Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 03 sep 2011 21:35

Wat een hitte vandaag zeg, weer compleet anders dan de laatste twee maanden. Toch een leuk ritje gemaakt door de Krimpenerwaard, Rotterdam, Alblasserdam, Kinderdijk, Vianen, Oudewater en langs Gouda. 119 km erbij maar na gisteren (80 km) niet wild gedaan. Ben tevreden met 31.1 gemiddeld in een hoge D1.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 03 sep 2011 22:10

Wat is dat toch lekker zo'n onverwacht zomerdagje in september.
Nog eens een keertje koppensnellen over de eilanden en de dammen van Zeeland en Zuid holland.
Blijft een geweldig mooi zomerritje van Walcheren naar Oostvoorne en weer terug.
Zij is ook tegen

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 03 sep 2011 22:40

Wou dit seizoen nog een keer een 150 km plus ronde rijden, dus vandaag om 11:45 uur op de fiets gestapt voor ritje links en rechts langs de IJssel naar Zwolle en weer terug.
Kwa wind was dit vandaag niet de beste route, maar ik wilde dit al een tijdje doen.
Vertrokken vanuit Doetinchem en binnendoor naar Zutphen, heb nog een kilometer of 10 achter een groepje van de Veluwerijders uit Dieren kunnen linkeballen.
Toch wel lekker om zo een tijdje met krap 35 in het uur mee te kunnen fietsen. Vanuit Zutphen via Gorssel naar Deventer, en langs Olst en Wijhe naar Zwolle.
Met de wind in de rug ging dat erg lekker, in Zwolle koffie gedronken en weer terug naar huis.
In Zwolle over de IJssel naar Hattem en bij Wapenveld op zoek gegaan naar de IJsseldijk, deze gevonden en gevolgd tot aan Deventer en via Wilp en Voorst weer naar Zutphen. In Zutphen de oude brug over de IJssel gepakt en via Baak, Toldijk en Hummelo weer naar huis.
Uiteindelijk 168 km weggetrapt en dat is een afstandsrecord op één dag, had alleen wat last van druk op de maag door ietwat volle darmen ( een beetje een vies praatje) waardoor ik op de terugweg niet echt lekker op de fiets zat en thuis bijna over mijn nek ging. Is gelukkig allemaal weer goed gekomen en ik heb nu alleen nog maar een beetje last van stijve benen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 sep 2011 08:50

benvdv schreef:Vanmorgen naar Werkendam gereden met de auto en fietsen achterin omdat ik nog nooit door de Noord-Veluwe was gereden. Prachtig daar, fantastische smalle fietspaden door de bossen en de heide. Wel daarom af en toe wat druk met medeweggebruikers. Was nog even moeilijk kiezen of ik de MTB toertocht wilde doen of de normale toertocht van Swolland met mijn nieuwe crosser. Uiteindelijk voor de race gekozen aangezien ik de hele herfst en winter nog wel op de crosser kan. Duimpje omhoog voor de organisatie. 120km test voor mijn knie met zadel 1 cm lager was zeer geslaagd.
Werkendam ligt toch in Brabant?

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 04 sep 2011 10:33

theov schreef:
benvdv schreef:Vanmorgen naar Werkendam gereden met de auto en fietsen achterin omdat ik nog nooit door de Noord-Veluwe was gereden. Prachtig daar, fantastische smalle fietspaden door de bossen en de heide. Wel daarom af en toe wat druk met medeweggebruikers. Was nog even moeilijk kiezen of ik de MTB toertocht wilde doen of de normale toertocht van Swolland met mijn nieuwe crosser. Uiteindelijk voor de race gekozen aangezien ik de hele herfst en winter nog wel op de crosser kan. Duimpje omhoog voor de organisatie. 120km test voor mijn knie met zadel 1 cm lager was zeer geslaagd.
Werkendam ligt toch in Brabant?
Excuus, Het was Wapenveld, bijna hetzelfde... de eerste letter *kuch* Liggen naast elkaar in mijn hoofd.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Poj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 12:37

