iemand al de Garmin edge 705??
Ik zit ook te overwegen om CN maar helemaal niet aan te schaffen en OpenStreetMap te gaan gebruiken. Nu heb ik die kaart(en) eens zitten bekijken en geconcludeerd dat ze in bijv. Friesland (waar ik natuurlijk weet waar welke weggetjes en fietspaden zijn) zeer gedetailleerd zijn, dus dat zit wel goed. Ik vroeg me echter af hoe dat zit in andere Europese landen (zoals Belgie, Frankrijk en Italie)? Zijn er hier forumleden die ervaring met OSM hebben in deze landen?
-
- Forum-lid
- Contact
[quote="eelcoz"](...OSM...) Ik vroeg me echter af hoe dat zit in andere Europese landen (zoals Belgie, Frankrijk en Italie)? Zijn er hier forumleden die ervaring met OSM hebben in deze landen?[/quote]
Ik heb m'n OSM-kaarten nog niet kunnen beproeven in het buitenland, maar als je Google Maps vergelijkt met Open Street Map kan je wel redelijk inschatten hoe goed het is. In Nederland zijn de data van gangbare wegen namelijk 'gedoneerd' door AND (enigszins verouderde data), zodat je in Nederland enkel kleine wijzigingen moet doen + fiets- en wandelpaden hoeft in te tekenen om compleet te zijn. In het buitenland, zoals België ontbreekt die basis, waardoor de dekking vaak matig is. Steden zijn over het algemeen bruikbaar genoeg en veel doorgaande wegen staan er wel in. Je mist vooral de kleinere en wellicht leukere wegen.
Maar je kan natuurlijk wel je routes plannen op basis van de Google Maps kaarten en dan het lijntje volgen. In het ergste geval heb je alleen geen onderliggende weg op de kaart zijn.
Omdat het gratis is kan je natuurlijk altijd proberen en bij tegenvallende resultaten een kaart kopen (of vreselijk verdwalen )
Ik heb m'n OSM-kaarten nog niet kunnen beproeven in het buitenland, maar als je Google Maps vergelijkt met Open Street Map kan je wel redelijk inschatten hoe goed het is. In Nederland zijn de data van gangbare wegen namelijk 'gedoneerd' door AND (enigszins verouderde data), zodat je in Nederland enkel kleine wijzigingen moet doen + fiets- en wandelpaden hoeft in te tekenen om compleet te zijn. In het buitenland, zoals België ontbreekt die basis, waardoor de dekking vaak matig is. Steden zijn over het algemeen bruikbaar genoeg en veel doorgaande wegen staan er wel in. Je mist vooral de kleinere en wellicht leukere wegen.
Maar je kan natuurlijk wel je routes plannen op basis van de Google Maps kaarten en dan het lijntje volgen. In het ergste geval heb je alleen geen onderliggende weg op de kaart zijn.
Omdat het gratis is kan je natuurlijk altijd proberen en bij tegenvallende resultaten een kaart kopen (of vreselijk verdwalen )
Je hebt gelijk, ik probeer het gewoon een tijdje. Kan ik later altijd nog kaarten kopen. Ik bedacht me trouwens net: Als je veel met de MTB in andere landen komt, en je moet al die TOPO kaarten kopen, mag je er wel een baan bij nemen. Waarom moeten die kaarten zo vreselijk duur zijn?
-
- Forum-lid
Ik probeer op gpsies een bestaande route aan te passen. Moet zeggen dat dit niet echt werkt.
Als ik de start verplaats naar mijn huisadres dan moet ik daarna al die bolletjes gaan verplaatsen (wat ook nog eens niet goed werkt). Als ik nieuwe bolletjes neerzet gaat het einde van de route daar naar toe.
Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?
Als ik de start verplaats naar mijn huisadres dan moet ik daarna al die bolletjes gaan verplaatsen (wat ook nog eens niet goed werkt). Als ik nieuwe bolletjes neerzet gaat het einde van de route daar naar toe.
Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?
[quote="gaisdergerman"]Ik probeer op gpsies een bestaande route aan te passen. Moet zeggen dat dit niet echt werkt.
Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?[/quote]
Bij het editten van een route , verschijnt er als je over een blauw bolletje gaat , een rood bolletje dat je kunt oppakken en op de nieuwe route kunt plaatsen. Dit doe je over het hele traject dat je wilt verplaatsen .
Maar je kunt ook nog altijd de gehele route opnieuw intekenen als je het te lastig vindt.
Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?[/quote]
Bij het editten van een route , verschijnt er als je over een blauw bolletje gaat , een rood bolletje dat je kunt oppakken en op de nieuwe route kunt plaatsen. Dit doe je over het hele traject dat je wilt verplaatsen .
Maar je kunt ook nog altijd de gehele route opnieuw intekenen als je het te lastig vindt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Wat is trouwens het voordeel van gpsies tegenover MapSource om routes in te tekenen?
[quote="eelcoz"]Wat is trouwens het voordeel van gpsies tegenover MapSource om routes in te tekenen?[/quote]
Probeer het eens uit om er achter te komen .
Dus wat krijg je met Mapsource te zien en wat kun je erna er nog mee doen en wat krijg je met GPSies te zien en wat kun je er daarna ernog mee doen.
Dus wat krijg je met Mapsource te zien en wat kun je erna er nog mee doen en wat krijg je met GPSies te zien en wat kun je er daarna ernog mee doen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="who cares"][quote="eelcoz"]Wat is trouwens het voordeel van gpsies tegenover MapSource om routes in te tekenen?[/quote]
[/quote]
Dat is inderdaad een goed idee, maar ik was benieuwd naar ervaring van anderen hier. Ik zal vanavond eens een poging wagen met gpsies.
[/quote]
Dat is inderdaad een goed idee, maar ik was benieuwd naar ervaring van anderen hier. Ik zal vanavond eens een poging wagen met gpsies.
-
- Forum-lid
Ik zag op de website van Fiets een workshop van Garmin edge. Nu kan ik die zaterdag niet maar misschien kan iemand op een avond in de buurt ook zoiets verzorgen.
Ik woon in omgeving Uden.
Ik woon in omgeving Uden.
fietsfanaat
Hi,
ik plan om mij voor kerst een Edge 705 aan te schaffen, alleen ...
Ik heb her en der al wat op internet gekeken en voorlopig nog geen spoor gevonden van een opvolger.
Heeft iemand van jullie hierover via via al wat over gehoord ?
Ik zou het verdomde spijtig vinden zo'n duur toestel aan te schaffen en over 2 weken te vernemen dat er een opvolger komt.
Ik heb her en der al wat op internet gekeken en voorlopig nog geen spoor gevonden van een opvolger.
Ik zou het verdomde spijtig vinden zo'n duur toestel aan te schaffen en over 2 weken te vernemen dat er een opvolger komt.
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk
-
- Forum-lid HC
[quote="vdsb007"]Hi,
Ik zou het verdomde spijtig vinden zo'n duur toestel aan te schaffen en over 2 weken te vernemen dat er een opvolger komt.[/quote]
Als je internet hebt afgezocht dan valt er niet te verwachten dat er over 2 weken een opvolger komt . Daarnaast alle beurzen zijn geweest.
Ik zou het verdomde spijtig vinden zo'n duur toestel aan te schaffen en over 2 weken te vernemen dat er een opvolger komt.[/quote]
Als je internet hebt afgezocht dan valt er niet te verwachten dat er over 2 weken een opvolger komt . Daarnaast alle beurzen zijn geweest.
What makes the boat go faster?