Pagina 166 van 312

Geplaatst: 01 jan 2011 20:05
door maarten2
Een vraag aan de kenners: als je de keus had tussen een C59 en een Wilier(de Petacchi fiets), welke zou het dan worden? Ik ben de typische zondagochtendfietser die graag een tochtje van 100 km rijdt.
Een luxe-"probleem", dat weet ik. Ik stel de vraag opzettelijk niet aan de liefhebbers hier in dit forum, want dan is het antwoord niet moeilijk te raden!

Geplaatst: 01 jan 2011 20:23
door csteenbe
Heb beide niet, ga je voor tijdloos en een frame met lugs dan ga je voor Colnago. Ik vindt de Willier qua kleurstelling een beetje te..... Daarnaast heeft ie een isp dat in combinatie met eventueele hoge wielen hard kan gaan aanvoelen voor een 'zondagrijder' :-)

Zou voor de C59 gaan, fraai frame!

Geplaatst: 01 jan 2011 21:47
door gerrit-1963
Ik heb ook beide niet, zou absoluut voor de C59 gaan (of bijv. de EPS). Prachtige fiets. Persoonlijke voorkeur : wit
Wel een mooi probleem om te hebben trouwens

Geplaatst: 01 jan 2011 22:52
door composite
C59 = Italiaans op zijn best:
Stijlvol, klasse, tijdloos....een "echte" fiets (mooie ronde buizen, zoals een frame "hoort" te zijn), 1 van de mooiste fietsen op BikeMotion

Willier = Italiaans op zijn beroerdst...ze kunnen het dus ook verkloten..(met name de Cento/Superleggera wat mij betreft):
Schreeuwerig, ordinair, lelijke verzameling van buizen en vormen, lelijke kleurstellingen..kortom: niet doen!

Uiteraard moet de geometrie en de maatvoering van een frame kloppen (kan je bij Colnago op maat krijgen..).

Ga voor de "Nago" , monteer er een Record of Super Record groep op, wat mooie Italiaanse parts (Cinelli, Deda, 3T) een setje Bora's (en Shamal's of Racing Zero's als trainingswieltjes) en klaar is (de stijlvolle) Kees!

Probeer hem dan in 1 van de klassieke kleurstellingen te krijgen (zoals de Master X light)!!

Voor zover mijn 2 centen..

Geplaatst: 02 jan 2011 14:59
door itcer
Maarten2 schreef:Een vraag aan de kenners: als je de keus had tussen een C59 en een Wilier(de Petacchi fiets), welke zou het dan worden? Ik ben de typische zondagochtendfietser die graag een tochtje van 100 km rijdt.
Een luxe-"probleem", dat weet ik. Ik stel de vraag opzettelijk niet aan de liefhebbers hier in dit forum, want dan is het antwoord niet moeilijk te raden!


Als het tussen deze twee gaat zeker de colnago maar heb je ook al naar andere frames gekeken? De focus team is anders ook niet mis :D

Geplaatst: 02 jan 2011 18:05
door masterb
De C59 en de Wilier tussen qua vormgeving wel redelijk uit elkaar. Misschien kun je daarom ook nog de Colnago M10 aan je keuze toevoegen.

Persoonlijk zou ik niet eens hoeven twijdelen, die C59 ziet er echt super uit.

Geplaatst: 02 jan 2011 18:25
door timo2.0
Dit kwam ik elders op het internet tegen. Mooi ingetogen klassiek en toch modern...

Afbeelding

Geplaatst: 02 jan 2011 18:38
door HenH
Timo 2.0 schreef:Dit kwam ik elders op het internet tegen. Mooi ingetogen klassiek en toch modern...


Prachtige fiets!
Wat Timo benoemd vind ik de 'kracht' van Colnago. Fietsen van een aantal jaren oud zien er nu nog goed uit, kun je voor de dag mee komen.
Elke keer dat ik naar mijn EP kijk vind ik hem weer mooi. De buisvormen, kleurenschema, gewoon geslaagd.
Enige minpunt is dat er zo vaak Colnago op staat, dat geloof ik na drie keer ook wel.

