Pagina 168 van 491

Geplaatst: 03 mei 2011 16:42
door Einstein
Roos69 schreef:Mijn Moots is veel mooier ;)

-> Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Welke wielen gaan het worden?



Mooie wielen van Kuiper, 50 mm :-)

Geplaatst: 03 mei 2011 18:09
door kawouter
mogelijk is het hier wel eens eerder behandeld, maar omdat ik geen zin heb om 134 pagina's terug te lezen en de zoek functie niet snel genoeg iets oplevert, tiep ik toch maar wat proza neer met mijn vraag.

zijn er bouwers van tita frames die een kader kan maken dat zich kan meten in een criterium of klassieker? Of zijn de materiaaleigenschappen van titanium zodanig dat je kader altijd minder strak is in vergelijking met carbon?

ik vind titanium namelijk wel gaaf, maar ben bang dat ik lekkerder koers en een explosiever gevoel heb op een carbonnen ros.

Geplaatst: 03 mei 2011 18:16
door corniel
@KaWouter: Litespeed maakt(e) zijn TT-fietsen van een stijver titanium(legering) dan de overige fietsen. Als je daar een frame van laat bouwen zal dat zich wellicht kunnen meten met stijve alu en carbon frames. Alleen ik denk niet dat je wilt weten wat dat moet kosten.

Geplaatst: 03 mei 2011 18:22
door kawouter
@Corniel: daar was ik al bang voor.

Geplaatst: 03 mei 2011 19:10
door kevin1978
Veel hangt volgens mij ook af van de opbouw, als je een frame à la Siena neemt met Carbon velgen zul je wel een stijve racer bekomen...

Geplaatst: 03 mei 2011 19:52
door Einstein
kevin1978 schreef:Veel hangt volgens mij ook af van de opbouw, als je een frame à la Siena neemt met Carbon velgen zul je wel een stijve racer bekomen...


En deze racer gaat heel veel carbonnertjes eruit rijden :p

Geplaatst: 04 mei 2011 01:08
door gene
Ben reeds tijdje op zoek naar nieuwe racer. Was ook gewonnen voor titanium.
Echter, het gewichtsverschil (gemiddeld 500 g) tov carbonframe vind ik teveel. Ik ga opnieuw voor carbon.

Geplaatst: 04 mei 2011 02:09
door jsparie
Moet je wel een echt top- carbon frame kopen. De carbonklasse net onder de top weegt incl. lak ook snel rond 1150 gram en dan scheelt het nog maar iets van 250 gram met een mooi geborsteld titanium frame.

Geplaatst: 04 mei 2011 12:46
door kevin1978
en wat is 500 gr op een fiets+rijder? Eén volle bidon...

Geplaatst: 04 mei 2011 12:52
door diogenes
>Echter, het gewichtsverschil (gemiddeld 500 g) tov carbonframe vind ik teveel. Ik ga opnieuw voor carbon.
Ach ja... je bent waarschijnlijk zelf 19 op de BMI index?

Geplaatst: 04 mei 2011 12:55
door diogenes
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zelf even een titanium frame dat ik hier had (en eigenlijk overcompleet was) omgebouwd tot vakantiefiets. Daarmee wil ik zeggen: een fiets die makkelijk te repareren is en waar weinig kapot aan kan. Ik heb de 9s Dura-Ace groep die er op zat (en nog nieuw was) er afgegooid en een 10s Campa Chorus groep er op gezet. Wel heb ik gekozen voor een 4kante Phil Wood trapas en een 4Kante alu Record crank. Verder Ritchey WCS afmontage en 39/50 TA bladen. De wielen zijn Record naven , 2.0/1.8/2.0 DT spaken en DT RR 1.1 velgen.

Ik heb zondagochtend de groep en alle onderdelen er af gehaald en het frame gewassen en 's middags heb ik de Campa groep gemonteerd en de King headset plus speedplays geserviced.

Nettere stickers heb ik in bestelling staan en de computer staat nu netjes recht.

Geplaatst: 04 mei 2011 17:04
door gene
jsparie schreef:Moet je wel een echt top- carbon frame kopen. De carbonklasse net onder de top weegt incl. lak ook snel rond 1150 gram en dan scheelt het nog maar iets van 250 gram met een mooi geborsteld titanium frame.


Dat is het nu net. De prijs van een mooi titaniumframe is ongeveer gelijk aan dit van een carbon topframe. Gem gewicht van carbon is dan 950 g, van tita meestal meer dan 1400 g.