Pagina 166 van 491
Geplaatst: 25 mar 2011 23:10
door simen
Geplaatst: 26 mar 2011 20:14
door timo2.0
Cool :p
Geplaatst: 26 mar 2011 21:01
door lvgh
Waarom zou je nog een schilderij stelen? :p
Geplaatst: 07 apr 2011 17:26
door litespeed
Mijn tita is ook weer van zolder:
Geplaatst: 07 apr 2011 17:31
door Einstein
litespeed schreef:Mijn tita is ook weer van zolder:
Ziet er super uit! Met welk is de fiets opgebouwd?
Ik begin volgende maand hoop ik met de opbouw.
Geplaatst: 07 apr 2011 21:24
door Le Grimpeur
@litespeed. Bij mijn Planet-X (made by Lynskey) staat het 'mannetje' voor de achtterrem erg dicht bij/op het achterwiel. Hierdoor staat de achterrem ook erg dicht op het achterwiel (remblokjes bijna helemaal in de bovenste positie in de hoeven). Dit heeft tot gevolg dat de remhoeven erg snel beschadigd worden door steentjes die aan de band blijven kleven (vooral bij zwarte remmen goed te zien).
Nu meen ik op de foto van jouw originele Lynskey ook te zien dat de remblokjes erg 'hoog' staan.
Zie ik dat juist?
Ik vraag mijn namelijk af of mijn fiets wat dat betreft een exemplarische afwijking vertoont, of dat dit gewoon de wijze van construeren van Lynskey is. Overigens rijd ik met Campa remmen, doch dat zal in principe weinig tot geen verschil moeten maken.
Geplaatst: 08 apr 2011 09:05
door litespeed
body schreef:Met welk is de fiets opgebouwd?
frame: Lynskey R230
vork: 3T Funda Pro
balhoofd: Cane Creek S3
afmontage: SRAM Rival (cassette + ketting: Ultegra, kettingbladen: TA)
wielen: DT Swiss 240S + Mavic Open Pro
stuurpen: Ritchey 4-axis
stuur: 3T Ergonova Pro
zadelpen: Thomson Elite
zadel: Selle San Marco Aspide
zadelstrop: no-name titanium
pedalen: Time RXS carbon
@Le Grimpeur: ik heb voldoende ruimte tussen remmen en band
Geplaatst: 08 apr 2011 09:57
door Einstein
litespeed schreef:body schreef:Met welk is de fiets opgebouwd?
frame: Lynskey R230
vork: 3T Funda Pro
balhoofd: Cane Creek S3
afmontage: SRAM Rival (cassette + ketting: Ultegra, kettingbladen: TA)
wielen: DT Swiss 240S + Mavic Open Pro
stuurpen: Ritchey 4-axis
stuur: 3T Ergonova Pro
zadelpen: Thomson Elite
zadel: Selle San Marco Aspide
zadelstrop: no-name titanium
pedalen: Time RXS carbon
@Litespeed
Waarom heb je gekozen voor deze mix en niet alleen voor Ritchey of 3T?
Geplaatst: 08 apr 2011 14:48
door litespeed
body schreef:Waarom heb je gekozen voor deze mix en niet alleen voor Ritchey of 3T?
Visueel 'botst' het IMO niet aangezien het allebei zwart gelakt alu is...
Geplaatst: 08 apr 2011 15:13
door sharkman113
Bij mijn Planet-X (made by Lynskey)
Verschil is dat Panet-x maar bijv ook Cube "designed" by lynskey zijn en niet made. De prijs van lynskey komt deels doordat produktie in de US duur is en dan staan de remmen eigenlijk gewoon goed.
De toelevermerken worden in fabrieken elders gemaakt en daar adviseert Lynskey alleen. Dat kan best goed zijn maar ook zeer slecht (een bepaalde serie van Cube is gewoon slecht). Dat lynskey klinkt dus aardig maar strikt genomen zegt het maar weinig en je krijgt waar je voor betaald. Slecht wordt het overigens doorgaans niet want er is wel een naam hoog te houden.
Geplaatst: 08 apr 2011 17:36
door Le Grimpeur
@litespeed: bedankt.
Sharkman 1 schreef:Bij mijn Planet-X (made by Lynskey)
Verschil is dat Panet-x maar bijv ook Cube "designed" by lynskey zijn en niet made. De prijs van lynskey komt deels doordat produktie in de US duur is...
Sharkman 1, kun je dat 'niet made' onderbouwen/nader toelichten? 't Is niet dat ik je kennis in twijfel wil trekken, doch op mijn Planet-X frame is exact dezelfde sticker te vinden als op de Lynskeys. En de tekst op die sticker luidt 'Made in Tennessee - Built to go... fast!' Dat wekt, althans bij mij, op zijn minst de suggestie dat het frame ook door Lynskey geproduceerd is en in elk geval in de US! Maar ik leer graag...
Geplaatst: 08 apr 2011 17:57
door d_jokke
bij mijn lynskey (R230) staan de remblokjes toch ook eerder iets naar boven dan in het midden in de hoeven)
foto bovenaan p132 in dit topic