Retro / oudere fietsen
Dikke domper met de Koga FullPro C....
Er zat een knak in het balhoofd, die er maar niet uitging. Wat ik ook probeerde. Vorige week fiets binnen gebracht bij de LBS waar hij vandaan kwam, om e.e.a. nog eens goed na te kijken. Vandaag contact, de verbinding voorvork-vorkbuis blijkt niet goed vast te zitten
Dat is een duidelijke oorzaak!
Koga heeft deze vorken natuurlijk niet meer liggen. LBS denkt/hoopt een adres te hebben wat dit zou kunnen lassen, met daarbij her-spuiten, maar dat is nog niet zeker.
Wordt vervolgd!
Er zat een knak in het balhoofd, die er maar niet uitging. Wat ik ook probeerde. Vorige week fiets binnen gebracht bij de LBS waar hij vandaan kwam, om e.e.a. nog eens goed na te kijken. Vandaag contact, de verbinding voorvork-vorkbuis blijkt niet goed vast te zitten
Koga heeft deze vorken natuurlijk niet meer liggen. LBS denkt/hoopt een adres te hebben wat dit zou kunnen lassen, met daarbij her-spuiten, maar dat is nog niet zeker.
Wordt vervolgd!
nu nog de bandjes erop en we kunnen
das ff balen, hij was net afHanz Bé schreef:Dikke domper met de Koga FullPro C....
Wordt vervolgd!
En wat is hierin de meerwaarde van M-gineering?Ernie C. schreef:Ik zou in ieder geval zelf even contact opnemen met M-gineering voordat jouw fietsenmaker hem naar een beunhaas brengt.
Even in de "domheids-modus": ik neem aan dat je bedoelt voor advies? De LBS regelt e.e.a nl onder garantie.Ernie C. schreef:Dat het een ervaren framebouwer is. Een andere ervaren framebouwer mag natuurlijk ook, maar die ken ik zo niet.
http://stahlrahmen-bikes.de/stahlrahmen-in-europa De stahlrahmen blog heeft een plek waar je bouwers met google-maps kan vinden...
(maar ik zou het inderdaad eerst maar es aan mijn lbs over laten)
(maar ik zou het inderdaad eerst maar es aan mijn lbs over laten)
Ook als het onder garantie wordt geregeld zou ik toch graag door een expert laten doen. Dus om te beginnen voor advies maar als na dit advies blijkt dat jouw fietsenmaker niet de juiste weg bewandeld zou je hem het ook kunnen laten maken. Tegen betaling door de fietsenmaker uiteraard.
Campagnolo Ultra Dork
Okay. Overigens is de voorvork, i.t.t. het frame, niet van staal, maar van aluminium, aldus de folder (althans, ik neem aan de de engelse term Alloy staat voor ons aluminium....) Heeft dat nog consequenties?
Alloy betekent gewoon legering dus kan ook staal zijn. Ik zie echter dat er 6061 achter staat. Dat is wel degelijk aluminium. Dat wist ik nog niet. Marten kan je hier dus niet mee helpen. Ik hoop in ieder geval dat het gemaakt kan worden.
Campagnolo Ultra Dork