Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
trebbor
- Forum-lid
trebbor
08 aug 2011 17:19
timper schreef:De info op de site klopt inderdaad niet 100%, de datum die je krijgt bij bevestiging van bestelling is accurater. Meestal is de effectieve levering dan iets vroeger dan die datum.
Rose heeft inderdaad een crashreplacement, maar ik wacht op nieuws van verzekeringen en het schadebestek. De schuld lag niet bij mij, maar ik zal maar gerust zijn als alles vergoed is
Met een beetje geluk een nieuwe Rose voor volgend seizoen...
Sja, je zou er zo maar eens een nieuwe fiets aan overhouden! Ik hoop het beste voor je.
Maar..... Wat betekenen die datums nu in mijn besteloverzicht? Betekend dit dat ze de spullen volgende week bij elkaar hebben en dat de volgende stap is dat hij in montage gaat? Ik probeer mezelf rustig te houden, maar ik heb hem natuurlijk liever vandaag dan morgen!
-
timken
- Forum-lid
timken
08 aug 2011 17:58
@ Timper. ik heb vorig jaar ook mijn crashgarantie moeten aanspreken en heb toch maar mooi een carbon x-lite in de plaats kunnen scoren aan halve prijs. het blijft natuurlijk een halve prijs die je moet betalen en ik hoop dat je die kunt terug krijgen via de verzekering. voor de rest heb ik even veel geluk gehad met mijn carbon x-lite als jij, ben ook gevallen en de boverbuis was gescheurd. dus bij mij einde verhaal want geen andere partijen in het spel. heb dan maar een ander merk genomen van bij een plaatselijke FM. had geen zin meer in een retourtje duitsland.
-
josvtec
- Forum-lid
josvtec
08 aug 2011 18:21
trebbor schreef:timper schreef:De info op de site klopt inderdaad niet 100%, de datum die je krijgt bij bevestiging van bestelling is accurater. Meestal is de effectieve levering dan iets vroeger dan die datum.
Maar..... Wat betekenen die datums nu in mijn besteloverzicht? Betekend dit dat ze de spullen volgende week bij elkaar hebben en dat de volgende stap is dat hij in montage gaat? Ik probeer mezelf rustig te houden, maar ik heb hem natuurlijk liever vandaag dan morgen!
Als deze berichten komen van Rose schiet het op.
Bij mij stonden deze berichten ook al een kleine 2 weken op de site maar afgelopen vrijdag kreeg ik een email van Rose dat de fiets opgebouwd ging worden.
Vandaag een email van Rose dat mijn fiets klaar is, hoera.
Als het meezit ga ik mijn fiets as woensdag ophalen, kan eigenlijk niet wachten, maar ja, morgen eerst weer eens het ziekenhuis van binnen bekijken, maar woensdag moet
toch gaan lukken.
Ik hou jullie op de hoogte, kan ik eindelijk weer lekker gaan fietsen.
-
trebbor
- Forum-lid
trebbor
08 aug 2011 18:35
@josvtec: Goed nieuws! Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je niet kunt fietsen. Zonder merk je plots pas hoezeer het gewoonte is om er een paar keer per week op te stappen.
timken schreef:@ Timper. ik heb vorig jaar ook mijn crashgarantie moeten aanspreken en heb toch maar mooi een carbon x-lite in de plaats kunnen scoren aan halve prijs. het blijft natuurlijk een halve prijs die je moet betalen en ik hoop dat je die kunt terug krijgen via de verzekering. voor de rest heb ik even veel geluk gehad met mijn carbon x-lite als jij, ben ook gevallen en de boverbuis was gescheurd. dus bij mij einde verhaal want geen andere partijen in het spel. heb dan maar een ander merk genomen van bij een plaatselijke FM. had geen zin meer in een retourtje duitsland.
Begrijp ik dit goed? Heb jij twee fietsen/frames binnen een jaar total-loss gereden? (niet vervelend bedoeld) Dat is balen zeg. Telt die crash-garantie voor alle ongelukken? Dus ook door eigen schuld?
-
josvtec
- Forum-lid
josvtec
08 aug 2011 19:00
trebbor schreef:@josvtec: Goed nieuws! Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je niet kunt fietsen. Zonder merk je plots pas hoezeer het gewoonte is om er een paar keer per week op te stappen.
Inderdaad, dat had ik niet gedacht.
FF wat rust dacht ik, maar na een paar dagen was ik dat rusten al spuugzat en miste ik mijn fietsie al.
Maar nog ff en dan weer lekker gaan met de hap.
-
timken
- Forum-lid
timken
08 aug 2011 19:58
inderdaad, mijn eerste Red-Bull was een carbon flyer waar de deralieur in het achterwiel was gedraaid en dan op de liggende achtervork geknald, waardoor er een kap in de carbon was ontstaan. Ik naar Duitsland en terug gekomen met een nieuwe carbon x-lite aan halve prijs. In het begin van dit jaar bij het optrekken na een bocht tijdens een zware training uit het pedaal geschoten en over kop gegaan. zelf weinig schade, maar de bovenbuis van mijn frame had wel een scheur van zo'n 10 cm opgelopen. Heb wel even slecht geslapen de volgende nacht hoor.
-
trebbor
- Forum-lid
trebbor
11 aug 2011 17:11
En Josvtec, heb je je racemonster?
Ik heb een mailtje gekregen dat mijn 'droomfiets' naar de afmontage gaat.
-
josvtec
- Forum-lid
josvtec
11 aug 2011 19:16
Ja, ik heb mijn fiets.
Gisteren opgehaald, wat fietst deze fijn.
Het was het wachten waard.
De aflevering ging goed, net of je een nieuwe auto ophaalt.
Van alles kado gekregen, altijd lekker, je bent tenslotte hollander dus gratis is altijd goed.
Dit is mijn nieuwe speeltje.
Ze hadden zelfs een carbon zadelpen gemonteerd, terwijl een alu standaard is.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
11 aug 2011 19:28
Ziet er erg goed, gefeliciteerd ermee!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
rikh.
- Forum-lid
rikh.
11 aug 2011 20:09
Mooie fiets, is deze helemaal standaard of heb je nog onderdelen aan laten passen?
Die Pro SL2000 of SL3000 komt steeds hoger op mijn shortlist van mogelijk nieuw aan te schaffen fietsen te staan.
Gelukkig heb ik nog een winter om er over na te denken.........
-
timper
- Forum-lid
timper
11 aug 2011 20:19
mooie fiets, die pro sl is echt subliem he. Rij er nu bijna twee jaar op : blijf me verbazen over de rijkwaliteiten
-
josvtec
- Forum-lid
josvtec
11 aug 2011 20:27
De fiets is nagenoeg standaard.
Carbon zadelpen heeft Rose er voor mij opgezet.
Verder mij goed goed op laten meten bij Rose en zij hebben daar de onderdelen dan op aangepast.
Ik had eerst een Red Bull en was over deze fiets al erg tevreden maar deze Pro SL rijd nog veel fijner, ondanks dat ik
nog nauwelijks op de nieuwe heb gefietst, het gaat veel makkelijker lijkt het wel.
Dat gaat genieten worden.