705 direct schade ondervond als gevolg van het breken van de stuursteun, is het mij duidelijk dat ik in deze recht heb op de wettelijke garantie."

Garmin Nederland is niet inhoudelijk ingegaan op mijn argumentatie, maar ze is mij uiteindelijk wel goed tegemoet gekomen door me kostenloos een nieuwe unit en twee nieuwe houders (uit de nieuwe serie) op te sturen. Dus het kostte wat tijd (een kleine drie maanden), maar uiteindelijk hebben ze het goed afgehandeld.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 dec 2009 23:18

Hoi,

@racer979,

Dank voor je follow up. Goed om te horen dat alles nu geregeld is voor jou.
Ik denk dat Garmin niet inhoudelijk in wilde gaan aangezien ze geen 'carte blanche' voor anderen geven.

Maar zoals je zegt. Het probleem is bekend met die mounts en dan zouden zij, Garmin, maar een gratis (twee) nieuwe mounts beschikbaar moeten stellen aan eenieder die de oude heeft.

Dat doen ze niet en kunnen dus nu op de blaren zitten aangezien het ze een 705 kost in jouw geval. No big deal voor Garmin maar wat als er tig andere mensen komen?

Beetje dom van ze dat ze die nieuwe mount niet gratis aanbieden en het aan laten komen op individuele claims. Siert ze niet maar wellicht leren ze hieruit.
Een tevreden klant is ook een blijvende klant en voor zo'n stukje plastic als die mount is ............

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

eelcoz

eelcoz 10 dec 2009 20:24

Vanmiddag is m'n 705 bezorgd. Ik denk dat ik voorlopig wel even zoet ben hiermee. Er doet zich trouwens momenteel een raar verschijnsel voor: ik zit aan tafel, de Edge ligt naast me en m'n snelheid is niet 0. Ik schijn ook al 101 ft afgelegd te hebben. Zal wel komen omdat de GPS-ontvangst erg slecht is binnenshuis, of niet?

Plaats reactie