Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
05 jan 2011 18:40
Jakkel schreef:Een vraagje.
Op de zadelpenklem van m'n Colnago staat: '35,4 mm'.
Gaat een KCNC klem van 34,9 mm ook passen?
Bedankt alvast!
Nee, je kan wel een pasbus (zoek op "Seat Post Shim" of "Reduzierhülse" ) 35,4 => 34,9 kopen en dan kan je de zadelpen wel gebruiken.
Ik weet wel niet of er een "shim" van 35,4 naar 34,9 bestaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
05 jan 2011 18:47
Lcsmt schreef:Jakkel schreef:Een vraagje.
Bedankt alvast!
Nee, je kan wel een pasbus 35,4 => 34,9 kopen en dan zal de zadelpen wel passen
De KCNC is te klein voor de Colnago. Hoe kan je zoiets oplossen met een pasbus?
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
05 jan 2011 19:08
Aanpassing aan mijn vorig antwoord: Alhoewel dat 0,5 mm misschien wel zou kunnen?
Nothing to defend
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
06 jan 2011 16:10
Timo 2.0 schreef:Dit kwam ik elders op het internet tegen. Mooi ingetogen klassiek en toch modern...
Zo zie ik een Colnago graag. Ingetogen kleur, traditioneel frame met een campagnologroep erop. Over de wielen kun je twisten maar voor het overige een prachtexemplaar.
Camerig is prachtig!
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
06 jan 2011 16:36
Lcsmt schreef:Jakkel schreef:Een vraagje.
Bedankt alvast!
Nee, je kan wel een pasbus (zoek op "Seat Post Shim" of "Reduzierhülse" ) 35,4 => 34,9 kopen en dan kan je de zadelpen wel gebruiken.
Ik weet wel niet of er een "shim" van 35,4 naar 34,9 bestaat.
Volgens mij heeft "Jakke" het over de diameter van de
klem (niet van de zadelpen zelf) dus de diameter van de bovenkant van de zitbuis, toch?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
06 jan 2011 16:58
Ja je kan wel eens gelijk hebben.
Een zadelpen KLEM
Dat ik daar over gelezen heb. Stom stom stom.
0,5 mm zal waarschijnlijk wel kunnen.
sorry sorry sorry
Nothing to defend
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
07 jan 2011 18:58
Lcsmt schreef:Ja je kan wel eens gelijk hebben.
Hij heeft inderdaad gelijk!
:p
Bedankt alvast.
-
maarten2
- Forum-lid
maarten2
10 jan 2011 22:20
H&H schreef:Daar durf ik met zekerheid niks over te zeggen.
Ik kan mij herinneren dat het de voorgaande jaren ook zo was dat ze zeiden dat veel niet kon en dat het een stel horken waren. Zelf vind ik het dom dat ze er met zo'n houding staan, maja.
Ga je naar een goede Colnago dealer bijv. Plieger blijkt dat er veel mogelijk is aangezien zij goed contact hebben met mensen van de importeur.
Waarschijnlijk zijn dit andere mensen.
Ik zou zeggen mail eens met een goede dealer.
Nog even een reactie op je opmerkingen, H&H.
Ook Codagex vindt het beneden zijn/haar waardigheid een reactie op een mail met wat vragen te sturen.
En ten tweede: op de Bikemotion kreeg ik een folder met het webadres als je informatie wilde over 'model/kleur/afmontage' van de modellen voor het jaar 2011. Ik kijk nu net op de website van Codagex en daar staat de catalogus en de prijzen voor 2010 nog. Laat staan dat je de gewenste gegevens kunt vinden. Of kijk ik met mijn neus?
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
11 jan 2011 19:59
Maarten2 schreef:H&H schreef:Daar durf ik met zekerheid niks over te zeggen.
Ik kan mij herinneren dat het de voorgaande jaren ook zo was dat ze zeiden dat veel niet kon en dat het een stel horken waren. Zelf vind ik het dom dat ze er met zo'n houding staan, maja.
Ga je naar een goede Colnago dealer bijv. Plieger blijkt dat er veel mogelijk is aangezien zij goed contact hebben met mensen van de importeur.
Ook Codagex vindt het beneden zijn/haar waardigheid een reactie op een mail met wat vragen te sturen.
En ten tweede: op de Bikemotion kreeg ik een folder met het webadres als je informatie wilde over 'model/kleur/afmontage' van de modellen voor het jaar 2011. Ik kijk nu net op de website van Codagex en daar staat de catalogus en de prijzen voor 2010 nog. Laat staan dat je de gewenste gegevens kunt vinden. Of kijk ik met mijn neus?
Geen echte catalogus maar dit staat toch al een maand of twee online, inclusief prijzen.
http://www.codagex.com/index.php?option ... &Itemid=58
-
maarten2
- Forum-lid
maarten2
11 jan 2011 21:38
Jakkel schreef:Maarten2 schreef:H&H schreef:Daar durf ik met zekerheid niks over te zeggen.
Geen echte catalogus maar dit staat toch al een maand of twee online, inclusief prijzen.
Ik klik op bovenstaande link, dan zie ik een C59 in de kleuren GDRD en rechts bovenaan de catalogus van 2010. Als ik die open, krijg ik de prijzen van 2010. Vlak daaronder staat 'website' en daaronder 'prijslijst' met een Excel bestand met prijzen van 2010. Het gaat om deze link:
Kun je op dit forum ook een screenshot zetten?
-
HenH
- Forum-lid
HenH
11 jan 2011 21:43
Dan moet je de foto via imagesheck bijvoorbeeld hier inladen, dan kan het wel.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
maarten2
- Forum-lid
maarten2
12 jan 2011 21:11
Vraag aan de experts: mijn voorkeur gaat uit naar de C59. Ik zie de fiets soms met Shamal wielen, de andere keer met Mavic Carbonia Sl 2011. Dat zegt mij als leek helemaal niets, wat zijn de beste? En is er een groot prijsverschil tussen beide wielen?
En een tweede vraag: wat voor soort crankstel 'hoort' bij de Super Record groep? Bij de ene leverancier wordt over het crankstel niet gesproken('de fiets is afgemonteerd met Super Record') en bij een ander lees je dat de fiets wordt geleverd met Super Record maar dat het crankstel 'K-Force light Mega Exo' is. Kan iemand me uitleggen waarom je een ander crankstel krijgt?
Bedankt alvast.