Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 aug 2023 19:56

kxlight schreef: 01 aug 2023 13:36 Speelt in t hele verhaal nog mee dat rev al eens wk is geweest en wva nog niet. Zoiets dat rev nu een trapje extra doet voor wva?
Neen, het bepaalt wel de pikorde. Daar zal Wout moeten mee leren leven. Daar is meteen na het vorige WK uitvoerig over geschreven naar aanleiding van de uitspraken van Boonen.

V077
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 01 aug 2023 19:57

Verder wil ik nog opmerken dat Olav Kooij
Die Olav won vandaag de sprint in Polen. Om maar eens iets on topic te noemen.

i-mac

i-mac 01 aug 2023 19:58

We kunnen hier met zijn allen alle mogelijk scenarios schrijven voor de Belgische ploeg. Uiteindelijk is er maar één iemand die bepaald wat er gebeurt, en dat is de bondscoach. Wat niet wegneemt dat de ploegen niet zullen lobbyen. Want een wereldkampioen in de rangen hebben, dat is financieel een voltreffer.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 02 aug 2023 08:54

Ik geloof er weinig van dat het enkel de bondscoach is die bepaald. Idealiter is dat zo, maar in praktijk zal die ook wel botsen op renners die "net het moment missen", "toch niet de benen hebben om te winnen" en "het leek me een goed moment om economisch mee in de aanval te gaan".
Kijk naar het WK in Leuven en de aanpak van de Belgen, daar lijkt mij toch ook 1 en ander misgegaan te zijn waardoor de bondscoach ook niet in de mogelijkheid was om volledig te beslissen wat er in de koers moest gebeuren. Of zou de bondscoach echt Evenepoel al zo vroeg gespeeld hebben en in de finale zo lang vastgehouden hebben aan dat Van Aert de absolute kopman was?
Elke renner zit daar met een plan voor zichzelf en/of de (merken)ploeg. Voor de knechten/semi-knechten is dat of hun kopman helpen of zichzelf in de kijker rijden. Voor de kopmannen is dat zelf winnen, als dat niet lukt dan: "is er een kopman van mijn merkenploeg die hier kan winnen?", als die er niet is dan rijden voor de nationale ploeg zonder ploegmaten van de merkenploeg hun kansen te saboteren.

De Cauwer schetste dat mooi in een interview een tijdje terug toen Philipsen net gezegd had niet achter Van Der Poel te gaan rijden op het WK. Het kwam erop neer dat het aan elke renner van de Belgische ploeg is om ervoor te zorgen dat geen enkele Belg tegen de orders(/het ideaal) van zijn merkenploeg moet rijden. Ik denk daarom ook dat de bondscoach bij de Belgen bewust probeert maximum 2renners per ploeg te selecteren en daar dan enkelingen bij die van zichzelf weten dat ze hoogstwaarschijnlijk niet kunnen strijden met de absolute top.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 aug 2023 09:22

V077 schreef: 01 aug 2023 19:57 Die Olav won vandaag de sprint in Polen. Om maar eens iets on topic te noemen.
Daar was geen fotofinish voor nodig :mrgreen:

Gisteravond nog even naar de herhaling van de etappe in de Tour l'Ain zitten kijken en in de laatste 5 km viel 2 van de 3 koplopers.

Hugh Carthy gleed in een natte afdaling onderuit en inmiddels is bekend dat hij vandaag niet meer van start zal gaan.

Storer en Sepeda moesten uiteindelijk met z'n tweeën sprinten en voor de commentatoren was het duidelijk dat Storer dat sprintje wel even ging winnen. De kleine Sepeda dacht daar anders over en kwam schitterend langszij. Storer voelde hem komen en probeerde hem toch wat onhandig van zich af te houden en Storer viel letterlijk over de streep.
Beetje irritant was wel dat Storer zeer verongelijkt reageerde en hopelijk heeft de ploegleiding hem de beelden nog even laten zien.

De kleine Sepeda (dat betekend trouwens fiets!) mocht dus op het podium!

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 02 aug 2023 12:06

Gastheerg schreef: 02 aug 2023 09:22 De kleine Sepeda (dat betekenT trouwens fiets!) mocht dus op het podium!
Leuk bedacht, maar zo heet hij niet...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jeffers ... der_Cepeda

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 aug 2023 13:04

Altijd jammer als mensen een grap verklikken.
Ik ben sowieso hoe iets klinkt en niet hoe je het schrijft ; -) (is trouwens een ander topic waar ik met mijn dyslexie ver van wegblijf)

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 02 aug 2023 13:41

Dit ...
@ammattipyoraily
The project of Wawa Barguil on #TDF2023 climbs is finally complete. More than 80 calculated uphill efforts, some of climbs are divided into parts. As a general finding, accuracy remains OK, when the rider is not riding in tight bunch, speed is <23 Kph & climb is >10 min. (cc:
@cyclesetforme
)
... zou heel goed de reden kunnen zijn waarom DSM (voorheen Sunweb) hem terug in het Team wil: transparantie.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 aug 2023 17:03

Mooie overwinning Marijn vd Berg in Polen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 aug 2023 23:02

Z’n vader Richard zal trots wezen op z’n zoon.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 aug 2023 07:22

Ik wist niet dat zn vader Richard heet :-)
Martijn zelf kom ik regelmatig tegen in de Lopikerwaard.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 aug 2023 09:19

Triest nieuws.
Eerste Spaanse Tourwinnaar Federico Bahamontes op 95-jarige leeftijd overleden

https://www.ad.nl/wielrennen/eerste-spa ... ~aee780a3/

Plaats reactie