Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 26 okt 2013 23:01

Dank voor de mAfbeeldingAfbeeldingie reacties!

Vanmorgen evenwel geen tijd voor mooie praatjes en plaatjes. Een stevige intervaltraining stond er op het menu. Nagenoeg alle duintoppen nabij Wijk a/Zee werden aaneengeregen tot een fraai mtb-rondje van 55km en maar liefst 300 hoogtemeters! ;)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 okt 2013 23:15

buzz schreef:@Zorroi: Ja, ook Noord-Holland ziet er best mooi uit onder zo'n blauw dak, hè. ;)
Die banden zijn Racing Ralphs 2.25 inch met inmiddels behoorlijk afgesleten noppen.
Een Fat Bike zie je hier nauwelijks maar het lijkt me ook geweldig om daar eens op te rijden!
Ah, ik heb zelf ook Racing Ralphs 2.25 al liggen ze er nu niet om maar herkende ze niet. Reden waarom ik het vroeg aangezien je banden er zo vlak en vierkant uitzagen op die ene foto maar ik weet nu waarom :D

Ja, ik woon niet een omgeving waar een Fat Bike tot zijn recht komt maar als ik in de buurt van zee, strand en duinen zou wonen dan wist ik het wel.

Gewoon als een tank met die Fat Bike overal doorheen en overheen ploegen:

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hans905
Forum-lid

hans905 27 okt 2013 08:12

Suntoro schreef: Wegen waren inderdaad niet echt schoon, veel modder, nog nat en/of bladeren op veel stukken... Fiets kon ook wel weer wasbeurt gebruiken, maar goed dat mocht de pret niet drukken om even lekker uit te waaien... :)
Hier ben ik toch maar omgedraaid:

Afbeelding
Muddy road by hans905, on Flickr

Ik vond het met de wind eigenlijk nog wel meevallen, route zo gepland dat ik weinig stukken recht tegen de wind in had en op veel van de stukken met zijwind had ik wel wat beschutting. Verder was het prima fietsweer, lekkere temperatuur.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 27 okt 2013 09:31

Gisteren heb ik ook een leuke tocht gemaakt met de racefiets. Ondanks de soms strakke wind kon ik het echt niet laten om op de fiets te springen.
Een "klim" tocht uitgestippeld op Strava en op de Garmin gezet. De route bracht me langs het mooie Wallonië. Soms ziet het er uit alsof je in een ander land bent. Dat zie je spijtig genoeg ook aan de wegen.. In Vlaanderen is het al zeker niet op en top maar daar is het nog veel erger!

Goed, veel klimmen dus, ook al is dat natuurlijk relatief... In totaal 97km met 895 hoogtemeters.
Na een 30 of 40 kiliometers tijdens het klimmen jammerlijk gevallen. Het asfalt was een beetje vettig door een vorig regenbuitje en het beetje modder (van de boeren ofzo). Door recht te staan op de pedalen en die klim aan te vallen schoof ik hard onderuit.
Grote bloedende bult onder m'n knie, bil grotendeels geschaafd, en een pijnlijke pols was het resultaat. Toch door kunnen fietsen - de Merckx was er veel minder slecht aan toe - en een gemiddelde van 29km/u gehaald.

Vandaag doet de pols behoorlijk pijn en ga morgen waarschijnlijk wel eens naar het ziekenhuis.

Paulus79
Forum-lid

Paulus79 27 okt 2013 09:37

Gisteren ook een kort rondje van 33 km door de Alblasserwaard gedaan en moet zeggen dat ik de wind ook wel mee vond vallen, al moet ik zeggen dat het wel per uur verschillend was.

Maar wat een heerlijk fietsweer op 26-10 zeg :D

Afbeelding
Insieme a te tutto diventa bellissimo

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 27 okt 2013 09:40

Ja zeer goed weer! Ik had heel ff wel wat plaatselijke druppels maar niks ergs.
Mooie fiets trouwens.

Paulus79
Forum-lid

Paulus79 27 okt 2013 09:55

xml schreef:Ja zeer goed weer! Ik had heel ff wel wat plaatselijke druppels maar niks ergs.
Mooie fiets trouwens.
Insieme a te tutto diventa bellissimo

Thick
Forum-lid

Thick 27 okt 2013 12:47

Vandaag het weer getrotseerd en een rondje op de mtb gedaan. 1e kilometers waren met het zonnetje, daarna begon het behoorlijk te waaien en regenen. Grote stukken volop in de wind gereden, maar dus ook grote stukken met de wind mee.
Uiteindelijk meer dan een uur getrapt en 30km op de teller.

Ben trouwens weinig fietsers tegengekomen.

Wel een stel wandelaars op het fietspad. Ik minderde rustig vaart en bleef keurig achter hun totdat ze mij opmerkten, zodat ik er langs kon. In mijn mening dus vrij netjes en sociaal.
Mevrouw schrok alsnog dat ik achter hun naderde (kwam mn. doordat haar man aan haar arm trok, zo van.. fietser!).
Krijg ik de sneer van mevrouw: Je kan ook wel even bellen! Normaal fiets ik rustig door, maar kon het nu niet laten om toch even te reageren. Dat ik toch echt wel hoffelijk bezig was en dat ze even normaal kan/moet reageren.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 27 okt 2013 19:34

Vanmiddag nog even naar buiten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 28 okt 2013 18:04

Ik neem aan dat er vandaag niemand buiten heeft gefietst?

theblackone
Forum-lid

Gebruikersavatar theblackone 28 okt 2013 18:09

Naar m'n werk wel, op een leenfiets zonder versnellingen. Vol tegenwind ging het niet snel, maar op de terugweg ging het natuurlijk lekker snel ;). Op de racefiets zou ik niet doen met dit weer.
It never gets easier, you just go faster.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 okt 2013 19:08

xml schreef:Ik neem aan dat er vandaag niemand buiten heeft gefietst?
Tuurlijk wel!

50km woon-werk
Als ik vrij was geweest dan was dat absoluut meer geweest! ik hou hier wel van!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie