Scott
Jazeker...die vork weegt helaas wel rond de 500 gram......
Toch jammer, een mooi, licht en nog steeds erg goed frame met een vork van een halve kilo. Je zou uiteraard een andere, lichtere vork kunnen monteren (bijv. de Look HSC5, Easton 90SL(X), Ritchey WCS), maar let dan wel op de "fok-rake", zodat het stuurgedrag niet dramatisch verandert..
Zeker de Ritchey en Easton vorken komen regelmatig voor niet al teveel geld voorbij zeilen op Ebay en dergelijke.
Met de genoemde vorken kun je toch zo'n 200 gram besparen, niet slecht dus.
Toch jammer, een mooi, licht en nog steeds erg goed frame met een vork van een halve kilo. Je zou uiteraard een andere, lichtere vork kunnen monteren (bijv. de Look HSC5, Easton 90SL(X), Ritchey WCS), maar let dan wel op de "fok-rake", zodat het stuurgedrag niet dramatisch verandert..
Zeker de Ritchey en Easton vorken komen regelmatig voor niet al teveel geld voorbij zeilen op Ebay en dergelijke.
Met de genoemde vorken kun je toch zo'n 200 gram besparen, niet slecht dus.
Gang is alles!!
Composite schreef:Jazeker...die vork weegt helaas wel rond de 500 gram......
Toch jammer, een mooi, licht en nog steeds erg goed frame met een vork van een halve kilo. Je zou uiteraard een andere, lichtere vork kunnen monteren (bijv. de Look HSC5, Easton 90SL(X), Ritchey WCS), maar let dan wel op de "fok-rake", zodat het stuurgedrag niet dramatisch verandert..
Zeker de Ritchey en Easton vorken komen regelmatig voor niet al teveel geld voorbij zeilen op Ebay en dergelijke.
Met de genoemde vorken kun je toch zo'n 200 gram besparen, niet slecht dus.
Op dit moment zit er in m'n trek 5500 een Eason EC90SL vork van 350 gram.
Deze zou ik over kunnen zetten, maar de vraag is of dit mooi wordt. Nieuwe elke voorvork past bij elk frame. Daarnaast moet je inderdaad ook nog rekening houden met de 'fork-rake'.
Wat zou een mooi uitziend 2dehands Scott CR1 frame ongeveer mogen kosten. Gaat om een frame van anderhalf jaar oud.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Hoi,
Zo'n drie maanden geleden ben ik naar Lissabon verhuisd en het leek mij een mooi idee om mijzelf een nieuwe fiets cadeau te doen. Ofschoon ik erg gehecht was aan mijn aluminium Bianchi met Campagnolo onderdelen wilde ik toch wat beters en met name een compact crankset. De keuze aan racefietsen in Portugal is wat geringer dan in Nederland, en ze zijn ook al niet goedkoper, maar dankzij het deskundig advies van Julio en Sergio van Lusobike.com rijd ik nu op een Scott CR1 team, zo uit de doos, met ultegra pedalen. Een fantastische fiets! Ik rijd duidelijk sneller (of het moet de adrenaline zijn op een vierbaansweg oznder fietspad), klimmen blijft werken maar omlaag is de fiets ontzettend stabiel. Vandaag zijn we naar het westelijkste puntje van Europa gefietst en heb ik een fotootje met mijn mobiel genomen voor op het forum.
http://img412.imageshack.us/img412/1829 ... abovs1.jpg
Zo'n drie maanden geleden ben ik naar Lissabon verhuisd en het leek mij een mooi idee om mijzelf een nieuwe fiets cadeau te doen. Ofschoon ik erg gehecht was aan mijn aluminium Bianchi met Campagnolo onderdelen wilde ik toch wat beters en met name een compact crankset. De keuze aan racefietsen in Portugal is wat geringer dan in Nederland, en ze zijn ook al niet goedkoper, maar dankzij het deskundig advies van Julio en Sergio van Lusobike.com rijd ik nu op een Scott CR1 team, zo uit de doos, met ultegra pedalen. Een fantastische fiets! Ik rijd duidelijk sneller (of het moet de adrenaline zijn op een vierbaansweg oznder fietspad), klimmen blijft werken maar omlaag is de fiets ontzettend stabiel. Vandaag zijn we naar het westelijkste puntje van Europa gefietst en heb ik een fotootje met mijn mobiel genomen voor op het forum.
http://img412.imageshack.us/img412/1829 ... abovs1.jpg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Welkom op het forum en veel mooie + veilige km's in het Portugal. Misschien kun je af en toe wat mooie berichten posten over het wel en wee van fietsen in Portugal.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Ben sinds afgelopen Vrijdag de trotse bezitter van een CR1 Team.
