Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
Have fun, Jovtec!
Mooi karretje! En ik hoef niet langer jaloers te zijn, want...:josvtec schreef:Fiets
Ik heb zojuist het bericht gekregen dat mijn fiets op de post is gegaan! Alleen doet zich nu het volgende probleem voor: "Fietsen die naar Nederland worden verstuurd, worden door een vervoersbedrijf afgeleverd. Om die reden kunt u de status van de zending niet online vervolgen. In de meeste gevallen vindt de aflevering binnen 3 werkdagen plaats."
Aangezien ik overdag op kantoor zit ga ik de postbode gegarandeerd missen. Ik neem aan dat een van jullie dit probleem ook al gehad heeft? Is er een manier om het vervoersbedrijf te bereiken via telefoon?
Vervoersbedrijf was in mijn geval gewoon tnt (of hoe dat tegenwoordig ook heet).
Het heeft me wat moeite gekost maar ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die me kon vertellen wanneer de fiets werd bezorgd. Volgens mij heb ik naar het importcentrum van TNT post gebeld en zij konden aan de hand van het trackingnr uit Duitsland me een nieuw Nederlands nummer geven. Als je die hebt kun je gewoon via internet volgen waar je fiets zich bevind.
Het heeft me wat moeite gekost maar ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die me kon vertellen wanneer de fiets werd bezorgd. Volgens mij heb ik naar het importcentrum van TNT post gebeld en zij konden aan de hand van het trackingnr uit Duitsland me een nieuw Nederlands nummer geven. Als je die hebt kun je gewoon via internet volgen waar je fiets zich bevind.
Heel fijn, bedankt! Ik zal straks even naar Rose bellen om te vragen of het inderdaad TNT (o.i.d.) is en dan zal ik morgenvroeg contact zoeken met TNT. Ik werk dicht bij huis, dus als ze morgenvroeg zeggen dat de postbode er aankomt dan ben ik binnen no-time thuis! Spannend!!
Nou, ik had gehoopt morgen mijn nieuwe fiets te krijgen. Maar in plaats van met twee fietsen zit ik na vandaag met geen fiets!
* Mijn oude fiets heeft vandaag een spaakbreuk opgelopen waardoor het achterwiel krom is (alsof hij het er niet mee eens is dat hij vervangen gaat worden!).
* Met mijn nieuwe fiets zijn problemen omtrent een adres-error. Hierdoor kan mijn bestelling niet bezorgd worden. Dus daar ga ik morgen maar eens over bellen! De fiets is in elk geval al gearriveerd in het 'destination country', dus zoveel lijkt me er nog niet aan de hand.
* Mijn oude fiets heeft vandaag een spaakbreuk opgelopen waardoor het achterwiel krom is (alsof hij het er niet mee eens is dat hij vervangen gaat worden!).
* Met mijn nieuwe fiets zijn problemen omtrent een adres-error. Hierdoor kan mijn bestelling niet bezorgd worden. Dus daar ga ik morgen maar eens over bellen! De fiets is in elk geval al gearriveerd in het 'destination country', dus zoveel lijkt me er nog niet aan de hand.
Zo, dat is dan ff lekker flink balen.
Hopelijk komt het snel goed met de bezorging van je nieuwe fiets.
TNT of hoe dat bedrijf tegenwoordig heet gaat er niet echt op vooruit.
Ik heb er helaas slechte ervaringen mee.
Maar een fiets kan niet echt zoek raken.
Hopelijk komt het snel goed met de bezorging van je nieuwe fiets.
TNT of hoe dat bedrijf tegenwoordig heet gaat er niet echt op vooruit.
Ik heb er helaas slechte ervaringen mee.
Maar een fiets kan niet echt zoek raken.
Eind goed, al goed. De fiets is er. De vorige keer moest ik drie dagen langer wachten toen ik last had van een adres-error. Nu is hij alsnog direct doorgeleverd. Overigens heb ik de volledige bestelling kunnen volgen via de code die ik van Rose heb gekregen en DHL (ook al is de fiets uiteindelijk hier afgeleverd door TNT). Wat dat betreft zit Rose dus zelf fout, want fietsen die naar Nederland verzonden worden kunnen dus wel degelijk helemaal gevolgd worden.