Poj 04 sep 2011 13:15

Gisteren met het heerlijke weer Veenendaal - Veenendaal de 105 km. versie gereden. Een erg leuk rondje voor iemand die het vlakke landschap van Zuid-Holland gewend is.
Ondanks dat de route in mijn Garmin staat toch nog wel verkeerd gereden en daardoor de defensieweg gemist.
Op de terugweg vlak voor de Grebbeberg kramp in beide bovenbenen, spieren rond mijn knieen trokken helemaal strak. Beetje rekken en strekken en toen maar verder, maar de Grebbeberg ontweken door er vlak voor rechtsaf richting Veenendaal af te slaan. Jammer, maar wist zeker dat ik van mijn fiets zou vallen als ik ook de Grebbeberg nog op zou rijden.
Ik word op elke heuveltje links en rechts ingehaald door andere racefietsers, maar vermaak me prima. Het gevoel bij aankomst boven op de heuvel is toch de moeite waard om het te doen, ondanks dat ik dus totaal niet hard ga.
Verder was er nog een wandeltocht, één of andere mars, met enorme massa's mensen aan de gang, waar ik voortdurend door heen reed of stukjes met mee moest rijden. Kreeg nog een compliment dat ik me er niet door heen wrong, maar netjes achter de wandelaars bleef totdat ik de ruimte kreeg. Tja de reputatie van wielrenners is toch niet geweldig blijkt dan maar weer.

Afstand 111 km.
tijd 5 uurtjes
gemiddeld dus 21.7 km/uur
met 725 hoogtemeters

zeker voor herhaling vatbaar, tis ook goed aan te rijden vanaf Rotterdam.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 sep 2011 13:54

Gisteren weer met mijn zoon ( 13 jr ) naar Zuid - Limburg gereden om weer eens de heuvels te beklimmen. Om 07.15 in de auto gestapt en het was al vroeg warm. De thermometer in de auto kroop omhoog hoe dichter we bij Gulpen kwamen - Was het bij ons nog 17 graden - in Gulpen was het reeds 25 graden om 9.40 uur.... en het zou erger worden...

We hadden de fietsen uit de auto gehaald op de camping ( waar we tevens gebruik kunnen maken van douche en toiletgebouw ).Nadat de bidons gevuld waren, en we een heerlijk appel / abrikozenflap hadden gekocht in het winkeltje reden we de camping af op weg naar Slenaken waar we de Route ( AMG Lus 3 ) oppikken. De eerste heuvel die we dan tegenkomen is de Loorberg , een fijne klim om de dag mee te beginnen.
Afbeelding

Daarna een stukje richting Eperheide en voor we de afdaling beginnen gaan we naar links om de mooie afdaling te nemen, maar ik nog wel even in de remmen moet omdat iemand zo fijn is toch even zijn auto uit de garage te steken. Het gaat gelukkig goed en aangezien mijn zoon beter kan klimmen dan dalen heeft hij er geen last van gehad omdat hij nog ruim achter mij reed. Bergop wordt het een ander verhaal.

Op weg naar Partij wordt het warmer en warmer en om een beetje koel te blijven is het veel drinken - en een slokje van een gelletje om wat koolhydraten aan te vullen. Nu is veel drinken in de hitte niet mijn sterkste punt en ook mijn maag ging een beetje in protest wat tot een burpje leidde :o In partij links af en dan de smalle strook pakken richting de Gulpenberg - straffe klim zeker toen ik onderweg in werd gehaald door twee auto's en daardoor met mijn been langst de brandnetels reed... echt fijn. Gelukkig geen last gehad en dus bovenop even uitpuffen alhoewel de snelheid beter was dan 3 weken geleden toen we hier ook waren.
Afbeelding

De Kruisberg volgt na een stukje door Gulpen gereden te hebben en dit is voor mij een fijne klim , vraag me niet waarom maar ik doe die met veel plezier in tegenstelling tot de Eyserbosweg - wat een pleurisklim is dat. :evil:
Afbeelding

Na de Kruisberg dus de Eyserbosweg ...affijn ik maak er geen woorden meer aan vuil. Als we links de huizen nog zien fietst mijn zoon naast me en zegt: Ik ga alvast en trip - trip met zijn ranke lichtgewicht staat hij op de pedalen en is zo 40 mtr bij me weg. Ik snap er niets van en probeer nog even aan te zetten maar zoals zo velen ga ik in het rood en kom dat niet meer teboven. Mijn zoon kijkt nog een paar keer om maar helaas .... ik kom zeker niet meer in zijn wiel en zie dat de nieuwe Rob Ruigh is opgestaan.

Halverwege staat iemand naast zijn fiets uit te hijgen en als mijn zoon voorbij komt probeert hij aan te haken wat helaas niet lukt en moet hij weer van de fiets af. - zijn vriendin wacht boven op hem en hij valt bijna letterlijk in haar armen als ik voorbij kom :? . Mijn zoon wacht boven op mij en als ik bovenkom bij het bankje krijgt hij de lachers op zijn hand als hij me vraagt : Gaat het ouwe ?? En bedankt he knul zeg ik tegen hem.
Afbeelding

We steken binnendoor omdat we een bordje missen van de AMG helaas , en komen beneden uit zodat we richting de Keutenberg rijden. De organisatie zou voor het goede 2 extra bordjes moeten plaatsen - 1-tje bij het bankje bovenop de Eyserbos weg en eentje bij de verkeers spiegel waar we rechts moesten ipv links wat wij dus dachten.

