Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Willier
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2014 23:22

Willier 11 jan 2014 20:19

Thx Monza.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 jan 2014 20:42

Heeft mijn FM voor me gedaan toen ze mijn fiets ombouwden. De kabels binnendoor resoneren soms. Doe je dat er omheen en dan druk je ze naar binnen en klaar.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

radius
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2007 13:25

radius 11 jan 2014 23:14

Twijfel na de aankoop van mijn Cento1air met Ultegra toch nog of ik hierin de juiste keuze heb gemaakt. De FM gaf aan dat Ultegra en Chorus met elkaar vergelijkbaar zijn qua kwaliteit, dit weekend toch nog eens op internet het een en ander opgezocht hierover en de algemene tendens is toch dat de Chorus groep kwalitatief beter zou zijn. Heeft iemand hierin advies en ervaring? Mocht dit inderdaad zo zijn ga ik dinsdag toch nog even bellen om te zien of ik nog kan wijzigen naar Chorus.

Overigens waren de prijzen voor Ultegra en Force afmontage gelijk en is de afmontage met Chorus 150 euro duurder, dat heb ik er wel voor over als deze kwalitatief inderdaad beter zou zijn.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 jan 2014 23:28

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar net wat je prettiger vindt. Ik heb met campa en shimano gereden. Ik vind shimano prettiger, maar een ander zal campa prettiger vinden. Sram heb ik nooit echt mee gereden, behalve een testritje.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 12 jan 2014 00:43

Campagnolo of Shimano (of Sram).... tja... je kan je afvragen waar het verschil in zit. De lagering van Campa was altijd al goed.. (en nog steeds). Shimano schakelt soepel en erg goed. Shimano schakelt vanuit de remgreep en campa heeft nog een schakelknop aan de binnenkant van de hendel. Wat is fijner? als je in de beugel zit en je moet dan schakelen? je bent vlugger (en natuurlijker) om met je vingers te schakelen (shimano) dan met de duim (campa).

Ik geloof graag dat campa kwalitatief beter is... maar is dit merkbaar? fiets je er sneller door? of speelt emotie een rol? italiaanse fiets met italiaanse groep? ik heb zowel met campa record als met shimano DA gereden.... verschil? gemak van schakelen... dat is voor mij bepalend...

daarnaast zijn de spare parts van campa best aan de prijs.... maar goed...

welke groep had je hiervoor?
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

radius
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2007 13:25

radius 12 jan 2014 08:31

Dank voor de reacties tot nog toe. Als er geen noemenswaardig kwaliteitsverschil in zit dan laat ik het lekker zo.

@Monza36: had voorheen Ultegra, maar de vorige fiets fiets was wel 7 jaar oud dus ik neem aan dat die Ultegra groep van toen en nu ook een flinke evolutie heeft doorgemaakt?!

Feit dat campa italiaans is en het frame ook speelt wel een beetje mee, maar lijkt me meer iets van vroeger dat op een italiaanse fiets ook een italiaanse groep moest zitten. De opmerking over de flink duurdere spare parts van Campa t.o.v. Shimano maakte de FM overigens ook al, voor mij ook wel iets om rekening mee te houden.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 jan 2014 09:05

JPAR schreef:Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar net wat je prettiger vindt. Ik heb met campa en shimano gereden. Ik vind shimano prettiger, maar een ander zal campa prettiger vinden.
ik dus :mrgreen:
Al vind ik de 11speed ultegra ook heel erg goed maar campa schakelt toch net wat beter en directer.
En dan ben ik nog maar chorus gewend want met de super record heb ik nog niet gereden.
Onderdelen zijn idd wel wat duurder maar ik heb toen 6000km met de casette gereden en daar zag je amper aan dat ermee gereden was en dan is een Ultegra cassette al vaak versleten
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 12 jan 2014 11:41

radius schreef:Dank voor de reacties tot nog toe. Als er geen noemenswaardig kwaliteitsverschil in zit dan laat ik het lekker zo.

@Monza36: had voorheen Ultegra, maar de vorige fiets fiets was wel 7 jaar oud dus ik neem aan dat die Ultegra groep van toen en nu ook een flinke evolutie heeft doorgemaakt?!

Feit dat campa italiaans is en het frame ook speelt wel een beetje mee, maar lijkt me meer iets van vroeger dat op een italiaanse fiets ook een italiaanse groep moest zitten. De opmerking over de flink duurdere spare parts van Campa t.o.v. Shimano maakte de FM overigens ook al, voor mij ook wel iets om rekening mee te houden.
Je kan vragen of je een stukje mag fietsen op een campa chorus en een shimano ultegra gemonteerde fiets. probeer dan te schakelen als je op de pedalen staat en schakelen tijdens een moment van diepe zit...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 12 jan 2014 13:03

radius schreef:Dank voor de reacties tot nog toe. Als er geen noemenswaardig kwaliteitsverschil in zit dan laat ik het lekker zo.

@Monza36: had voorheen Ultegra, maar de vorige fiets fiets was wel 7 jaar oud dus ik neem aan dat die Ultegra groep van toen en nu ook een flinke evolutie heeft doorgemaakt?!

Feit dat campa italiaans is en het frame ook speelt wel een beetje mee, maar lijkt me meer iets van vroeger dat op een italiaanse fiets ook een italiaanse groep moest zitten. De opmerking over de flink duurdere spare parts van Campa t.o.v. Shimano maakte de FM overigens ook al, voor mij ook wel iets om rekening mee te houden.
Ik zou het wel weten. Zeer zeker Campa monteren. Zeker op jouw Wilier ziet het er gewoon beter, exclusiever en mooier uit. De groep is een stuk lichter wat ook niet onbelangrijk is bij je relatief wat zware frame.

De werking dan. Juist bij het snelle werk vind ik Campa een pré. Onder in de beugel kun je vanuit de onderkant met je duim eenvoudig en snel afschakelen zonder je hand te verplaatsen. Een groot voordeel is ook dat je in één klap een hele rits kransjes kunt afschakelen. Bij Shimano gaat dit klikje per klikje. Voor het sprinten vind ik dat negatief. Ook een nadeel van Shimano vind ik de grote afstand die de terugschakelknop moet afleggen.

Let op, ik ben geen Campafetisjist, ik heb een fiets met Chorus en met Shimano waar ik mee afwissel.

Conclusie? € 150,- bijleggen voor een mooi carbonnen, 210 gram lichtere, beter uitziende, exclusievere en € 280,- duurdere groep is een bargain en dus een no-brainer! ;) :)
Laatst gewijzigd door Stuntman Mike op 12 jan 2014 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 12 jan 2014 13:17

;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de cassette is mooi, aan de binnenkant! :D

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jan 2014 13:26

De Wilier afmonteren met Campa Chorus, ziet er net wat beter uit en is lichter.
Verder sluit ik me geheel aan bij Stuntman Mike. :D

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 12 jan 2014 14:17

Mee eens.
Ik zie trouwens ook in het blad Grinta! (B) een advertentie staan van Wilier > Wilier Cento1SR met hoofdzakelijk Campa Record 11s, crank,shifters, voor- en achterderrie - (remmen/cassette/ketting Chorus). Met Zonda's tot einde januari €3.899.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie