Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

padeloco
Forum-lid

padeloco 12 mei 2012 04:51

daniel1975 schreef:Omdat het chinarellotopic is gesloten.

En waarom het sneu is? Omdat je blijkbaar het geld niet over hebt voor een echte, maar wel de blits wilt maken met een neppert. Dat vind ik sneu!
En illegaal, want het is gewoon een nepartikel. Fake Nike's, oakleys, etc worden toch ook geconfisqueerd door de douane?
Is dat sneu? Lol...Ik heb geld genoeg om tientallen fietsen van 10000 euro te kopen,geen probleem maar handelaars het grote geldgewin laten opstrijken,daar doe ik niet aan mee hoor!
Hou toch op met jezelf te verloochenen wat echt en fake is,
want je kent er de ballen niet van! Hetgeen hedendaags vele mensen doen is kopen met intelligentiedistributie...dus rechtstreeks van fabrikant naar klant ipv de
gewone traditionele distributie methode te volgen en zo het betalen elimineren voor de procenten die tussenhandelaars moeten hebben,reclame,merchandising,enz,enz.
Is dat illegaal? Neen dus,totaal niet...er rijden op de wereld zo wel duizenden bikes rond. Illegaal? Zeker niet,want de kopers hebben betaald voor hun waar,zelfs BTW ,taksen,inklaringskosten,enz in beide landen
(Land van afkomst en eigen land) en als je denkt dat die duizenden fietsen door de douane in beslag genomen zijn,dan ga je wel heel kort door de bocht mijn beste!

Wat ik sneu vind,is dat mensen duizenden euro's gaan betalen voor een fiets waarvan andere het grote winstbejag binnen rijven.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 12 mei 2012 06:56

padeloco schreef:

En waarom het sneu is? Omdat je blijkbaar het geld niet over hebt voor een echte, maar wel de blits wilt maken met een neppert. Dat vind ik sneu!
En illegaal, want het is gewoon een nepartikel. Fake Nike's, oakleys, etc worden toch ook geconfisqueerd door de douane?
Is dat sneu? Lol...Ik heb geld genoeg om tientallen fietsen van 10000 euro te kopen,geen probleem maar handelaars het grote geldgewin laten opstrijken,daar doe ik niet aan mee hoor!
Als ik zo vermogend was zou ik eerder een leuke bentley kopen dan een of andere (p)(ch)inarello :-)

Zijn die eigenlijk te koop in china? Iemand een adresje?
Specialized Tarmac Elite Compact

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 12 mei 2012 07:53

padeloco schreef:
natres schreef: Het is alleen nep als er Pinarello op het frame staat en niet geproduceerd is in de Pinarello fabriek.
Wat voor zever is dat nu,Fausto Pinarello (De grote baas) heeft zelf toe gegeven dat hij zijn frames laat maken in een fabriek in China!
De frames worden geproduceerd in China mijn beste en niet in Italië!
Volgend artikel vermeldt ook dat de fietsen in China gemaakt worden:

http://www.fiets.nl/2011/09/03/pinarello-dogma-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verleden week kwam ik een wielertoerist tegen die lek gereden was,ik stopte voor hen een handje toe te steken.
Met welke fiets reed ie? Jawel,een Pinarello Dogma. Ik vroeg waar hij hem gekocht had,hij zij me dat hij hem rechtstreeks uit China gekocht had.
Heb die fiets eens goed bekeken,betast en kleine tikjes opgegeven met mijn kneukels..en weet je wat? Hij was niet van plastiek hoor,dus niet fake/nep..maar 100% echt
100% pure Carbon...een echte Pinarello Dogma dus in de kleuren van Sky.

Moest je weten hoeveel fietsenzaken deze fietsen intrekken rechtstreeks uit China en op die manier letterlijk honderden a duizenden euro's pure winst maken,je zou je oogjes nogal opentrekken denk ik!
Ik ken deze fietsenzaken niet.. :o
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

gt10
Forum-lid

gt10 12 mei 2012 09:40

Hey TomG88

Wielen is namelijk exact waar ik naar op zoek ben, wil nog een setje lage, lichte carbon velgen erbij naast mijn 58mm die ik nu heb. Zag op farsports lichte versies staan met prima naven en spaken. Bijvoorbeeld de FSC38-CM (http://www.farsports.cn/ViewProduct.aspx?id=730), 38mm velgen die toch zo'n 150gr lichter zijn dan de versie op yishun http://www.yishunstefano.com/38mm-copertoncino.html.[/quote]

Ik zou toch even trachten na te gaan of dat gewicht wel correct is. Dit lijkt me zeer licht voor een clincher wielsetje.
Maar moest je prijzen hebben voor deze set, je mag ze me altijd doormailen. Ook ik wil best wel eenzelfde aankoop doen. (als de prijs wat meezit)

natres
Forum-lid

natres 12 mei 2012 10:40

padeloco schreef:
[color=#FF0000 schreef:"natres"][/color]
Het is alleen nep als er Pinarello op het frame staat en niet geproduceerd is in de Pinarello fabriek.

@padeloco: waarom zet je mijn naam i.p.v. cicletti in het bovenste citaat???? Is niet van mij met betrekking tot deze discussie hier!!!

