Het grote auto-topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ben altijd gevoelig voor goede stoelen en dat kan vaak niet in het C segment. Behalve bij VAG en de premium merken.
De V60 was overigens eind 2021 maar 7K duurder dan mijn passat uitgezocht in 2016. Dat valt weer mee gezien de extra,s en kwaliteit van de V60.
Die is echt hoger dan de VAG producten en ook dan BMW, alleen mercedes kan je over twisten.
Ik zat hier gisteren een passat te configureren, goed grote auto maar 65K als je een beetje de juiste dingen aanklikt.
Dan zit je ook op een dikke V60 of met ietsje bidget een 330E.
Grotere werkgevers en zeker bouw komt niet meer onder een EV uit. Ach ik neem mijn huidige auto lekker mee naar mijn nieuwe werkgever.
Daarna zie ik het wel. Het is qua gemak alleen de vakanties. Qua rijden heb ik ook liever brandstof. Hoe goed een EV ook is, leuk is het zelfden.
Stuurverwarming..... Dat zit standaard op mijn huidige auto ik vond die optie heel er G^%. Maar ik moet zeggen dat ik daar volledig van ben teruggekomen. Ik denk dat ik hem 9 maanden per jaar aan heb. Net als de stoelverwarming.
Wat ik fijn vind is interieur niet te warm, maar wel stoel en stuurverwarming, dan blijf je zelf warm en veel frisser.
De V60 was overigens eind 2021 maar 7K duurder dan mijn passat uitgezocht in 2016. Dat valt weer mee gezien de extra,s en kwaliteit van de V60.
Die is echt hoger dan de VAG producten en ook dan BMW, alleen mercedes kan je over twisten.
Ik zat hier gisteren een passat te configureren, goed grote auto maar 65K als je een beetje de juiste dingen aanklikt.
Dan zit je ook op een dikke V60 of met ietsje bidget een 330E.
Grotere werkgevers en zeker bouw komt niet meer onder een EV uit. Ach ik neem mijn huidige auto lekker mee naar mijn nieuwe werkgever.
Daarna zie ik het wel. Het is qua gemak alleen de vakanties. Qua rijden heb ik ook liever brandstof. Hoe goed een EV ook is, leuk is het zelfden.
Stuurverwarming..... Dat zit standaard op mijn huidige auto ik vond die optie heel er G^%. Maar ik moet zeggen dat ik daar volledig van ben teruggekomen. Ik denk dat ik hem 9 maanden per jaar aan heb. Net als de stoelverwarming.
Wat ik fijn vind is interieur niet te warm, maar wel stoel en stuurverwarming, dan blijf je zelf warm en veel frisser.
Stoelverwarming is ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit. Bij de Nissan is het een soort van aan/uit kookplaat onder je gat. Die heb ik nooit aan. Bij de Toyota is het meer gelijkmatig en wel comfortabel.
Meest onzinnige optie (naast alle waarschuwingspiepjes die je uit moet zetten) is de elektrische achterklep. Echt, wat een onzin om daar steeds op te staan wachten.
Ik vraag me wel af waar en hoe de mensen rijden die brandstofauto's leuker vinden rijden. Hoeveel bochten rijdt je per dag die leuker of spannend worden? Voegt "broem, broem" bij optrekken echt wat toe? Ik denk dat het meer nostalgie is, maar in hoeverre is heb je die beleving echt met een moderne auto?
EV is prima voor comfortabel vervoer van A naar B. Laadstress heb ik geen last van en die paar keer aan de snellader worden ruimschoots gecompenseerd met al die keren dat je niet langs een tankstation hoeft.
Meest onzinnige optie (naast alle waarschuwingspiepjes die je uit moet zetten) is de elektrische achterklep. Echt, wat een onzin om daar steeds op te staan wachten.
Ik vraag me wel af waar en hoe de mensen rijden die brandstofauto's leuker vinden rijden. Hoeveel bochten rijdt je per dag die leuker of spannend worden? Voegt "broem, broem" bij optrekken echt wat toe? Ik denk dat het meer nostalgie is, maar in hoeverre is heb je die beleving echt met een moderne auto?
EV is prima voor comfortabel vervoer van A naar B. Laadstress heb ik geen last van en die paar keer aan de snellader worden ruimschoots gecompenseerd met al die keren dat je niet langs een tankstation hoeft.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Benzine rijdt niet leuker dan EV wat mij betreft. Het is puur het gemak van het tanken; paar minuten stil staan en weer door op lange ritten. In mijn geval ook vooral ivm de sleuthut.
Die Mini Cooper E rijdt vele malen leuker dan mijn V60.
De moderne auto's hebben geen beleving meer. In een Volvo 850 kon je die 5-pitter zo mooi horen roffelen, in mijn oude R5gt hoorde je de turbo fluiten en kwam het vermogen er lekker lomp in, de oude BMW 6-cyl: dat was beleving. Daar kan de moderne hybride totaal niet tegenop, niet qua geluid/beleving, maar ook niet ivm het overgewicht.
Die Mini Cooper E rijdt vele malen leuker dan mijn V60.
