Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

maarten2
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 nov 2009 17:44

maarten2 01 jan 2011 20:05

Een vraag aan de kenners: als je de keus had tussen een C59 en een Wilier(de Petacchi fiets), welke zou het dan worden? Ik ben de typische zondagochtendfietser die graag een tochtje van 100 km rijdt.
Een luxe-"probleem", dat weet ik. Ik stel de vraag opzettelijk niet aan de liefhebbers hier in dit forum, want dan is het antwoord niet moeilijk te raden!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 jan 2011 20:23

Heb beide niet, ga je voor tijdloos en een frame met lugs dan ga je voor Colnago. Ik vindt de Willier qua kleurstelling een beetje te..... Daarnaast heeft ie een isp dat in combinatie met eventueele hoge wielen hard kan gaan aanvoelen voor een 'zondagrijder' :-)

Zou voor de C59 gaan, fraai frame!
YFood !!!

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 01 jan 2011 21:47

Ik heb ook beide niet, zou absoluut voor de C59 gaan (of bijv. de EPS). Prachtige fiets. Persoonlijke voorkeur : wit
Wel een mooi probleem om te hebben trouwens

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 01 jan 2011 22:52

C59 = Italiaans op zijn best:
Stijlvol, klasse, tijdloos....een "echte" fiets (mooie ronde buizen, zoals een frame "hoort" te zijn), 1 van de mooiste fietsen op BikeMotion

Willier = Italiaans op zijn beroerdst...ze kunnen het dus ook verkloten..(met name de Cento/Superleggera wat mij betreft):
Schreeuwerig, ordinair, lelijke verzameling van buizen en vormen, lelijke kleurstellingen..kortom: niet doen!

Uiteraard moet de geometrie en de maatvoering van een frame kloppen (kan je bij Colnago op maat krijgen..).

Ga voor de "Nago" , monteer er een Record of Super Record groep op, wat mooie Italiaanse parts (Cinelli, Deda, 3T) een setje Bora's (en Shamal's of Racing Zero's als trainingswieltjes) en klaar is (de stijlvolle) Kees!

Probeer hem dan in 1 van de klassieke kleurstellingen te krijgen (zoals de Master X light)!!

Voor zover mijn 2 centen..
Gang is alles!!

itcer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2010 00:05

itcer 02 jan 2011 14:59

Maarten2 schreef:Een vraag aan de kenners: als je de keus had tussen een C59 en een Wilier(de Petacchi fiets), welke zou het dan worden? Ik ben de typische zondagochtendfietser die graag een tochtje van 100 km rijdt.
Een luxe-"probleem", dat weet ik. Ik stel de vraag opzettelijk niet aan de liefhebbers hier in dit forum, want dan is het antwoord niet moeilijk te raden!


Als het tussen deze twee gaat zeker de colnago maar heb je ook al naar andere frames gekeken? De focus team is anders ook niet mis :D
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 02 jan 2011 18:05

De C59 en de Wilier tussen qua vormgeving wel redelijk uit elkaar. Misschien kun je daarom ook nog de Colnago M10 aan je keuze toevoegen.

Persoonlijk zou ik niet eens hoeven twijdelen, die C59 ziet er echt super uit.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 jan 2011 18:25

Dit kwam ik elders op het internet tegen. Mooi ingetogen klassiek en toch modern...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 02 jan 2011 18:38

Timo 2.0 schreef:Dit kwam ik elders op het internet tegen. Mooi ingetogen klassiek en toch modern...


Prachtige fiets!
Wat Timo benoemd vind ik de 'kracht' van Colnago. Fietsen van een aantal jaren oud zien er nu nog goed uit, kun je voor de dag mee komen.
Elke keer dat ik naar mijn EP kijk vind ik hem weer mooi. De buisvormen, kleurenschema, gewoon geslaagd.
Enige minpunt is dat er zo vaak Colnago op staat, dat geloof ik na drie keer ook wel.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 jan 2011 18:47

H&H schreef: Fietsen van een aantal jaren oud zien er nu nog goed uit, kun je voor de dag mee komen.


Zo oud is deze nu ook weer niet, zo te zien een extreme power met een spuitschema van 2008.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

dalla
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:02

dalla 02 jan 2011 18:49

de technieken die Wilier in de Cento1 gebruikt, zijn nog niet door andere producenten geëvenaard, asymmetrische achtervork( welke ook echt asymmetrisch is!) taperwall headtube, 60ton carbon nano, swingarm achtervork, carbon dropouts...afijn zoveel moois bij elkaar...welke tijdens een rit ook echt naar voren komen!daarnaast zijn kleuren natuurlijk voor iedereen anders te benaderen en beargumenteren.....en een top service...Wilier rules!

Composite schreef:C59 = Italiaans op zijn best:
Stijlvol, klasse, tijdloos....een "echte" fiets (mooie ronde buizen, zoals een frame "hoort" te zijn), 1 van de mooiste fietsen op BikeMotion

Willier = Italiaans op zijn beroerdst...ze kunnen het dus ook verkloten..(met name de Cento/Superleggera wat mij betreft):
Schreeuwerig, ordinair, lelijke verzameling van buizen en vormen, lelijke kleurstellingen..kortom: niet doen!

Uiteraard moet de geometrie en de maatvoering van een frame kloppen (kan je bij Colnago op maat krijgen..).

Ga voor de "Nago" , monteer er een Record of Super Record groep op, wat mooie Italiaanse parts (Cinelli, Deda, 3T) een setje Bora's (en Shamal's of Racing Zero's als trainingswieltjes) en klaar is (de stijlvolle) Kees!

Probeer hem dan in 1 van de klassieke kleurstellingen te krijgen (zoals de Master X light)!!

Voor zover mijn 2 centen..
het meeste leer je door te luisteren!

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 02 jan 2011 18:55

colnagofreak schreef: Zo oud is deze nu ook weer niet, zo te zien een extreme power met een spuitschema van 2008.


Ik zeg ook niet dat deze fiets zo oud is;)
Het gaat over de colnago's van 10 jaar oud, daar hoort deze idd niet bij.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jan 2011 19:04

dalla schreef:de technieken die Wilier in de Cento1 gebruikt, zijn nog niet door andere producenten geëvenaard, asymmetrische achtervork( welke ook echt asymmetrisch is!) taperwall headtube, 60ton carbon nano, swingarm achtervork, carbon dropouts...afijn zoveel moois bij elkaar...welke tijdens een rit ook echt naar voren komen!daarnaast zijn kleuren natuurlijk voor iedereen anders te benaderen en beargumenteren.....en een top service...Wilier rules!


Is deze post serieus bedoeld?
Er zijn veel meer frames met een asymmetrische achtervork, punt is alleen dat er niet echt bewijs is dat het ook beter is... Carbon dropouts heeft onderhand ieder merk op z'n topmodel. 60ton carbon ?nano? is iets dat de marketing afdeling verzonnen heeft, geen ingenieur die 't in z'n hoofd haalt zo'n term te gebruiken. Daarnaast is 't onzin, want als daar 't hele frame van was gemaakt dan was je eraf gestuiterd. En dat balhoofd is gewoon standaard...

De vorm van de achtervork is zeer onlogisch, die had de andere kant op moeten staan als je de boel vanuit de vorm een beetje comfortabeler wil maken. Maar dan kwamen de lijnen in het frame niet mooi uit. De Cento is puur ontworpen om anders eruit te zien. Net zoals bijv BMC doet. Beter worden doet een frame er absoluut niet van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie