Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
farelli
- Forum-lid
farelli
02 jun 2010 00:16
Of de bovenste een carbon frame heeft kan ik niet zien met deze foto's. Misschien dat Dario hierover duidelijkheid kan bieden. Of een 2e hands carbon frame van een onbekende de voorkeur heeft boven een alu is wat mij betreft de vraag. Je weet immers niet wat ermee gedaan/gebeurd is.
De 2e fiets is een prima frame. Deze uitvoering was in 2007 de top van de Via Nirones. c-t betekent center-top en c-c center-center, maar lees eerst dit eens:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35916
Prijzen zijn niet mijn sterkste kant maar van een particulier denk ik in de richting van 650 euro, voor wat het waard is...
-
benzy
- Forum-lid
benzy
02 jun 2010 00:26
de verkoper heeft me teruggemaild en enkel de voorvork is van carbon en niet de gehele fiets zoals vermeld stond op kapaza.
ik denk dat ik op deze fiets ga bieden. de verkoper wil er graag 675voor, lijkt dit een fair bedrag of wat stellen jullie voor?
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... anchi.html
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2010 12:27
SL3 is inderdaad een alu kader.
Je kan altijd proberen wat minder (600€ bv.) te bieden; mogelijk geeft hij daar wel oren naar als hij hoort dat je weet dat die fiets ouder dan 2 jaar is, zoals de advertentie beweert (SL3 is een model van 2005, maar wel van het hogere middengamma - voorloper van de 1885 - en dus zeker nog garant voor jaren rijplezier). Maar als 675€ te nemen of te laten is, en de maat klopt, dan zou ik hem eerder nemen dan laten: is een nette prijs voor een nette fiets!
(vraag nog eens exact hoeveel cm hij meet van trapas tot zadelpenring, en ook de hoogte van de balhoofdbuis, want de maten zijn inderdaad een verwarrende zaak: er is niet enkel verwarring mogelijk tussen c-c en c-t, maar ook de schuine bovenbuis geeft ruimte voor foute interpretaties!)
Die Via Nirone is overigens een recenter model met (althans gedeeltelijk) iets hogere groep (enkel wbt die Ultegra-componenten), maar de SL3 is een beter kader en heeft betere wielen, dus verdient toch duidelijk de voorkeur.
Succes!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
havana
- Forum-lid HC
havana
02 jun 2010 12:38
Prijs lijkt me echt te hoog.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2010 12:48
Goh, zou jij zelf onder de pakweg 650€ gaan moest je er zo eentje verkopen?
(afhankelijk van hoeveel hij is gebruikt, maar dan nog: da's al een flink stuk minder dan de helft van de aankoopprijs...)
Ik niet denk ik... (al kan proberen af te bieden natuurlijk nooit kwaad)
Fiets gaan bekijken lijkt me hoedanook meest zinvol.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
benzy
- Forum-lid
benzy
02 jun 2010 13:01
zijn minimumprijs is 650€.
de verkoper beweert dat hij de fiets 3 jaar geleden nieuw heeft aangekocht.
ik zal straks eens mailen en zeggen dat het een kader is van 2005 en zien hoe hij hierop reageert.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2010 13:12
Kan natuurlijk altijd zijn dat hij hem als uitverkoopmodel heeft gekocht; uiteindelijk is niet zozeer het bouwjaar maar het aantal kilometers c.q. de slijtage van belang...
-
benzy
- Forum-lid
benzy
02 jun 2010 13:33
is er veel verschil met deze fiets? deze is 6 à 7 jaar en was een trainingsfiets van iemand die nu gestopt is met koersen.
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... fd=fietsen
deze zou ik kunnen kopen voor 500€, en dat is toch 150€ goedkoper dan die andere en voor een arme student scheelt dit toch al.
als er niet echt veel verschil in is zou ik deze opteren, zoniet doe ik toch mss een bodje op de andere.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2010 14:05
Deze had ook een Veloce-groep? Waar die Lite Alloy zich precies situeert tov de SL3 moet ik thuis eens opzoeken, maar aangezien de afmontage evenwaardig is zullen ze elkaar iig weinig ontlopen (gelijkwaardig model òf mss net één trapje eronder, afhankelijk of het model Lite Alloy L is of Lite Alloy SL). Check ook eens welke wielen erop zitten.
Deze is weliswaar ook iets meer dan 7 jaar oud (2001 of 2002 denk ik), maar blijft een zeer behoorlijke fiets; voor minder dan 500 zal je sowieso niet gauw een goeie Bianchi vinden denk ik. Maar gezien de ouderdom, en als het budgettair kàn, zou ik zelf eerder geneigd zijn 150 € meer te betalen voor de andere (al moet je altijd zorgen dat je nog wat geld overhoudt voor een helm, schoenen; naderhand wellicht ook nieuwe ketting & tandwielen als die versleten zijn,...)
-
benzy
- Forum-lid
benzy
02 jun 2010 14:23
ja deze is ook afgemonteerd met veloce. de wielen die er nu op zitten zijn mavic cxp22 en er zijn nog een paar wielen bij die origineel op de bianchi stonden.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2010 15:45
Die Mavics zijn zeer basic wielen (maar dat geldt ook voor de Campagnolo Vento's van de andere); heb zelf alleen ervaring met laatstgenoemde en die zijn alvast o.k.
Misschien eens zoeken op dit forum...
Hoedanok zijn het beide wel degelijke fietsen; kijk dus welke je de mooiste vindt - en wat je beurs kan dragen (met dien verstande dat de recentste allicht nog wat langer kan meegaan).
Edit: check ook of beide een volledige Veloce-groep hebben, want vaak worden die onderdelen ook gedeeltelijk met goedkopere (Mirage) afmontage gecombineerd: dat kan ook een verschil maken in de eindafweging!
-
elninjo
- Forum-lid
elninjo
02 jun 2010 18:26
SuperGrover1 schreef:Farelli schreef:elninjo schreef:even een foto posten van mijn nieuw speeltje.
-928 carbon SL IASP
-Campa Record 11 speed
-stuur FSA wing pro alu
-pen FSA OS99 alu
-pedalen TIME RXS carbon
-zadel FIZIK ARIONE wingflex "celeste/silver"
-wielen FULCRUM Racing 1
Nog maar een kort ritje mee gemaakt,kan dus nog niet veel zeggen,maar eerste indrukken zijn alvast zeer positief.
Ook nog in m'n garage:Bianchi 1885 alu/carbon met mix Veloce/centaur.
Ideaal als "minder goed weer fiets".
[img=928]
Zo, direct zichtbaar. Mooie fiets. Laat die 1885 ook maar zien.
+1
yep, show it !!
Aléé vooruit,op algemene aanvraag.....de 1885
Nb