Wil je wel even nauwkeurig te werk gaan, alvorens een citaat te gebruiken die niet geplaatst is door mij!!!
Is van cicletti, waarom zijn naam in mijn naam veranderd mag ik je vragen?!
Ik participeer niet eens in jouw discussie.
Afbeelding

P.S. @padeloco: Een echte originele Dogma rechtstreeks in China kopen klopt voor geen meter.
P.S. @padeloco: ter informatie: ook de namaak/chinarello's worden al geruime tijd aangeboden in de kleuren van Sky.
P.S. @padeloco: fietsenzaken betrekken hun merkfietsen via een dealernetwerk en importeur, waardoor ook de garantie/framenummer is geregistreerd.en gewaarborgd.
P.S. @padeloco: geef mij maar eens één fietsenzaak met naam en adres die zijn merkfiets Pinarello rechtstreeks uit China haalt......

bravoman
Forum-lid

bravoman 12 mei 2012 18:31

tomg88 schreef:Even een peiling tussen jullie. Ik ben van plan een setje 38mm clinchers (FSC-38CM) in China te bestellen bij farsports. Deze leveren lichte carbon wielen (1280gr), naven naar keuze, spaken naar keuze (Via email meer mogelijk dan op de website staat, ook witte en van andere merken dan sapim) en lees er op het internet redelijk positieve verhalen over. Zijn er nog meer mensen die daar iets willen bestellen? Dan kunnen shipping costs worden gedeeld.

Mvg,

Tom

EDIT: Of iemand die bij een andere producent een wielset naar keuze heeft gezien en ik daar eventueel de mijne ook vandaan kan halen.
Tom, zou je een e-mail of PB kunnen sturen wat de prijzen zijn van de wielen?

jsparie
Forum-lid

jsparie 12 mei 2012 19:22

padeloco schreef:

want je kent er de ballen niet van! Hetgeen hedendaags vele mensen doen is kopen met intelligentiedistributie...dus rechtstreeks van fabrikant naar klant ipv de
gewone traditionele distributie methode te volgen en zo het betalen elimineren voor de procenten die tussenhandelaars moeten hebben,reclame,merchandising,enz,enz.
Is dat illegaal? Neen dus,totaal niet...er rijden op de wereld zo wel duizenden bikes rond. Illegaal? Zeker niet,want de kopers hebben betaald voor hun waar,zelfs BTW ,taksen,inklaringskosten,enz in beide landen
(Land van afkomst en eigen land) en als je denkt dat die duizenden fietsen door de douane in beslag genomen zijn,dan ga je wel heel kort door de bocht mijn beste!

Wat ik sneu vind,is dat mensen duizenden euro's gaan betalen voor een fiets waarvan andere het grote winstbejag binnen rijven.
PocoLOCO je draaft nu wel een beetje door hoor. Illegaal ? Als je een origineel produkt rechtstreeks bij de originele fabriek zou kopen niet nee. Maar dat is zeker niet het geval. Ik daag je uit er een te vinden. Koop je bij een andere fabriek, en dat is altijd het geval, en laat je er wel de originele naam op zetten dan is dat gewoon namaak en nep.

Niet dat er veel mis is met de chinarello's. Prima fietsies maar waarom zou je er dan pinarello op willen zetten? Dan wil je het blijkbaar toch doen voorkomen dat je een echte hebt maar wilt er niet voor betalen. En dat is toch best triest. Zeker als je er zoals jij zegt tientallen kan betalen. Koop dan gewoon een heel ander model rechtstreeks bij een fabrikant in china.

Zijn daar trouwens nog leuke voorbeelden van? Het is best rustig wat dat betreft de laatste tijd....

BeOneCyclist
Forum-lid

BeOneCyclist 17 mei 2012 01:56

Waar koop ik het best een Full Carbon 38 of 50 mm clincher?

Boven het bedrag komen de verzendkosten en inklaringskosten? Hoeveel is dat ongeveer?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 17 mei 2012 14:58

Ik denk dat flyxii.com een vande goedkoopste is. Prijzen zijn inclusief verzenden. Daar komt een wielsetje op ongeveer 350 euro.

Ik heb er pas voor mijn maten besteld en toen mocht ik E100,58 betalen(btw+invoerrechten). Maar als je geluk heb dan komt er helemaal niets bij.

jansuh1992
Forum-lid

jansuh1992 17 mei 2012 16:31

bravoman schreef:
tomg88 schreef:Even een peiling tussen jullie. Ik ben van plan een setje 38mm clinchers (FSC-38CM) in China te bestellen bij farsports. Deze leveren lichte carbon wielen (1280gr), naven naar keuze, spaken naar keuze (Via email meer mogelijk dan op de website staat, ook witte en van andere merken dan sapim) en lees er op het internet redelijk positieve verhalen over. Zijn er nog meer mensen die daar iets willen bestellen? Dan kunnen shipping costs worden gedeeld.

Mvg,

Tom

EDIT: Of iemand die bij een andere producent een wielset naar keuze heeft gezien en ik daar eventueel de mijne ook vandaan kan halen.
Tom, zou je een e-mail of PB kunnen sturen wat de prijzen zijn van de wielen?
Hee Tom
Zou je mij ook even de info. Kunnen mailen? Heb ook wel interesse. PB mag ook.

Groet Luuk

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 17 mei 2012 16:43

Ik denk dat de gedeelde shippingkosts van 2 wielsets net zoveel is als 1 enkele set opsturen.

tomg88
Forum-lid

tomg88 17 mei 2012 17:02

japiecarbon schreef:Ik denk dat de gedeelde shippingkosts van 2 wielsets net zoveel is als 1 enkele set opsturen.
Zou je denken? Ik zal het even vragen aan 'Bella' van Farsports waar ik contact mee heb.

Plaats reactie