Re: Canyon
Geplaatst: 10 jan 2022 11:35
Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik heb intussen een beetje ervaring (Grail CF, GRX met spatborden). Waar je normaal gezien de ketting op het kleinste tandwiel moet leggen om makkelijk een band uit te halen, is dat bij de Grail niet de beste optie. Ik leg de ketting een paar tandjes hoger, en dat lukt dat wel vlotjes. Als je dat een paar keren probeert, zal je merken dat het vlotter gaat.Roan123 schreef: ↑10 jan 2022 11:50 Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
Dit is de curry kleur Sander.sanderadams schreef: ↑10 jan 2022 10:35 Is dit de nieuwe "Sand" kleur? Ik twijfel namelijk erg tussen Forrest Green en Sand, lijkt veel donkerder op deze foto!
Dank je, ik vind het ook een mooie kleur.Roan123 schreef: ↑10 jan 2022 11:50 Mn Aeroad word woensdag opgehaald voor de nieuwe zadelpen, ben benieuwd naar de oplossing die ze hebben gevonden/gemaakt.Ben um wel gelijk 1 tot 2 weken kwijt
![]()
Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
Dat vind ik lastig te zeggen! De kleur gaat wat richting oranje.
Bij mijn Grizl (GRX met spatborden) kost het verwijderen van het achterwiel niet meer moeite als bij een Ultegra derailleur. Wel schakel ik de clutch uit met het hendeltje bij de derailleur, anders gaat het idd lastig.i-mac schreef: ↑10 jan 2022 12:34Ik heb intussen een beetje ervaring (Grail CF, GRX met spatborden). Waar je normaal gezien de ketting op het kleinste tandwiel moet leggen om makkelijk een band uit te halen, is dat bij de Grail niet de beste optie. Ik leg de ketting een paar tandjes hoger, en dat lukt dat wel vlotjes. Als je dat een paar keren probeert, zal je merken dat het vlotter gaat.Roan123 schreef: ↑10 jan 2022 11:50 Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
lol, ik wist niet eens dat er een clutch hendeltje bestond.. weer wat geleerd, thanks!
Deze tip ga ik onthouden. Vandaar dat het niet echt makkelijk ging.Rubik schreef: ↑13 jan 2022 18:55 Ik denk dat je lang niet de enige bent. Eigenlijk is dat hendeltje zo goed weggewerkt dat je de functie eigenlijk alleen ziet aan de on/off bedrukking op de derailleur, en ook dat is vrij subtiel.
De clutch heeft wel duidelijk een functie, de ketting ligt echt veel stabieler op kettingblad en cassette bij een wortelig pad. Bij schakelen naar een groter kransje voel je dat dit een fractie meer kracht kost vergeleken bij een uitgeschakelde clutch. En het verwijderen van het wiel gaat een stuk lastiger bij ingeschakelde clutch.