Raad de plaat
De Hohneck in de Vogezen.
Ooit naar toe gewandeld met mijn vrouw vanuit het dal van de Fecht. In juni, er lag nog wat sneeuw. Best wel een inspanning, maar toen we boven kwamen waren er busladingen toeristen braadworsten aan het verorberen. Een afknapper.
Gauw weer naar beneden gegaan.
1362/1364 meter.
Ooit naar toe gewandeld met mijn vrouw vanuit het dal van de Fecht. In juni, er lag nog wat sneeuw. Best wel een inspanning, maar toen we boven kwamen waren er busladingen toeristen braadworsten aan het verorberen. Een afknapper.
Gauw weer naar beneden gegaan.
1362/1364 meter.
Ja Hans, het is inderdaad de Hohneck. Lekker om even mee te pikken als je over de Route des Crêtes rijdt. Je rijdt dan steeds op zo'n 900-1000m. Met een paar slingers ben je dan boven op de Hohneck.
De volgende RdP is voor jou.
De volgende RdP is voor jou.
Deze markante bocht zie je vanaf de col. Welke col? Hoogte?
Je kunt erover twisten waar de klim precies begint, maar als je al het valse plat meerekent, in welke plaats begint deze dan?
Lengte? Hoogteverschil?
Ik heb haar beklommen in 2005, maar nooit afgedaald. Lijkt mij best leuk.
Ciao,
Hans
Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 26 Januari 2007
is het de Col de Iseran? Start in Modane?
Ik dacht ook aan de Iseran, maar de klim vanuit het noorden begint in Bourg Saint Maurice.
Ik dacht ook aan de Iseran, maar de klim vanuit het noorden begint in Bourg Saint Maurice.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
Quote: Origineel geplaatst door harrebas op 26 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 26 Januari 2007is het de Col de Iseran? Start in Modane? Ik dacht ook aan de Iseran, maar de klim vanuit het noorden begint in Bourg Saint Maurice.
Het is niet de Iseran. Maar het is er inderdaad een met een zeer lange aanloop.
Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 26 Januari 2007is het de Col de Iseran? Start in Modane? Ik dacht ook aan de Iseran, maar de klim vanuit het noorden begint in Bourg Saint Maurice.
Quoten: Origineel geplaatst door HansP op 26 Januari 2007
Nog maar een gokje dan: Timmelsjoch vanuit Oetz.
Nog maar een gokje dan: Timmelsjoch vanuit Oetz.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
Welke col? Timmelsjoch
Hoogte? 2483 m
Je kunt erover twisten waar de klim precies begint, maar als je al het valse plat meerekent, in welke plaats begint deze dan? Oetz (maar na Solden begint het echt werk) of indien van andere kant Sankt Leonhard (of wellicht Merano)
Lengte? Vanuit Solden 23 km (vanuit Oetz ong. 53 km) vanuit Sankt Leonhard 30 km.
Hoogteverschil? Solden: 1106 m St Leonhard 1795 m.
Hoogte? 2483 m
Je kunt erover twisten waar de klim precies begint, maar als je al het valse plat meerekent, in welke plaats begint deze dan? Oetz (maar na Solden begint het echt werk) of indien van andere kant Sankt Leonhard (of wellicht Merano)
Lengte? Vanuit Solden 23 km (vanuit Oetz ong. 53 km) vanuit Sankt Leonhard 30 km.
Hoogteverschil? Solden: 1106 m St Leonhard 1795 m.
Leef! Fiets!