Dan nog een leuk klimmetje - de Keutenberg - erg warm is het nu ( geloof 31 graden of zo ) en drinken is bijna niet aan te slepen - en vast eten is niet goed weg te krijgen. We nemen de afslag Keutenberg waar veel fietsers rechtdoor rijden ( waarom weten we niet, misschien de hitte :D ) en beginnen aan de klim. Echt soepel gaat het niet maar met het juiste verzet ( 34-25 ) is er goed tegenop te fietsen en ook zoonlief hoeft zeker niet af te stappen. Dit in tegenstelling tot diverse "Bikkels" die we vorige keer ook zagen op te dure fietsen met te dure outfits - met helaas de verkeerde versnelling of training.
Afbeelding

Bovenop gekomen vervolgen wij onze weg richting Rob Ruigh dorp Sibbe en nemen we de mooiste afdaling van de dag richting Valkenburg ( prachtige bochten door de bomen die een donker licht werpen op het wegdek ). In Valkenburg kunnen we links - maar we kiezen rehtsaf om via een lus terug naar Gulpen te gaan aangezien ik steeds meer last krijg van de warmte. We rijden nog een kleine 20 Km via een mooie lus - en komen zowaar Rob Ruigh nog tegen die een training rondje aan het doen is terwijl zijn makkers afzien in Spanje.

Terug in Gulpen nemen we nog iets te drinken op het terras van de Zwarte Ruiter - en fietsen we het laatste stuk terug naar de camping waar we ons kunnen opfrissen. De fietsen gaan terug in de auto en we beginnen aan de reis terug van 215 km - geen straf met de airco aan zo met deze temperatuur. Helaas denkt de airco er anders over en blaast er alleen warme lucht de auto in :evil: :evil: . Morgen dus even naar de garage , maar toch hebben we genoten van deze heerlijke dag en thuisgekomen drink ik een heerlijk biertje en voor mijn zoon een glas fris.

8-) R
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

eelcoz

eelcoz 04 sep 2011 15:06

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 04 sep 2011 19:09

Heerlijk weer, beetje regen en niet koud. Dan ben ik gewoonlijk op m'n best, zo ook vandaag. Met een omweg Doetinchem uitgereden, door naar de Posbank en omgeving, en toen weer terug met dezelfde omweg. 93 km a 31 gemiddeld.
Toch opvallend, de eerste blaadjes zijn weer van de bomen, beetje regen en direct verruilen een hoop wielertoeristen de racer voor de mtb? Doetinchem viert dit weekend feest, en dat was te merken. Flinke hoeveel heden glas op de wegen, bushokjes compleet gesloopt, wonderbaarlijk dat ik er zonder lekke band van af ben gekomen.

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 04 sep 2011 21:37

We nemen de afslag Keutenberg waar veel fietsers rechtdoor rijden ( waarom weten we niet, misschien de hitte ) en beginnen aan de klim
Ik reed daar toen ook bijna rechtdoor :). Kon nog wel op tijd naar links, maar zat toen nog te fietsen op 39-16 ofzo. Moest toen snel naar het kleine blad toe(30), met als gevolg dat ik bijna stilviel, omdat je voorblad schakelen toch wat tijd kost en hij gelijk steil begint.

Ik vind de Eyserbosweg ook de lastigste in Limburg. Terwijl hij op papier niet eens de lastigste is.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 sep 2011 22:18

Vandaag de Ride for the Roses gereden. Leuk om in een vol peloton over een autovrij parcours te rijden. Dan merk je pas goed hoeveel vluchtheuvels en andere snelheidsbeperkende maatregelen in Nederland zijn aangelegd. Defensief rijden is wel gewenst: heb verscheidene lelijke valpartijen met dito schaafwonden onderweg gezien... Verbazingwekkend hoeveel toeschouwers langs de weg te zien waren.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 sep 2011 06:30

reverb schreef:
Ik vind de Eyserbosweg ook de lastigste in Limburg. Terwijl hij op papier niet eens de lastigste is.
Eyserbosweg is lastiger omdat deze steeds steiler word . de Keutenberg vlak steeds wat af ( alleen moet je de 1e 100 mtr zien te overleven ) .

Bij de 1e moet je niet te vlug naar je lichtste versnelling schakelen en bij de 2e kies je vanzelf die lichtste versnelling . Al

PS als je de weg inrijdt naar de Keutenberg en vooral de bocht naar rechts moet je , al wetende dat het voor jou lastig wordt al geschakeld hebben naar je lichtste versnelling .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie