Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 jun 2016 22:00

AvS schreef:
Ooit heb ik de fiets tweedehands gekocht. Hij heeft volgens de aankoopbon Columbus MAX buizen, daar lijkt weinig mis mee. Weet iemand wat de kwaliteit daarvan is (ooit stijfheidsmetingen aan gedaan?).
Vergeet stijfheidsmetingen, totaal oninteressant en niet relevant.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

AvS
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 jun 2013 22:08

AvS 23 jun 2016 22:08

Ah, dus dat de fiets stijf aanvoelt klopt. Goed om te horen!Originele vork heb ik nog, kan 'm dus origineel terugbouwen. Stuurpen is van Giant :? (had ik liggen, nu een 3t in de juiste maat besteld). Stuur komt van de Bianchi van mijn dochter, die een smaller stuur nodig had. Dus iets low cost van Reparto Corsa. Komt vast nog een keer iets anders (maar ik hou wel van compact).
Afbeelding

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 23 jun 2016 22:14

Mozeskriebel; da's geslaagd!

AvS
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 jun 2013 22:08

AvS 23 jun 2016 22:15

Keezx schreef:
Vergeet stijfheidsmetingen, totaal oninteressant en niet relevant.
Ik begrijp wat je bedoelt, hij stuurt goed en het aanzetten voelt direct, wat je dan meet is minder interessant...
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 jun 2016 22:25

Strakke Presto! Welke carbon vork is dat?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 26 jun 2016 23:46

stillekracht schreef:Ik heb twee van dit soort fietsen. De wielbasis is circa 4cm korter en het bracket is een centimeter hoger gebouwd. Werden specifiek voor de criteriums gebouwd. Ze zijn tweedehands nog wel te krijgen.
De eerdere versies hadden een enkele buis in de staande achtervork vanaf de staande buis tot aan het remmannetje. Deze gaf nogal eens problemen (breuk) en dus werden de laatsten gebouwd met de conventionele achtervork. Wel met dikkere buizen. Meest duidelijke kenmerk van een AA Super is een deuk in de staande buis zodat het wiel verder naar voren kan.

paulbollen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2014 16:53

paulbollen 28 jun 2016 14:19

de kriebels van staal hebben hun effect gehad.
na en stalen Ritchey P29 mtb heb ik de Road Logic gekocht!
wordt opgebouwd met 105 en verder 100% Ritchey (mag het anders??)

foto's volgen.

iemand ervaring met de Ritchey Road Logic?

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 28 jun 2016 17:25

kilometervreter schreef:Het is moeilijk te zien of het meegeeft. Aan de andere zijde bij de aanhechting tussen de balhoofdbuis en de bovenbuis is ook een scheurtje te zien al is deze een stuk kleiner. Bij de verbinding tussen de balhoofdbuis en de schuine buis is in de lak ook een soort onregelmatigheid te zien.

Verder lijkt het of er roest uit komt. Op de foto is dit weggepoetst. Als ik er mee rijdt gaat dit prima en voelt nog steeds stijf aan tot ik over een klinkerweg rijd. Dan heb ik het idee dat is een karretje bergop moet trekken.

Afbeelding
Mijn Tommasini Carbo Fire is terug bij Tommasini. Ze vertellen mij dat het niet de las is maar dat balhoofdbuis is gescheurd. Ze kunnen het repareren alleen moet er een nieuwe balhoofdbuis op. Kosten 150 euro. Dat is nog acceptabel. Echter moet het frame ook opnieuw worden gespoten en daar rekenen ze 350 euro voor. Nu is de vraag, is dat het waard? Of kan ik voor 500 euro beter gaan kijken naar wat anders? Zo'n Chinees carbonnen frame misschien?

klassiekeracefiets
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26

klassiekeracefiets 28 jun 2016 19:05

kilometervreter schreef:
Mijn Tommasini Carbo Fire is terug bij Tommasini. Ze vertellen mij dat het niet de las is maar dat balhoofdbuis is gescheurd. Ze kunnen het repareren alleen moet er een nieuwe balhoofdbuis op. Kosten 150 euro. Dat is nog acceptabel. Echter moet het frame ook opnieuw worden gespoten en daar rekenen ze 350 euro voor. Nu is de vraag, is dat het waard? Of kan ik voor 500 euro beter gaan kijken naar wat anders? Zo'n Chinees carbonnen frame misschien?
Als je een financiële afweging wil maken: Wat denk je dat het kapotte frame waard is en hoeveel zou het opbrengen na restauratie? En kun je voor 500 euro iets anders gelijkwaardigs kopen? En dan negeren we nog even de emotionele waarde die deze Tommasini Carbo Fire voor jou heeft, daar kunnen wij geen uitspraken over doen.

Het wil trouwens nog weleens helpen om de leverancier te wijzen op de rechten die je als consument hebt, dan is er vaak ineens meer mogelijk. Zie bijvoorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -in-europa

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 28 jun 2016 21:21

Ik heb geen ervaring met een Road Logic (helaas niet... ), wel met de Swiss Cross. Leon van Bon heeft ooit een Road Logic getest voor Fiets, wat hij opschreef, herkende ik wel, vooral het gevoel dat het lijkt of de fiets niet vooruit wil (dat verdwijnt vanzelf als je aan het frame gewend bent). Wat ik er verder van lees op Amerikaanse fora, is dat het een uitermate comfortabel velo is (geldt ook voor de Swiss Cross).

Wat voor wielen ga je er onder leggen? Ook Richey?

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 02 jul 2016 21:33

Mijn Koga is een heel eind af en is nu in ieder geval te berijden:
Afbeelding

Setje mooiere wielen en zwarte remrubbers moeten de fiets afmaken.

paulbollen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2014 16:53

paulbollen 08 jul 2016 11:27

nr071 schreef:Ik heb geen ervaring met een Road Logic (helaas niet... ), wel met de Swiss Cross. Leon van Bon heeft ooit een Road Logic getest voor Fiets, wat hij opschreef, herkende ik wel, vooral het gevoel dat het lijkt of de fiets niet vooruit wil (dat verdwijnt vanzelf als je aan het frame gewend bent). Wat ik er verder van lees op Amerikaanse fora, is dat het een uitermate comfortabel velo is (geldt ook voor de Swiss Cross).

Wat voor wielen ga je er onder leggen? Ook Richey?
ai. niet vooruit wil. daar zit ik natuurlijk niet op te wachten....

heb momenteel een Giant TCR Advanced SL 2011 met carbon wienen (china). die wielen gaan over naar de Ritchey icm de 105 5800 en 25c of 28c schwalbe ONE.
stem-stuur-zadelpen is WCS in alu wet black, mooi geheel al zeg ik het zelf.

ben benieuwd hoe staal gaat voelen tov die stijve (oncomfortable) giant.
op de MTB bevalt me dat erg goed, maar op de weg zal het idd anders zijn.

afbouw wordt volgende week gedaan. dan fototjes.

Plaats reactie