Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 17 jan 2014 22:53

ijzerenbriek schreef:Look Keo Blade II?
ik had begrepen dat de plaatjes nogal snel slijten...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 18 jan 2014 00:25

rene schreef:
MarcFaFo schreef:Ben erg benieuwd of je de Look Keo Blade II voor die prijs hebt gekregen . Weet je het zeker dat het deze zijn ? http://www.lookcycle.com/en/int/route/p ... -2-cr.html
Bij van Eyck zijn de normale Keo 2 Max 69,95 Euro - de Blade 2 hebben ze nog niet in de webshop staan. De oude aero blade kosten daar 169,- Euro.
Klopt inderdaad, ik bedoelde eigenlijk de Ké0 2 Max. De meerprijs voor de Blade's kan ik voor mezelf niet verantwoorden.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 jan 2014 00:59

Keo 2 Max is lekker no-nonsense.

Op de onlangs gekochte stalen fiets heb ik ze ook gemonteerd, wel tweedehands, hier van een forumlid overgenomen.

helspie1
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2013 16:27

helspie1 18 jan 2014 10:28

Gisteren naar Velofollies geweest en heb mijn keuze toch gemaakt denk ik. (Cervélo overtuigt me momenteel niet met hun S3, en vind te weinig info over Gir's G-max)

Air, met ultegra DI2 en FFWD F6r in dark uitvoering... nu nog even bijsparen :cry:

(sorry voor zwakke kwaliteit)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 18 jan 2014 14:27

precies... deze heb ik.... zijn wel wat kleine dingetjes.... zoals je ziet zijn de wilier logo's rood (binnenkant voorvork, balhoofdbuis) en het UCI approved stickertje mis... ik heb dezelfde kleurstelling gezien waarbij de logo's wit zijn en waar het stickertje wel aanwezig was.
De fiets op de wilier pagina (niet het keuze model op de site zelf) laat zien dat de logo's wit zijn.... maar goed... blijft een mooi kader....
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

helspie1
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2013 16:27

helspie1 18 jan 2014 14:48

Monza36 schreef:precies... deze heb ik.... zijn wel wat kleine dingetjes.... zoals je ziet zijn de wilier logo's rood (binnenkant voorvork, balhoofdbuis) en het UCI approved stickertje mis... ik heb dezelfde kleurstelling gezien waarbij de logo's wit zijn en waar het stickertje wel aanwezig was.
De fiets op de wilier pagina (niet het keuze model op de site zelf) laat zien dat de logo's wit zijn.... maar goed... blijft een mooi kader....
Maar belangrijker... Hoe rijd hij???

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 18 jan 2014 15:15

helspie1 schreef:Maar belangrijker... Hoe rijd hij???
Hij (zij?) rijdt goed...Strak en geen 'zwieperig' gedrag.. Als je sprint merk je dat goed.. het gevoel wat ik krijg met deze fiets is dat het 1 ding heel graag wil... rechtdoor en het liefst snel.. Het lijkt alsof het geen moeite kost om op snelheid te komen en te blijven. Echt comfortabel is hij niet. Mede door de hoge mavic velgen en de banden. Aangezien er een coating op de velgrand zit, maakt het remmen een apart geluidje... Verder is het een klankkast.. ieder steentje oid hoor je direct.. Demping is er ook niet echt.
aangezien men 60T carbon gebruikt, is deze fiets bijzonder sterk en is er minder carbon nodig om dee sterkte te bereiken (hoe sterker het carbon hoe minder er nodig is hoe lichter het frame wordt).
Ik heb nog wel een setje extra lage wielen gekocht en een plasma stuur erop laten zetten...lizard skin stuurlint..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

radius
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2007 13:25

radius 19 jan 2014 15:29

Denk dat ik ga voor de Look Keo Blade 2 CR, zijn bij Bikeparts4u (http://www.bikeparts4u.nl/race/pedalen- ... blade-2-cr) al te krijgen voor 120 euro, lijkt me een nette prijs.

Alleen twijfel ik tussen de 12nm variant en de 16nm variant. Had voorheen ultegra pedalen, iemand een idee welke van de Look variant daar het meeste mee te vergelijken is qua in en uit klikken?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2014 15:48

Monza36 schreef:
helspie1 schreef:Maar belangrijker... Hoe rijd hij???
Hij (zij?) rijdt goed...Strak en geen 'zwieperig' gedrag.. Als je sprint merk je dat goed.. het gevoel wat ik krijg met deze fiets is dat het 1 ding heel graag wil... rechtdoor en het liefst snel.. Het lijkt alsof het geen moeite kost om op snelheid te komen en te blijven. Echt comfortabel is hij niet. Mede door de hoge mavic velgen en de banden. Aangezien er een coating op de velgrand zit, maakt het remmen een apart geluidje... Verder is het een klankkast.. ieder steentje oid hoor je direct.. Demping is er ook niet echt.
aangezien men 60T carbon gebruikt, is deze fiets bijzonder sterk en is er minder carbon nodig om dee sterkte te bereiken (hoe sterker het carbon hoe minder er nodig is hoe lichter het frame wordt).
Ik heb nog wel een setje extra lage wielen gekocht en een plasma stuur erop laten zetten...lizard skin stuurlint..
Het marketing verhaaltje is er in ieder geval als zoete koek in gegaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 jan 2014 17:02

Monza36 schreef:
helspie1 schreef:Maar belangrijker... Hoe rijd hij???
Hij (zij?) rijdt goed...Strak en geen 'zwieperig' gedrag.. Als je sprint merk je dat goed.. het gevoel wat ik krijg met deze fiets is dat het 1 ding heel graag wil... rechtdoor en het liefst snel....
Andere fietsen daarentegen, willen steeds rechtsaf waar jij rechtdoor wilt...:D

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 20 jan 2014 08:47

en dat levert hilarische momenten op....;-)
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Orion9
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:58

Orion9 20 jan 2014 13:41

Dit weekend naar velofolies geweest. volgens de vertegenwoordiger op de stand is het onmogelijk om een triple te monteren op een cento uno air. Kan dit echt niet???

Plaats reactie