Geplaatst: 02 jan 2011 18:47
door colnagofreak
H&H schreef: Fietsen van een aantal jaren oud zien er nu nog goed uit, kun je voor de dag mee komen.


Zo oud is deze nu ook weer niet, zo te zien een extreme power met een spuitschema van 2008.

Geplaatst: 02 jan 2011 18:49
door dalla
de technieken die Wilier in de Cento1 gebruikt, zijn nog niet door andere producenten geƫvenaard, asymmetrische achtervork( welke ook echt asymmetrisch is!) taperwall headtube, 60ton carbon nano, swingarm achtervork, carbon dropouts...afijn zoveel moois bij elkaar...welke tijdens een rit ook echt naar voren komen!daarnaast zijn kleuren natuurlijk voor iedereen anders te benaderen en beargumenteren.....en een top service...Wilier rules!

Composite schreef:C59 = Italiaans op zijn best:
Stijlvol, klasse, tijdloos....een "echte" fiets (mooie ronde buizen, zoals een frame "hoort" te zijn), 1 van de mooiste fietsen op BikeMotion

Willier = Italiaans op zijn beroerdst...ze kunnen het dus ook verkloten..(met name de Cento/Superleggera wat mij betreft):
Schreeuwerig, ordinair, lelijke verzameling van buizen en vormen, lelijke kleurstellingen..kortom: niet doen!

Uiteraard moet de geometrie en de maatvoering van een frame kloppen (kan je bij Colnago op maat krijgen..).

Ga voor de "Nago" , monteer er een Record of Super Record groep op, wat mooie Italiaanse parts (Cinelli, Deda, 3T) een setje Bora's (en Shamal's of Racing Zero's als trainingswieltjes) en klaar is (de stijlvolle) Kees!

Probeer hem dan in 1 van de klassieke kleurstellingen te krijgen (zoals de Master X light)!!

Voor zover mijn 2 centen..

Geplaatst: 02 jan 2011 18:55
door HenH
colnagofreak schreef: Zo oud is deze nu ook weer niet, zo te zien een extreme power met een spuitschema van 2008.


Ik zeg ook niet dat deze fiets zo oud is;)
Het gaat over de colnago's van 10 jaar oud, daar hoort deze idd niet bij.

Geplaatst: 02 jan 2011 19:04
door amclassic-fan
dalla schreef:de technieken die Wilier in de Cento1 gebruikt, zijn nog niet door andere producenten geƫvenaard, asymmetrische achtervork( welke ook echt asymmetrisch is!) taperwall headtube, 60ton carbon nano, swingarm achtervork, carbon dropouts...afijn zoveel moois bij elkaar...welke tijdens een rit ook echt naar voren komen!daarnaast zijn kleuren natuurlijk voor iedereen anders te benaderen en beargumenteren.....en een top service...Wilier rules!


Is deze post serieus bedoeld?
Er zijn veel meer frames met een asymmetrische achtervork, punt is alleen dat er niet echt bewijs is dat het ook beter is... Carbon dropouts heeft onderhand ieder merk op z'n topmodel. 60ton carbon ?nano? is iets dat de marketing afdeling verzonnen heeft, geen ingenieur die 't in z'n hoofd haalt zo'n term te gebruiken. Daarnaast is 't onzin, want als daar 't hele frame van was gemaakt dan was je eraf gestuiterd. En dat balhoofd is gewoon standaard...

De vorm van de achtervork is zeer onlogisch, die had de andere kant op moeten staan als je de boel vanuit de vorm een beetje comfortabeler wil maken. Maar dan kwamen de lijnen in het frame niet mooi uit. De Cento is puur ontworpen om anders eruit te zien. Net zoals bijv BMC doet. Beter worden doet een frame er absoluut niet van.