Vreemd detail vind ik dan wel de enorme afstand tussen zadel en de bidonhouder op de zitbuis (of moet ik zeggen: op de bracket). Berijder met enorm lange armen?Wiliertoerist schreef:Mooi werk uit Amsterdam, wel wat groot
Ervaring met staal
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Het frame is mooi maar die wielen glanzen te veel, het balhoofdstel had gewoon zwart moeten zijn en dat stuurlint maakt er helemaal een kermis van.
De keuze voor een Thompson Elite Layback snap ik ook niet, gewoon recht staat veel beter. Die rode heeft dezelfde lelijke zadelpen en vreselijke bidonhouders.
Het lijkt erop of dat ze teveel hun best hebben gedaan op de combinatie retro/modern. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Gios van GG. Dat is gewoon een hele mooie fiets met een prachtig afgewogen afmontage.
De keuze voor een Thompson Elite Layback snap ik ook niet, gewoon recht staat veel beter. Die rode heeft dezelfde lelijke zadelpen en vreselijke bidonhouders.
Het lijkt erop of dat ze teveel hun best hebben gedaan op de combinatie retro/modern. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de Gios van GG. Dat is gewoon een hele mooie fiets met een prachtig afgewogen afmontage.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25
Beste stalen vrienden,
ik lees al een tijdje mee op dit deel van het forum. Zelf ben ik zeer geïnteresseerd in een stalen frame. Ik heb eigenlijk de Road Logic op het oog. Ook als winterproject om alles zelf in elkaar te zetten en dan in het voorjaar fris op pad.
Nu kwam ik echter ook de fietsenbouwer uit Zeeland, Wind, tegen. Zij kunnen het frame zelfs geheel op maat maken. Ik heb geen hele bijzondere maten, wel wat lange armen, maar het idee spreekt me enorm aan.
Aan de andere kant, Ritchey bouwt al tig jaar fietsen met een goede kwaliteit (zowel puur technisch als qua rijgedrag). Hoe verhoudt zo'n wind zich tot een Road Logic.
Iemand enig idee?
ik lees al een tijdje mee op dit deel van het forum. Zelf ben ik zeer geïnteresseerd in een stalen frame. Ik heb eigenlijk de Road Logic op het oog. Ook als winterproject om alles zelf in elkaar te zetten en dan in het voorjaar fris op pad.
Nu kwam ik echter ook de fietsenbouwer uit Zeeland, Wind, tegen. Zij kunnen het frame zelfs geheel op maat maken. Ik heb geen hele bijzondere maten, wel wat lange armen, maar het idee spreekt me enorm aan.
Aan de andere kant, Ritchey bouwt al tig jaar fietsen met een goede kwaliteit (zowel puur technisch als qua rijgedrag). Hoe verhoudt zo'n wind zich tot een Road Logic.
Iemand enig idee?
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Wind? Road Logic? Beide niet slecht, volg je hart.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
De oprichter en eigenaar van Wind ziet hier ook op het forum. Enkele forum leden hebben ook een fiets van hem, geweldig vakmanschap.
Maak joe woar
De Ritchey fiets is ooit in de Fiets getest als ik het goed heb. Was dat niet door Van Bon? Was toen niet het toppunt van stijfheid maar wel comfortabel en soort old skool gevoel.
Ik heb zelf een Wind. Ben zelf lang en daardoor 95 kg en heb een relatief stijf frame maar door materiaal en lengte & diameter zadelpen ook comfortabel.
Bij Wind (en uiteraard andere framebouwers) is natuurlijk meer maatwerk mogelijk, waardoor je een frame kan laten bouwen dat qua geometrie, buis diktes, en buistypes tailor made is.
Het afwerkings niveau en aandacht is bij Wind top. En na 1,5 jaar nog steeds probleemloos.
Ik heb zelf een Wind. Ben zelf lang en daardoor 95 kg en heb een relatief stijf frame maar door materiaal en lengte & diameter zadelpen ook comfortabel.
Bij Wind (en uiteraard andere framebouwers) is natuurlijk meer maatwerk mogelijk, waardoor je een frame kan laten bouwen dat qua geometrie, buis diktes, en buistypes tailor made is.
Het afwerkings niveau en aandacht is bij Wind top. En na 1,5 jaar nog steeds probleemloos.
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Ik rij zelf een Blacksmith. Patrick bouwt de fiets compleet op maat. Praten, doel bepalen, meten, praten, fiets samenstellen, frame bouwen, ontwerp voor de spuiter maken. Eigen onderdelen langsbrengen, in mijn geval een zadel en pedalen. Dan uiteindelijk een mailtje dat je fiets klaar is. Na ruim 5 maanden (ik had geen haast) stap je op een fiets die voelt alsof je er al jaren op rijdt.
Als mijn oude Giant afgetrapt is als winterfiets weet ik waar de vervanger vandaan komt.
Als mijn oude Giant afgetrapt is als winterfiets weet ik waar de vervanger vandaan komt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25
thnx voor de info!!
ik hik nog een beetje tegen de kosten aan voor tailor made, maar ik denk dat ik toch eens in apeldoorn langsga (Bekking en Blacksmith)
ik hik nog een beetje tegen de kosten aan voor tailor made, maar ik denk dat ik toch eens in apeldoorn langsga (Bekking en Blacksmith)