Scott
-
- Forum-lid
ik ben er uit, met spijt in mijn hart doe ik mijn addict weg. Ik heb hem zelf van maart 08 aaangekocht als reserve fiets.
Nu verkoop ik hem omdak ik voorvolgend jaar van ploeg veranderd ben. Zodat ik met het gesponderd matriaal zal moeten rijden.
nu weet ik wel niet of ik hem met deze record verkoop of met een evenoude dura ace 10sp.
Maar wat is deze fiets waard (zonder de zipps) wat zou een eventuele vraagprijs kunnen zijn voor deze fiets?
Nu verkoop ik hem omdak ik voorvolgend jaar van ploeg veranderd ben. Zodat ik met het gesponderd matriaal zal moeten rijden.
nu weet ik wel niet of ik hem met deze record verkoop of met een evenoude dura ace 10sp.
Maar wat is deze fiets waard (zonder de zipps) wat zou een eventuele vraagprijs kunnen zijn voor deze fiets?
-
- Forum-lid HC
In topstaat zonder wielen met record? Schat dat ca. 2000 Euro verkoopprijs reëel is. Met dura ace ca. 250 Euro minder.
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen een Addict R1/R2 frame en het Addict SL frame (let op 'SL' niet 'Ltd') ?
Even afgezien van de onderstaande zaken:
- wel/niet geintegreerd bottom bracket
- wel/niet geintegreerde zadelpen
- kleurstelling
Anders dan hierboven kan ik niets verzinnen. Ik heb me laten vertellen dat het SL frame een 'ruilframe' is dat als vervanging dient voor defecte R1/R2 frames. Ik kan me echter niet voorstellen dat er sprake is van een kwaliteitsverschil. Voorzover ik in kan schatten zijn de frames identiek (afgezien van de genoemde punten hierboven) maar de prijs van het SL frame is wel lager (of is dat juist vanwege het feit dat de R1 en R2 een geintegreerd bottom bracket en zadelpen hebben?)
Even afgezien van de onderstaande zaken:
- wel/niet geintegreerd bottom bracket
- wel/niet geintegreerde zadelpen
- kleurstelling
Anders dan hierboven kan ik niets verzinnen. Ik heb me laten vertellen dat het SL frame een 'ruilframe' is dat als vervanging dient voor defecte R1/R2 frames. Ik kan me echter niet voorstellen dat er sprake is van een kwaliteitsverschil. Voorzover ik in kan schatten zijn de frames identiek (afgezien van de genoemde punten hierboven) maar de prijs van het SL frame is wel lager (of is dat juist vanwege het feit dat de R1 en R2 een geintegreerd bottom bracket en zadelpen hebben?)
-
- Forum-lid HC
Enige verschil is dat de SL geen isp heeft maar wel naar keuze een geintegreerd brakcktelager.
Sl is indedaad exact gelijk aan de overige modellen bahalve de r4 (zegt scott).
Kan best zijn dat egenaar bij een garantieclaim op een R1 een Sl krijg maar minder is de laatste niet.
Sl is indedaad exact gelijk aan de overige modellen bahalve de r4 (zegt scott).
Kan best zijn dat egenaar bij een garantieclaim op een R1 een Sl krijg maar minder is de laatste niet.
Hallo,
Ik heb een paar weekjes geleden bovenstaand frame gekocht. Deze wil ik nu gaan opbouwen en zou graag eens van de kenners willen horen wat jullie erop zouden zetten. Mijn (resterende) budget is 2600 euries.
Qua groep dacht ik aan een Chorus 2009 en vwb wielen hebben Fulcrum racing 1 mijn aandacht. Maar wie weet hebben jullie nog veel beter / mooiere ideen.
Ik hoor het graag
groet,
Olaf
Ik heb een paar weekjes geleden bovenstaand frame gekocht. Deze wil ik nu gaan opbouwen en zou graag eens van de kenners willen horen wat jullie erop zouden zetten. Mijn (resterende) budget is 2600 euries.
Qua groep dacht ik aan een Chorus 2009 en vwb wielen hebben Fulcrum racing 1 mijn aandacht. Maar wie weet hebben jullie nog veel beter / mooiere ideen.
Ik hoor het graag
groet,
Olaf
Eerst het spulletje, dan het knulletje... of is het andersom?
-
- Forum-lid HC
dat zal maar geloof dat je de adviesprijs nog niet gezien hebt.
Chorus zou ik niet doen. Gewoon zwarte wielen en een groep met zoveel mogelijk zwarte onderdelen past het beste op het genoemde frame.
Minimaal michelin banden en ritchey afmontagedelen gebruiken.....
Chorus zou ik niet doen. Gewoon zwarte wielen en een groep met zoveel mogelijk zwarte onderdelen past het beste op het genoemde frame.
-
- Forum-lid HC
Een nieuwe super record groep dan maar, zwarter kan haast niet!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Sharkman 1 schreef:dat zal maar geloof dat je de adviesprijs nog niet gezien hebt.
Chorus niet, maar wat dan wel? Is Record echt zoveel meer zwart? Of zou ik SRam moeten nemen, maar daarbij kan ik ook niet zoveel zwarte onderdelen vinden.
Zwarte wielen.... heb je een tip? Wat ik uit het forum kan opmaken zijn campa en fulcrum toch wel de betere wielen. G3 spaak compositie vind ik niet zo mooi, dus campa valt dan volgens mij af? Fulcrum Racing 1 lijken mij wel redelijk zwart, zeker wanneer ik de rode sticker? eraf kan fohnen.
Ik ben bang dat ik met Super record over mijn budget ga.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Eerst het spulletje, dan het knulletje... of is het andersom?