De moderne auto's hebben geen beleving meer. In een Volvo 850 kon je die 5-pitter zo mooi horen roffelen, in mijn oude R5gt hoorde je de turbo fluiten en kwam het vermogen er lekker lomp in, de oude BMW 6-cyl: dat was beleving. Daar kan de moderne hybride totaal niet tegenop, niet qua geluid/beleving, maar ook niet ivm het overgewicht.
Less is bore
Heerlijk, dat getokkel van de dieselmotor als benzine/dieselkoker zal ik de laatste zijn der Mohikanen die over zal gaan op EV PHEV of zoiets. Dan nog eerder H2, omdat we dat ook maken uit water en DNG.Ernie C. schreef: ↑24 dec 2024 10:38
Ik vraag me wel af waar en hoe de mensen rijden die brandstofauto's leuker vinden rijden. Hoeveel bochten rijdt je per dag die leuker of spannend worden? Voegt "broem, broem" bij optrekken echt wat toe? Ik denk dat het meer nostalgie is, maar in hoeverre is heb je die beleving echt met een moderne auto?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn directeur heeft nog 4 jaar in een D5 met de echte 5cyl diesel rondgereden. Was ook een fijn motorblok!!
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Hahaha! Nee hoor hier ook zo’n dieselfan.rene schreef: ↑24 dec 2024 10:57Heerlijk, dat getokkel van de dieselmotor als benzine/dieselkoker zal ik de laatste zijn der Mohikanen die over zal gaan op EV PHEV of zoiets. Dan nog eerder H2, omdat we dat ook maken uit water en DNG.Ernie C. schreef: ↑24 dec 2024 10:38
Ik vraag me wel af waar en hoe de mensen rijden die brandstofauto's leuker vinden rijden. Hoeveel bochten rijdt je per dag die leuker of spannend worden? Voegt "broem, broem" bij optrekken echt wat toe? Ik denk dat het meer nostalgie is, maar in hoeverre is heb je die beleving echt met een moderne auto?
Helaas is de diesel binnen mijn budget volledig weggepest uit elke stad dus zit ik nu met een 5 cilinder vonken wagen. (Benzine voor de leken)
Maar het haalt het echt niet bij een lekkere diesel met veel koppel!
Je raakt het gaspedaal aan en die benzine wil meteen volgas er vandoor
Bij de diesel gaat dat gewoon lekker geleidelijk en ben je op de 100m streep net zo snel als die rouwe benzinemotor.
Helaas geen diesel meer na al die jaren.
Geen idee hoe elektrisch rijdt trouwens. Stil hoor ik weleens. Maar hoe het reageert met optrekken en in bochten? Echt geen idee.
Als een raket . . . !Dubbeldekker schreef: ↑25 dec 2024 17:39Hahaha! Nee hoor hier ook zo’n dieselfan.rene schreef: ↑24 dec 2024 10:57Heerlijk, dat getokkel van de dieselmotor als benzine/dieselkoker zal ik de laatste zijn der Mohikanen die over zal gaan op EV PHEV of zoiets. Dan nog eerder H2, omdat we dat ook maken uit water en DNG.Ernie C. schreef: ↑24 dec 2024 10:38
Ik vraag me wel af waar en hoe de mensen rijden die brandstofauto's leuker vinden rijden. Hoeveel bochten rijdt je per dag die leuker of spannend worden? Voegt "broem, broem" bij optrekken echt wat toe? Ik denk dat het meer nostalgie is, maar in hoeverre is heb je die beleving echt met een moderne auto?
Helaas is de diesel binnen mijn budget volledig weggepest uit elke stad dus zit ik nu met een 5 cilinder vonken wagen. (Benzine voor de leken)
Maar het haalt het echt niet bij een lekkere diesel met veel koppel!
Je raakt het gaspedaal aan en die benzine wil meteen volgas er vandoor
Bij de diesel gaat dat gewoon lekker geleidelijk en ben je op de 100m streep net zo snel als die rouwe benzinemotor.
Helaas geen diesel meer na al die jaren.
Geen idee hoe elektrisch rijdt trouwens. Stil hoor ik weleens. Maar hoe het reageert met optrekken en in bochten? Echt geen idee.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
En door het lage zwaartepunt (batterijen in de bodem) toch nog verrassend strak door bochten. Mijn vader heeft sinds kort een XC40 T5 AWD niet-hybride en die helt echt meer over in bochten. Maar goed, bochtenridders zijn het sowieso niet natuurlijk.
Dat is vrijwel geen enkele auto of je moet een mx5 hebben ofzo.
Er gaat niets boven een lichte auto. Dan heb je aan 150pk al meer dan genoeg voor heel veel plezier.
Maar elektrisch rijdt wel heel lekker. Anders maar als daily driver meer dan prima en fijner dan de meeste gezinsauto’s.
Er gaat niets boven een lichte auto. Dan heb je aan 150pk al meer dan genoeg voor heel veel plezier.
Maar elektrisch rijdt wel heel lekker. Anders maar als daily driver meer dan prima en fijner dan de meeste gezinsauto’s.
-
- Forum-lid
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
+1