Zit standaard Shimano 105 op.
Niet verkeerd maar zal ooit wijken voor Campagnolo Centaur met Zonda wielen.
Zadel,stuur en pen en ook het lelijke witte stuurlint gelijk verwijderd en mijn vertrouwde Toupe Gel gemonteerd. Het standaard stuur vervangen door mijn FSA compact shallow, strak stuurlintje van Pro getrokken, Pro PLT stuurpen en mooie witte Keo Sprints gemonteerd.
Vandaag eerste keer gefietst. Rondje Valkenburg. Voelde gelijk goed en de beschrijvingen her en der op het forum over stijfheid en stabiliteit in bochten en afdalen zijn echt ongelogen.
Man, ik moest me inhouden niet heel hard Yippie! te gaan roepen.
Het is mijn eerste volledig carbon frame. Had verwacht dat de dikke carbon buizen als een klankkast zouden gaan werken maar dit was niet het geval. Het zoemde heerlijk. Brakkeberg op was lastig maar dat lag meer aan mij ;0)
Fotootje mag niet ontbreken.
Zit standaard Shimano 105 op.
Niet verkeerd maar zal ooit wijken voor Campagnolo Centaur met Zonda wielen.
Zadel,stuur en pen en ook het lelijke witte stuurlint gelijk verwijderd en mijn vertrouwde Toupe Gel gemonteerd. Het standaard stuur vervangen door mijn FSA compact shallow, strak stuurlintje van Pro getrokken, Pro PLT stuurpen en mooie witte Keo Sprints gemonteerd.
Vandaag eerste keer gefietst. Rondje Valkenburg. Voelde gelijk goed en de beschrijvingen her en der op het forum over stijfheid en stabiliteit in bochten en afdalen zijn echt ongelogen.
Man, ik moest me inhouden niet heel hard Yippie! te gaan roepen.
Het is mijn eerste volledig carbon frame. Had verwacht dat de dikke carbon buizen als een klankkast zouden gaan werken maar dit was niet het geval. Het zoemde heerlijk. Brakkeberg op was lastig maar dat lag meer aan mij ;0)
Fotootje mag niet ontbreken.
@Wezep: dat ligt eraan welk CR1 frame het is. De huidige frames gaan voor 1500 euro adviesprijs, dus bij de prijsvechters als Salden voor zo'n 1200 euro.
Kortom ik zou voor een 1,5 jaar oud CR1 frame niet meer dan 600 tot 700 euro willen uitgeven.
Of het moet een Limited zijn die slechts 1,5 jaar oud is..(en dus eerst een tijdje " in de kast heeft gelegen ").
Kortom ik zou voor een 1,5 jaar oud CR1 frame niet meer dan 600 tot 700 euro willen uitgeven.
Of het moet een Limited zijn die slechts 1,5 jaar oud is..(en dus eerst een tijdje " in de kast heeft gelegen ").
Gang is alles!!
ikweetutnietmeer schreef:Ben sinds afgelopen Vrijdag de trotse bezitter van een CR1 Team.
Zit standaard Shimano 105 op.
Niet verkeerd maar zal ooit wijken voor Campagnolo Centaur met Zonda wielen.
Zadel,stuur en pen en ook het lelijke witte stuurlint gelijk verwijderd en mijn vertrouwde Toupe Gel gemonteerd. Het standaard stuur vervangen door mijn FSA compact shallow, strak stuurlintje van Pro getrokken, Pro PLT stuurpen en mooie witte Keo Sprints gemonteerd.
Vandaag eerste keer gefietst. Rondje Valkenburg. Voelde gelijk goed en de beschrijvingen her en der op het forum over stijfheid en stabiliteit in bochten en afdalen zijn echt ongelogen.
Man, ik moest me inhouden niet heel hard Yippie! te gaan roepen.
Het is mijn eerste volledig carbon frame. Had verwacht dat de dikke carbon buizen als een klankkast zouden gaan werken maar dit was niet het geval. Het zoemde heerlijk. Brakkeberg op was lastig maar dat lag meer aan mij ;0)
Fotootje mag niet ontbreken.
Welke maat is dat, toevallig 52?
Mooie fiets verder.
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
wezep schreef:
Wat zou een mooi uitziend 2dehands Scott CR1 frame ongeveer mogen kosten. Gaat om een frame van anderhalf jaar oud.
wezep,
als je ze al gebruikt vind (niemand doet er gemakkelijk afstand van) dan zou het voor 800/900 mogelijk moeten zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
michelvd schreef: Welke maat is dat, toevallig 52?
Mooie fiets verder.
maat is een 49 (XS)