Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 apr 2011 18:43

Bedankt voor je attentie! Ik heb het gezien. Zoals ik al schreef, is het nadeel van relatief weinig ruimte tussen band en remmen, dat de remmen het qua beschadigingen 'zwaar te verduren hebben':(.
60 x Ventoux

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 apr 2011 18:57

Dat made in de usa is de meest zieke tekst die je kunt bedenken. Bij Cannondale klopt het wellicht nog wel maar volgens mij was trek die haar frames door bergen zwaar onderdbetaalde mexicanen liet bouwden waarna er later door een verdwaalde amerikaan een sticker op werd geplakt.
(kan ook maar weinig produkten bedenken waar er in koeieletter op staat waar iets gemaakt wordt)
Maar Lynskey staat bekend als een goed handelaar en als iets door de dure arbeid onverkoopbaar wordt kun je het toch beter elders laten produceren. Ik zou niet zo snel geloof hechten aan een sticker maar gewoon kijken hoe goed iets is (verder maakt het toch niet uit waar iets vandaan komt).

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 apr 2011 19:08

Getver..., kan ik weer geen reactie plaatsen door dat 'Nu Sport' er zo nodig tussen moet komen:(.

O.K., wie doet/maakt wat/waar blijft dus een enigszins 'wazig' gebied. Het frame ziet er gelukkig heel netjes gelast en afgewerkt uit en bevalt ook in de praktijk uitstekend! Alleen jammer van dat nog al dicht op het achterwiel staande mannetje;).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 apr 2011 19:34

@litespeed, strakke bak hiermee wordt het fietsen een waar plezier!
YFood !!!

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 08 apr 2011 20:17

Helemaal eens met csteenbe!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 08 apr 2011 20:58

Me2 :) Just how I like 'em ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 12 apr 2011 00:40

hallo, heeft iemand van jullie ervaring met een Easton ec 90 aero 1" voorvork? zijn er met deze vork problemen gekent en zou dit een goede keuze zijn om mijn no name chinese vork te vervangen die geeft nl stabiliteitsproblemen ook bij lage snelheden wordt mijn
fiets wat instabiel bij het rechtuitrijden dit verbeterd of verslecht niet bij hogere snelheden en van echt kopschudden heeft hij ook bij 70km/u nog geen last gehad maar je kan geen
energiereepje uit je achterzak halen want zonder handen rijden is quasi onmogelijk ik kan deze vork nieuw kopen voor redelijke prijs.

j-racer
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2007 13:39

j-racer 12 apr 2011 13:44

Niet met de EC90 Aero, maar wel met een gewone EC90 1" vork. Deze heb ik nu ~6 jaar in mijn titanium fiets en bevalt perfect. Zeer stabiel. Heb er twee keer de Marmotte mee gereden en een aantal keren de ronde van Drenthe (over de drentse kassei stroken) en heeft nooit ook maar 1 krimp gegeven. Aanrader!

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 12 apr 2011 22:32

Idem hier ook prima ervaring met reguliere easton EC90 1 inch icm een merlin extralight. Denk echter dat bij rode kool gezien de klachten het meer in de afstelling dan in de vork zelf gezocht moet worden. Is het balhoofdstel nog wel goed bijvoorbeeld ?

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 12 apr 2011 23:22

Balhoofdstel is nieuw(Ritchey wcs 1" klassiek) maar ik heb de hele zaak nog eens bekeken en zou het kunnen dat te lange ergopowerbuitenkabels zodanig tegen het frame drukken dat dit het soepel bewegen van de vork belemmert en daardoor onrust in de stuurpartij ontstaat?
Alvast bedankt voor de reacties

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 03 mei 2011 10:06

body schreef:
body schreef:Vandaag ben ik met mijn pa naar John Knoops gereden in Mierlo. Daar had hij het prachtige Ti frame hangen in mijn maat voor een mooie prijs.
Dit wordt het nieuw project. Het plan is om het frame op te bouwen met Campa en met carbon wielen.

[IMG=http://img14.imageshack.us/img14/184/dsc0027db.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us



Het frame staat nog netjes kaal op tafel :) Ben nog er nog niet helemaal uit wat de afmontage betreft.

Stuur en stuurpen worden van T3 (Ergonova dropbar) Hier zit een beetje rood in. In eerste instantie zou ik ook een zadelpen nemen van T3 maar dan wordt het weer allemaal iets te rood.

Heeft iemand een goed idee welke zadelpen, zwartcarbon, het mooist zou staan? Ik ga voor een zadelpen zonder setback ivm de maat. Thomson is mooi maar vind ik weer te stijf.


Gisteren begonnen met de opbouw. Crank, derailleurs, zadel/stuurpen zitten erop. Stuur is nog niet binnen dus kan niet verder. Misschien voor het weekend klaar. Spannend dus!!!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 03 mei 2011 16:36

Mijn Moots is veel mooier ;)

-> Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Welke wielen gaan het worden?

Plaats reactie