Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 mei 2015 08:21

Waar zie jij dan 6061 staan? In mijn folder staat dat namelijk niet.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2015 08:49

Ik heb hier een oudere folder liggen. Ik heb even de folders op de site van Koga bekeken en staat er de periode 2001-2003 inderdaad alleen Alloy en vanaf 2004 zit er een carbon vork in. Het zal dus wel aluminium zijn, zet er een magneet op en je weet het zeker.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 mei 2015 10:17

Gaan we maandag ff testen!

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 mei 2015 17:29

Heeft iemand toevallig nog een stickers liggen met Reynolds 531 frame tubing? (of waar verkrijgbaar via normale briefpost)
Previous name Jansen01

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 mei 2015 18:01

M.A,S schreef:Afbeelding

nu is het wachten op het achterwiel, na het weekend krijg ik een belletje , ze hadden een te brede body gehad .

ach ja kan gebeuren .
Ik heb de voortgang tot nu toe met veel plezier gevolgd, maar waarom die monstrueuze pedalen? Die verpesten het totaalplaatje naar mijn mening volledig (onmogelijk groot en dat wordt door de witte kleur nog eens versterkt). En bruin stuurlint?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 16 mei 2015 19:03

jansen2.0 schreef:Heeft iemand toevallig nog een stickers liggen met Reynolds 531 frame tubing? (of waar verkrijgbaar via normale briefpost)
Ik heb de mijne destijds besteld bij H Loyd Cycles, je kunt ze zelfs tijdcorrect krijgen. Eventueel heb ik nog wel één exemplaar van het type 531F77-82 voor je, die kun je gratis van me krijgen.
Afbeelding

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 mei 2015 19:43

Hmm, klinkt aantrekkelijk maar alleen het frame is voorzien van 'Reynolds tubing' Bedankt voor het aanbod in ieder geval.
Previous name Jansen01

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 16 mei 2015 23:06

timo2.0 schreef:
M.A,S schreef:Afbeelding

nu is het wachten op het achterwiel, na het weekend krijg ik een belletje , ze hadden een te brede body gehad .

ach ja kan gebeuren .
Ik heb de voortgang tot nu toe met veel plezier gevolgd, maar waarom die monstrueuze pedalen? Die verpesten het totaalplaatje naar mijn mening volledig (onmogelijk groot en dat wordt door de witte kleur nog eens versterkt). En bruin stuurlint?
smaken verschillen , te pendalen vond ik mooi , de grootte valt best mee, zijn net zo groot als de originele en het bruine suede stuurlint , tja over smaak valt echt niet te twisten , vind ik gewoon mooi, wit staat ook leuk, maar dat wordt bij mij snel vies , en een andere kleur vond ik niet mooi .
hij zal misschien niet bij iedereen in de smaak vallen , maar dat is niet anders :mrgreen:
en alle originele onderdelen heb ik netjes in een box gedaan en die blijft netjes opgeborgen .

en hierbij het stuur .

Afbeelding

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 19 mei 2015 21:14

@M.A.S. : gewoon doen wat je zelf leuk lijkt, je bent, als ik het goed begrijp, toch niet bezig deze fiets helemaal correct op te bouwen wel? Neem de tips die je hier krijgt ten harte en doe ermee wat je goed dunkt. Je hebt er gewoon een boel lol in, net zoals zovelen. Je moet nog wel ff kijken of je remgrepen wel goed staan, de rechter lijkt me wat naar buiten te staan.

Zijn er eigenlijk nog andere sites dan Velobase waar je retro onderdelen kan opzoeken? Ik heb net 4 sets NOS velgen gekocht van iemand, maar kan in elk geval bij Velobase niks vinden over de leeftijd van het spul.

Daan88
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2015 10:41

Daan88 20 mei 2015 11:31

Ik heb gister een autootje vol klassieke racefietsen gekocht, waaronder één vakkundig afgeragde Colnago waarvan ik graag zou willen weten hoe oud en van welk type hij is (fiets is overgespoten). Op welke kenmerken moet ik letten? Afmontage is Campagnolo (Nuovo Record).

En er zit een fiets van dit model bij. Behalve enkele foto's kan ik hierover niets vinden op internet, iemand meer informatie? (Afmontage 1e type Shimano 600)
Afbeelding (bron en meer foto's: http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... did=115178, even scrollen)

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 20 mei 2015 13:58

Als ik even ga zoeken voor je, zie ik dat Frisol een wielerploeg uit de jaren '70 was. Volgens Wikipedia werden de fietsen altijd door Gazelle geleverd. Het zou dus zomaar eens een heel aardig fietsje kunnen zijn! :D

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 20 mei 2015 19:00

H-W schreef:@M.A.S. : gewoon doen wat je zelf leuk lijkt, je bent, als ik het goed begrijp, toch niet bezig deze fiets helemaal correct op te bouwen wel? Neem de tips die je hier krijgt ten harte en doe ermee wat je goed dunkt. Je hebt er gewoon een boel lol in, net zoals zovelen. Je moet nog wel ff kijken of je remgrepen wel goed staan, de rechter lijkt me wat naar buiten te staan.
ik had eigenlijk gewoon een oude fiets gekocht .
alle vervangen onderdelen incl body en casette zijn bewaard en gooi ik niet weg, mocht het er ooit van komen :mrgreen:

voorlopig lekker touren en trainen , daar heb ik hem voor .

nog de laatste spulletjes binnen gekregen .

Afbeelding

nu nog ff erop zetten, de bel klinkt moooooooooooooi 8-)

Plaats reactie