Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 sep 2016 09:56

Wiliertoerist schreef:Mooi werk uit Amsterdam, wel wat groot ;)

Afbeelding
Vreemd detail vind ik dan wel de enorme afstand tussen zadel en de bidonhouder op de zitbuis (of moet ik zeggen: op de bracket). Berijder met enorm lange armen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 sep 2016 10:24

Is om het zwaartepunt laag te houden......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 10 sep 2016 10:35

Klopt. Deze opstelling van de bidonhouders is alleen geschikt voor (kleine) sloping frames. Nevertheless een mooie fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2016 11:02

Het frame is mooi maar die wielen glanzen te veel, het balhoofdstel had gewoon zwart moeten zijn en dat stuurlint maakt er helemaal een kermis van.
De keuze voor een Thompson Elite Layback snap ik ook niet, gewoon recht staat veel beter. Die rode heeft dezelfde lelijke zadelpen en vreselijke bidonhouders.

Het lijkt erop of dat ze teveel hun best hebben gedaan op de combinatie retro/modern. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Gios van GG. Dat is gewoon een hele mooie fiets met een prachtig afgewogen afmontage.
Campagnolo Ultra Dork

Kameelracer
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25

Kameelracer 19 sep 2016 17:27

Beste stalen vrienden,

ik lees al een tijdje mee op dit deel van het forum. Zelf ben ik zeer geïnteresseerd in een stalen frame. Ik heb eigenlijk de Road Logic op het oog. Ook als winterproject om alles zelf in elkaar te zetten en dan in het voorjaar fris op pad.

Nu kwam ik echter ook de fietsenbouwer uit Zeeland, Wind, tegen. Zij kunnen het frame zelfs geheel op maat maken. Ik heb geen hele bijzondere maten, wel wat lange armen, maar het idee spreekt me enorm aan.

Aan de andere kant, Ritchey bouwt al tig jaar fietsen met een goede kwaliteit (zowel puur technisch als qua rijgedrag). Hoe verhoudt zo'n wind zich tot een Road Logic.

Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 19 sep 2016 17:48

Wind? Road Logic? Beide niet slecht, volg je hart.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 19 sep 2016 18:04

En zo zijn er wel meer. Bij Bekking Frameworks kun je het zelfs helemaal naar eigen wens en op maat zelf bouwen. :)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 19 sep 2016 18:43

De oprichter en eigenaar van Wind ziet hier ook op het forum. Enkele forum leden hebben ook een fiets van hem, geweldig vakmanschap.
Maak joe woar

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 19 sep 2016 19:41

De Ritchey fiets is ooit in de Fiets getest als ik het goed heb. Was dat niet door Van Bon? Was toen niet het toppunt van stijfheid maar wel comfortabel en soort old skool gevoel.
Ik heb zelf een Wind. Ben zelf lang en daardoor 95 kg en heb een relatief stijf frame maar door materiaal en lengte & diameter zadelpen ook comfortabel.
Bij Wind (en uiteraard andere framebouwers) is natuurlijk meer maatwerk mogelijk, waardoor je een frame kan laten bouwen dat qua geometrie, buis diktes, en buistypes tailor made is.
Het afwerkings niveau en aandacht is bij Wind top. En na 1,5 jaar nog steeds probleemloos.

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 19 sep 2016 20:31

Vergeet Nederlandse (custom) stalen framebouwers niet: Blacksmith, Duell, Herman Braun, RIH en Sint Joris.
Die hebben i.h.a. meer ervaring dan Wind.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 506
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 19 sep 2016 21:46

Ik rij zelf een Blacksmith. Patrick bouwt de fiets compleet op maat. Praten, doel bepalen, meten, praten, fiets samenstellen, frame bouwen, ontwerp voor de spuiter maken. Eigen onderdelen langsbrengen, in mijn geval een zadel en pedalen. Dan uiteindelijk een mailtje dat je fiets klaar is. Na ruim 5 maanden (ik had geen haast) stap je op een fiets die voelt alsof je er al jaren op rijdt.
Als mijn oude Giant afgetrapt is als winterfiets weet ik waar de vervanger vandaan komt.

Kameelracer
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25

Kameelracer 20 sep 2016 10:28

thnx voor de info!!

ik hik nog een beetje tegen de kosten aan voor tailor made, maar ik denk dat ik toch eens in apeldoorn langsga (Bekking en Blacksmith)

Plaats reactie