Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 29 jul 2011 20:02

Zeker van de gekke inderdaad. Vooral omdat nu overal mooie aanbiedingen te krijgen zijn van andere merken.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

lampjuh
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 00:15

lampjuh 30 jul 2011 22:16

Hmm...Das knap knudde!!

Ik heb 6 juli een Sl 3000 besteld, en na een aantal dagen las ik op hun site al een levertijd van 13! weken!! Terwijl mij half augustus was aangegeven. Ik schrok hiervan en heb gemaild. Daar kwam uit, dat mijn levertijd wel zou kloppen ivm de run op de fietsen en wie het eerst komt, het eerst maalt. Afgelopen weekend nog gesproken met de verkoper, en deze hield nog steeds half augustus (ca. 1,5 week) aan.
Voor zover tevreden, en afwachtende! Gezien de vele goede verhalen, vertrouw ik er maar even op.

Daarnaast kan ik me best voorstellen dat het drukker is, en ze in de problemen komen. Ik zou ook balen,maarja, dat is het risico. Ik had ook naar een fietsenboer in de buurt kunnen gaan en de fiets die hem in de weg stond laten aansmeren......

Ik ga eerst lkkr op vakantie, en daarna zie ik het wel ! als ik hem voor september maar heb ben ik gelukkig!

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 31 jul 2011 13:47

Is dat ook niet een beetje de tol van de succesformule van Rose?

Ze worden steeds drukker daar, dat is ook te merken in de werkplaats. In mei naar Rose geweest om de fiets eventjes op een aantal punten na te laten kijken. Ik had geen afspraak gemaakt omdat in het verleden dat ook niet echt nodig was. Aangezien het ook daar druk was kon ik een afspraak maken voor half juli (en dat in mei..). Ik heb toen alleen de wielen achtergelaten om te checken, de rest heb ik zelf gedaan.

Als je hiermee rekening houdt is het geen probleem, toch?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2011 14:22

josvtec schreef:Ja, ik ben op het moment wel ff klaar met Rose.
Ze zeiden door de grote vraag naar de Rose fietsen, ze de productie niet aankonden.
Ze liepen ver achter met hun orders, ja, is me inmiddels duidelijk geworden :x
Zou kunnen natuurlijk, maar meer dan 2 maanden moeten wachten op een fiets???
Vind ik van de gekke.
Tja dit is gewoon niet de tijd van 't jaar op een fiets te kopen. Veel merken kunnen in de gangbare maten nu nauwlijks meer leveren omdat de voorraad op is en de 2012 modellen eraan komen. Alleen als 't tegen zit is een 2012 model pas in 2012 binnen.

Dat ze bij de uitverkoop niet ongelimiteerd mensen naar binnen laten is om 't een beetje veilig te houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nitram
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:48

nitram 31 jul 2011 19:07

[quote="josvtec"]
8 Juni een nieuwe Rose racer besteld en ik heb net via email contact gehad en moet nog wachten
tot half augustus.

Wachten is nooit leuk maar je gaf toch begin juni al aan dat het wel half augustus kon worden..? Was het dan echt niet mogelijk om je oude fiets te houden tot de nieuwe geleverd wordt?

Ik ben donderdag ook bij de magazijnverkoop geweest, heb ongeveer 10 min. buiten staan wachten. Eenmaal binnen was het goed te doen. Ze zijn na het Love Parade incident in Duisburg vorig jaar nogal voorzichtig geworden met het toelaten van grote mensenmassa's.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 31 jul 2011 19:14

Hoe is die uitverkoop eigenlijk? Wat is er allemaal afgeprijsd? Voornamelijk oudere spullen, mini- en enorme maten?

Of gooien ze bijvoorbeeld (o.a.) hun hele assortiment Rose-kleding in de aanbieding?

En tot slot: Ik kan me niet voorstellen dat je er A-merken afgeprijsd krijgt? Zoals Giro helmen en Sidi schoenen?

