Pagina 166 van 524
Re: Tubeless
Geplaatst: 30 aug 2019 11:38
door Rayparlour88
SInds een maand of 4 overgestapt op tubeless, op mijn gravel bike. Gebruik hem een paar dagen per week als woonwerk en in het weekend tijdens wat ritjes. Tot nu toe 2,000km afgelegd met tubeless.
Tot nu toe altijd gebruik gemaakt van Schwalbe G-One Allround Evolution Line; Bandbreedte: 35 mm / 1.35 inch ETRTO: 35-622. Wielen zijn de standaard wielen geleverd bij de Cube Nuroad Race 2019: CUBE RA 0.8 CX (noob vraag, kan hier ook 30-622 op? Dan zou ik ook naar Schwalbe Pro One 30-622 kunnen gaan kijken bijv.)
Verder gebruik ik Schwalbe Doc Blue, paar keer klein lek gereden dat prima gevuld wordt, maar ook al 2x de achterband moeten vervangen omdat er een scheur ontstaat tussen het profiel in van c.5/6mm, vloeistof kan deze scheuren niet meer voldoende vullen. Gisterochtend voorband zelfde verhaal, scheur van c.5mm. Dit gebeurd steeds door WW-verkeer. Ik rijd daarvoor door centrum A’dam, waarbij de fietspaden soms bezaaid zijn met rotzooi/glas etc. Hier rijdt ik natuurlijk zoveel mogelijk omheen, maar denk toch dat dit de oorzaak is van het lek rijden is.
Nu wordt het dus een dure hobby als ik iedere 1-2maanden een buitenband zou moeten vervangen, en ben dus opzoek naar een oplossing. Ik zie vele voordelen aan tubeless, dus terug naar tubes is een laatste redmiddel.
Wat zou ik kunnen proberen? Andere vloeistof, niet iedereen is positief over Doc Blue? andere banden? Voor bandenmaat 35-622 zijn er niet veel opties volgens mij. De breedte van de band is erg comfortabel voor WW, maar profiel mag wel wat minder. Zo is er ook de G-One Speed, met minder profiel, zou dit helpen om scheuren tegen te gaan? Ook lijkt het erop dat mijn huidige band niet meer te koop is bij een aantal grote webwinkels (12go, futurum) (mantel nog wel), is dit met een reden?
Verder zijn de meningen verdeeld over patches / plugs. Is dit een blijvende oplossing? Of moet de band hierna nog steeds redelijk snel vervangen worden?
Dank alvast!
Re: Tubeless
Geplaatst: 30 aug 2019 12:52
door wasbeer2006
Als de gaatjes, scheurtjes niet groter zijn dan een mm of 7/8 Dan kan je de band aan de binnenzijde prima plakken met een binnenband plakker.
Je zou hier met een biba ook niet wegkomen want die komt door het gat heen.
Maar als het zo,n bende is in de stad rijd je ook met de verkeerde banden. Ga met een marathon rijden oid
Re: Tubeless
Geplaatst: 02 sep 2019 12:31
door Orlok
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Re: Tubeless
Geplaatst: 02 sep 2019 13:30
door Orlok
Voor een paar dagen terug weer een ploffende Schwalbe Pro One 23 mm achterband die over 5 cm is uitgescheurd. Ondanks dat ik nu bij de reparatie onderweg (wat een hitte) een canvasdoek om de binnenband ter plaatse bij de scheur in de buitenband had gewikkeld was ook dat geen succes want nog geen kilometer daarna plofde ook die binnenband en kon ik de laatste 5 kilometer lopend naar huis.
Een aantal jaren terug ook al eens gehad met de Schwalbe One 23 mm tubeless, ook toen was het zeer warm weer met temperaturen boven de 30°C.!
Vlgns Schwalbe was toen de slechte vulcanisering van de chaferrand de oorzaak. Inmiddels liggen de twee Pro One banden bij Schwalbe voor onderzoek en ben ik voorlopig overgestapt op de Hutchinson Fusion 5-11 storm all season 23 mm tubeless welke ik vorig jaar tegen een schappelijke prijs (< 25 euro) heb kunnen kopen in Frankrijk.
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 sep 2019 10:20
door vincenth
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 sep 2019 10:36
door DeletedUser02
Rayparlour88 schreef: ↑30 aug 2019 11:38
Gisterochtend voorband zelfde verhaal, scheur van c.5mm. Dit gebeurd steeds door WW-verkeer. Ik rijd daarvoor door centrum A’dam, waarbij de fietspaden soms bezaaid zijn met rotzooi/glas etc. Hier rijdt ik natuurlijk zoveel mogelijk omheen, maar denk toch dat dit de oorzaak is van het lek rijden is.
Nu wordt het dus een dure hobby als ik iedere 1-2maanden een buitenband zou moeten vervangen.
De G-One lijkt me dan ook geen geschikte band voor woon-werk verkeer. Die banden zijn flinterdun (ik heb ze zelf ook) en gericht op lichtgewicht prestaties op het gravel, i.t.t. de duurzaamheid die je nodig bent voor de Amsterdamse straten.
Ik zou eens kijken naar een Schwalbe Almotion of Marathon (Supreme) band in tubeless uitvoering. Die zijn er voor gemaakt 15dkm mee te gaan en krijg je niet zo snel lek. Ook kun je er prima nog een gravel weggetje mee rijden, al gok ik dat je 95% van de tijd gewoon over verharde wegen rijdt.
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 sep 2019 13:06
door Orlok
Ik zag trouwens net dat nu ook het Italiaanse
Challenge met tubeless banden op de markt komt.!
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 sep 2019 14:18
door TKMP
Nice maar prijzig,
Ik vind het wel jammer dat ze het loopvlak op de latex wang, niet heel goed vast zetten.
Misschien weinig lijm ofzo?
Ik heb de dune en zou voor gravel gelijk weer kopen, misschien wel tl
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 sep 2019 15:20
door DDX
Orlok schreef: ↑04 sep 2019 13:06
Ik zag trouwens net dat nu ook het Italiaanse
Challenge met tubeless banden op de markt komt.!
Hadden ze al, maar wat nieuw is dat ze ook handgemaakte tubeless banden uitbrengen
Re: Tubeless
Geplaatst: 07 sep 2019 17:38
door RUUD2
Hoe verwijderen jullie latex van het frame?
Afgelopen vakantie in de Elzas regelmatig een lek (Swalbe Pro One) gehad op slechte asfaltwegen.
Re: Tubeless
Geplaatst: 07 sep 2019 19:07
door Orlok
RUUD2 schreef: ↑07 sep 2019 17:38
Hoe verwijderen jullie latex van het frame?
Afgelopen vakantie in de Elzas regelmatig een lek (Swalbe Pro One) gehad op slechte asfaltwegen.
Gewoon met een vochtig doekje.
Re: Tubeless
Geplaatst: 08 sep 2019 19:02
door RUUD2
Met een vochtig doekje gaat voor uitgeharde latex niet werken,Geprobeerd er af te pulken maar werkt ook niet echt