Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 sep 2016 01:07

met je tijdritfiets MET gigantische tijdrithelm + visier stilstaan bij het verkeerslicht (vanmiddag gespot)

(ok, enige reden zou kunnen zijn als je net een tijdrit hebt moeten fietsen, maar kan me in de wijde omgeving van dit specifieke verkeerslicht geen echt parcours voorstellen)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 sep 2016 08:49

monsieurpinot schreef:met je tijdritfiets MET gigantische tijdrithelm + visier stilstaan bij het verkeerslicht (vanmiddag gespot)

(ok, enige reden zou kunnen zijn als je net een tijdrit hebt moeten fietsen, maar kan me in de wijde omgeving van dit specifieke verkeerslicht geen echt parcours voorstellen)

Ik heb verleden week iemand gespot met een gigantische tijdrithelm op een gewone racefiets.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 04 sep 2016 10:40

Beter staan ze stil bij het verkeerslicht dan dat ze door rood fietsen met het hoofd omlaag.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2016 12:46

monsieurpinot schreef:met je tijdritfiets MET gigantische tijdrithelm + visier stilstaan bij het verkeerslicht (vanmiddag gespot)

Wat doe ik nou GVDMME weer fout?
Ik fiets heel vaak met mijn tijdritfiets op en neer naar mijn werk. Ik train er ook vaak mee, en gebruik daarbij mijn TT-helm met vizier (lekker functioneel tegen de vliegjes).

Ik probeer verkeerslichten te mijden, maar soms lukt dat niet. Sta je daar keurig te wachten (met fietsbel aan boord, dat ook nog), en dan komt daar stiekem zo'n MonsieurPinot voorbij die me vervolgens belachelijk gaat maken op dit forum.

Doe je dat niet, en rijd je gewoon door, veroorzaakt een ongeluk, dan komt er in een ander topic weer iemand die je voor gek uitmaakt.

:cry: :x

Bovendien heb ik nou eenmaal een afwijkende schedel

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 04 sep 2016 12:56

Dus vol door rood op de tijdritfiets want anders sta je voor lul?
Maak joe woar

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 04 sep 2016 14:27

Fietsen?altijd schreef:
Dus vol door rood op de tijdritfiets want anders sta je voor lul?
Nee, met een tijdrit helm in een training sta je voor lul.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2016 14:31

Waarom?

Trouwens je staat niet voor lul, maar zit dan voor lul.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 04 sep 2016 18:04

Ach, het maakt mij niet zoveel uit, maar het nut (marginale tijdwinst) is ver te zoeken wanneer het niet om een race gaat. De ironie van volledig aerodynamisch zijn om vervolgens stil te staan bij een stoplicht zou bij mij ook wel een klein glimlachje tevoorschijn toveren.

En zeg nou zelf, zo'n tijdrithelm ziet er toch niet uit? Als het niet functioneel is zou ik hem lekker onder in de kast laten zitten.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 04 sep 2016 18:21

Misschien om je houding te oefenen? Met zo'n punt is het belangrijk je hoofd recht te houden en dat kun je beter oefenen met de helm op.
Maak joe woar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2016 18:26

Wordt je in Italie ingehaald door een groep gesoigneerde italiaantjes. Keurig in prachtige tenue's, glanzende bruine benen; je kent het wel.
De deceptie: slechts 1 italiaanse fiets!! Een Bianchi met een mega zadeltas.... :D :D :D
Less is bore

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 sep 2016 18:31

@robbebopper ik bedoel het natuurlijk niet persoonlijk, dat begrijp je :mrgreen:

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2016 19:36

Hmmmmmm.........

Plaats reactie