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 31 jul 2011 19:20

Via de Rose site zag ik dat mijn bestelde fiets afgelopen week geleverd zou worden.
Dus maar een email gestuurd en dan wordt het half augustus, dus de info op de site klopt totaal niet.
Vind ik toch een misser van zo'n groot bedrijf.
Ik ga altijd graag naar Rose, maar ik krijg de indruk dat ze de grote drukte cq verkoop niet helemaal aan kunnen op het moment.
En dat we niet naar binnen konden bij de magazijnopruiming vind ik toch niet kloppen, niets geen info, gewoon meer dan een half uur
in de zon staan bakken.
Er gingen veel mensen de rij uit en richting huis, toch zonde van evt. omzet dacht ik zo.
Maar ik wacht af wanneer mijn fiets klaar is.

nitram
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:48

nitram 31 jul 2011 19:40

[quote="trebbor"]Hoe is die uitverkoop eigenlijk? Wat is er allemaal afgeprijsd? Voornamelijk oudere spullen, mini- en enorme maten?

Of gooien ze bijvoorbeeld (o.a.) hun hele assortiment Rose-kleding in de aanbieding?

En tot slot: Ik kan me niet voorstellen dat je er A-merken afgeprijsd krijgt? Zoals Giro helmen en Sidi schoenen?[/quote
]
Er is er een enorm kleding aanbod in alle maten, ook A-merken dus niet alleen Rose kleding. Alles is gesorteerd op kleur en niet op maat, dus wel even zoeken..
Kwa schoenen wel bijna alleen maar Rose modellen. Heb geen Sidi's gezien.

Verder veel onderdelen en een ruim aanbod aan wielen. In de naastgelegen hal worden complete fietsen aangeboden, nieuw en gebruikt.

Ik woon dicht in de buurt dus ga meestal wel even kijken, ik zou er geen uren reistijd voor over hebben.

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 31 jul 2011 23:41

josvtec schreef: Er gingen veel mensen de rij uit en richting huis, toch zonde van evt. omzet dacht ik zo.
Maar ik wacht af wanneer mijn fiets klaar is.
Is er eindelijk een bedrijf wat veiligheid boven omzet prevaleert, is het nog niet goed. Ik snap uiteraard de teleurstelling wel als je voor niks naar Duitsland komt maar er zijn al te vaak ongelukken gebeurd op plekken waar enorme mensenmassa's samenkomen en waar die locatie niet op berekend is.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 06 aug 2011 19:18

https://picasaweb.google.com/picomadone ... Multisport#" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn nieuwst Rose aanwinst, nummer drie ondertussen...blijkbaar een tevreden klant.

Minder goed nieuws van mijn carbon x lite: zondag zwaar gevallen en fiets klaar voor de vuilbak. Hopelijk is alles snel geregeld met de verzekering van de tegenpartij. :(
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 08 aug 2011 17:07

Balen Timper! Ik begrijp dat jij geen schuld hebt gehad aan de valpartij? Los van verzekeringen, Rose geeft toch ook iets van garantie? Volgens mij is het zo dat als je een nieuw frame nodig hebt (door een valpartij o.i.d.) dat je dat voor de helft van de prijs bij Rose kunt krijgen?
josvtec schreef:Via de Rose site zag ik dat mijn bestelde fiets afgelopen week geleverd zou worden.
Dus maar een email gestuurd en dan wordt het half augustus, dus de info op de site klopt totaal niet.
Vind ik toch een misser van zo'n groot bedrijf.
Hoe is het er mee?

Dit is de status van mijn fiets. Geen idee wat het allemaal betekend:

ROSE Pro-RS 3000 triple:
bestelnummer: 1716074
kenmerk: ---
maat: ---
aantal: 1 stuk(s)
stukprijs : 1.649,00
totaalprijs: 1.649,00
zendingstatus: wordt verwerkt
verwachte levering: over ca. 1 week


Artikel:
bestelnummer: 1783739
kenmerk:
standaardmaat: 175mm
aantal: 1 stuk(s)
stukprijs : 371,50
totaalprijs: 371,50
zendingstatus: wordt verwerkt
verwachte levering: 16.08.2011

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 08 aug 2011 17:15

De info op de site klopt inderdaad niet 100%, de datum die je krijgt bij bevestiging van bestelling is accurater. Meestal is de effectieve levering dan iets vroeger dan die datum.

Rose heeft inderdaad een crashreplacement, maar ik wacht op nieuws van verzekeringen en het schadebestek. De schuld lag niet bij mij, maar ik zal maar gerust zijn als alles vergoed is ;) Met een beetje geluk een nieuwe Rose voor volgend seizoen...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie