Geplaatst: 12 mei 2010 19:17
[quote="Farelli"]Spectaculair verliezen (vanuit gewonnen positie)[/quote]
Die ga ik goed rekenen Farelli !
Het gaat hier inderdaad om vijf gevalletjes van "Even Apeldoorn bellen". In alle gevallen leidden grove fouten in de begeleiding en/of organisatie tot het missen van grote overwinningen of op z'n minst winstkansen.
Jan Nolten leek in 1952 op weg naar de overwinning op de Puy de Dome. Hij had Bartali en Geminiani uit het wiel gereden, maar wist niet dat Coppi aan een straffe achtervolging begonnen was. Omdat de volgwagen van Pellenaars oververhit raakte op de klim had Nolten geen informatie. Jan Cottaar probeerde hem vanuit de perswagen nog te waarschuwen maar Nolten kon dit niet horen vanwege de herrie van de motoren. 50 meter voor de meet moest hij capituleren voor de campionissimo...
Jan Janssen heeft naar eigen zeggen de Tour van 1966 verloren omdat Radio Tour de France bewust "uit de lucht was" toen concurrent Lucien Aimar aansloot bij een ontsnapping en zo de basis legde voor zijn tourwinst...
Laurent Fignon, of de begeleiding van Laurent Fignon, vond het niet nodig met een ligstuur te rijden in de afsluitende tijdrit van de Tour 1989. De afloop is bekend...
Erik Breukink verspeelde een favorietenrol in de Tour van 1991 omdat de begeleiding de renners aan een bedorven koolhydraatinfuus Intralepid legde...
Sven Kramer, OS 2010. Tja, hoef ik waarschijnlijk niet toe te lichten ...
Die ga ik goed rekenen Farelli !
Het gaat hier inderdaad om vijf gevalletjes van "Even Apeldoorn bellen". In alle gevallen leidden grove fouten in de begeleiding en/of organisatie tot het missen van grote overwinningen of op z'n minst winstkansen.
Jan Nolten leek in 1952 op weg naar de overwinning op de Puy de Dome. Hij had Bartali en Geminiani uit het wiel gereden, maar wist niet dat Coppi aan een straffe achtervolging begonnen was. Omdat de volgwagen van Pellenaars oververhit raakte op de klim had Nolten geen informatie. Jan Cottaar probeerde hem vanuit de perswagen nog te waarschuwen maar Nolten kon dit niet horen vanwege de herrie van de motoren. 50 meter voor de meet moest hij capituleren voor de campionissimo...
Jan Janssen heeft naar eigen zeggen de Tour van 1966 verloren omdat Radio Tour de France bewust "uit de lucht was" toen concurrent Lucien Aimar aansloot bij een ontsnapping en zo de basis legde voor zijn tourwinst...
Laurent Fignon, of de begeleiding van Laurent Fignon, vond het niet nodig met een ligstuur te rijden in de afsluitende tijdrit van de Tour 1989. De afloop is bekend...
Erik Breukink verspeelde een favorietenrol in de Tour van 1991 omdat de begeleiding de renners aan een bedorven koolhydraatinfuus Intralepid legde...
Sven Kramer, OS 2010. Tja, hoef ik waarschijnlijk niet toe te lichten ...