Misschien handige info voor toekomstige Rose-klanten: ik heb mijn bestelling geplaatst op 23 juli in Biketown te Bocholt. Ik heb de fiets uiteraard direct betaald via internet bankieren toen ik thuis kwam diezelfde dag. Op 11 augustus heb ik het bericht ontvangen dat mijn fiets in afmontage ging. Op 16 augustus heb ik het bericht gekregen dat de fiets op de post ging en vandaag op 18 augustus heb ik de fiets ontvangen. Zoals al eerder verteld: in de mail van Rose staat dat fietsen naar Nederland niet te volgen zijn via internet, maar met de tracking-code gecombineerd met de DHL-tracking service kun je weldegelijk de fiets volgen tot en met de voordeur.
Misschien handige info voor toekomstige Rose-klanten: ik heb mijn bestelling geplaatst op 23 juli in Biketown te Bocholt. Ik heb de fiets uiteraard direct betaald via internet bankieren toen ik thuis kwam diezelfde dag. Op 11 augustus heb ik het bericht ontvangen dat mijn fiets in afmontage ging. Op 16 augustus heb ik het bericht gekregen dat de fiets op de post ging en vandaag op 18 augustus heb ik de fiets ontvangen. Zoals al eerder verteld: in de mail van Rose staat dat fietsen naar Nederland niet te volgen zijn via internet, maar met de tracking-code gecombineerd met de DHL-tracking service kun je weldegelijk de fiets volgen tot en met de voordeur.
Dit is een PRO RS 3000. Ik heb eigenlijk alleen andere wielen. Mavic ipv DT-Swiss.
Verder heb ik de kleurstelling wit gekozen, een triple crankstel, Ultegra 2012 (glossy grey), Ultegra glossy grey pedaaltjes, Tacx tao bidonhouders en een Fizik zadeltasje. De Rose bidons waren ongevraagd en gratis
Heb overigens slechts 20 euro hoeven te betalen voor de Ultegra pedaaltjes en gele schoenplaatjes. Daar kreeg ik 52 euro korting op. Bij de aankoop van een fiets doen ze er altijd wat dingen gratis/met korting bij. Bijvoorbeeld een bel, bidons, pompje, zadeltasje, bidonhouders, bandjes.
Verder heb ik de kleurstelling wit gekozen, een triple crankstel, Ultegra 2012 (glossy grey), Ultegra glossy grey pedaaltjes, Tacx tao bidonhouders en een Fizik zadeltasje. De Rose bidons waren ongevraagd en gratis
Heb overigens slechts 20 euro hoeven te betalen voor de Ultegra pedaaltjes en gele schoenplaatjes. Daar kreeg ik 52 euro korting op. Bij de aankoop van een fiets doen ze er altijd wat dingen gratis/met korting bij. Bijvoorbeeld een bel, bidons, pompje, zadeltasje, bidonhouders, bandjes.
Da's zeker een hele mooie fiets. Sta op het punt ook zoiets aan te schaffen.
Misschien kan iemand me adviseren.
Ik heb een voorkeur voor het tour type echter:
Twijfel nog tussen de pro SL 3000 en de pro RS 3000. En denk aan compact, dekt nagenoeg hetzelfde als tripple alleen iets minder stappen
Rose zegt dat de SL meer Tour is en de RS meer Race.
Afgezien van de componenten lijkt de geometrie nagenoeg hetzelfde dwz op de lengte van het balhoofd na.
In mijn maat 59 is dat bij de RS 1 cm korter.
Verder is een andere vork gemonteerd.
Het lijkt er dus op dat alleen de vork bepaalt of het een race of tour fiets is.
Iemand een goede raad ?
bvdank
I
Misschien kan iemand me adviseren.
Ik heb een voorkeur voor het tour type echter:
Twijfel nog tussen de pro SL 3000 en de pro RS 3000. En denk aan compact, dekt nagenoeg hetzelfde als tripple alleen iets minder stappen
Rose zegt dat de SL meer Tour is en de RS meer Race.
Afgezien van de componenten lijkt de geometrie nagenoeg hetzelfde dwz op de lengte van het balhoofd na.
In mijn maat 59 is dat bij de RS 1 cm korter.
Verder is een andere vork gemonteerd.
Het lijkt er dus op dat alleen de vork bepaalt of het een race of tour fiets is.
Iemand een goede raad ?
bvdank
I