Rose (voorheen Red Bull)
Het verschil van 1 cm in het balhoofd maakt natuurlijk wel een enorm verschil qua houding op de fiets, vergeet dat niet. Verder is het frame van de RS iets lichter. Ook zou ik je adviseren om je goed te laten opmeten. Ik dacht ook altijd dat ik een maatje 59 moest hebben (door allerlei metingen die ik zelf had gedaan), maar na een meting bij rose bleek het toch 57 te zijn. En niet eens een twijfelgeval, het was echt 57. Het rijdt overigens heerlijk, heb ik zojuist ondervonden in de praktijk.
Verder zijn de fietsen in wezen op alle punten, behalve de groep anders. Wielen, zadel(pen), stuur(pen) en uiteraard het frame. De categorie waarin je spulletjes kunt 'uitzoeken' is bij de RS net allemaal iets hoger (en andersom bij de SL iets lager). En met categorie bedoel ik dan de spulletjes zonder meerprijs. Als jij een SL wilt, maar wel bijvoorbeeld het zadel van de RS, dan kan dat natuurlijk (dat kost je uit mijn hoofd 10 euro extra).
Bij mij heeft overigens ook de kleur meegewogen. Ik wilde graag een witte fiets en de SL is er niet in het wit. Ik heb natuurlijk niet 200 euro extra voor de kleur neergeteld, maar het heeft wel meegewogen.
Verder zijn de fietsen in wezen op alle punten, behalve de groep anders. Wielen, zadel(pen), stuur(pen) en uiteraard het frame. De categorie waarin je spulletjes kunt 'uitzoeken' is bij de RS net allemaal iets hoger (en andersom bij de SL iets lager). En met categorie bedoel ik dan de spulletjes zonder meerprijs. Als jij een SL wilt, maar wel bijvoorbeeld het zadel van de RS, dan kan dat natuurlijk (dat kost je uit mijn hoofd 10 euro extra).
Bij mij heeft overigens ook de kleur meegewogen. Ik wilde graag een witte fiets en de SL is er niet in het wit. Ik heb natuurlijk niet 200 euro extra voor de kleur neergeteld, maar het heeft wel meegewogen.
Robbert, dank voor de raden.
Heb mezelf ook redelijk bemeten en 59 lijkt in orde (tot nu toe).
bbl 88,5 lengte 186 en normale verhoudingen. Zal me wel laten opmeten bij rose.
Dat van die kleur is herkenbaar heb hetzelfde.
Wil ook een witte.
Zadel en wielen heb ik al. prijs is wel belangrijk maar niet doorslaggevend.
Ik neig naar de RS als dat dan maar geen nerveus sturend ding wordt.
Zoals gezegd ben ik toerder en geen racert.
En die cm balhoofd geeft voor mijn gevoel alleen wat meer "drop", evt op te lossen dmv andere stuurpen.
of heb ik dat helemaal mis ?.
Ps hoeveel is die drop bij je
jacques
Heb mezelf ook redelijk bemeten en 59 lijkt in orde (tot nu toe).
bbl 88,5 lengte 186 en normale verhoudingen. Zal me wel laten opmeten bij rose.
Dat van die kleur is herkenbaar heb hetzelfde.
Wil ook een witte.
Zadel en wielen heb ik al. prijs is wel belangrijk maar niet doorslaggevend.
Ik neig naar de RS als dat dan maar geen nerveus sturend ding wordt.
Zoals gezegd ben ik toerder en geen racert.
En die cm balhoofd geeft voor mijn gevoel alleen wat meer "drop", evt op te lossen dmv andere stuurpen.
of heb ik dat helemaal mis ?.
Ps hoeveel is die drop bij je
jacques
Hoe bedoel je, "zadel en wielen heb ik al". Die heb je al thuis staan? Of bedoel je dat je daar al een keuze in gemaakt hebt? Als je al wielen en een zadel thuis hebt staan zou je daar eens over moeten praten bij Rose. Ik gok dat ze je best een complete fiets min wielen en zadel willen verkopen, het zijn de beroerdste niet! Wellicht dat je dan je wielen moet afgeven zodat ze de groep e.d. kunnen monteren.
Ik vind de RS niet nerveus sturen. Maar heb er nog maar kort op gefietst en was vooral bezig met denken "Wauw, wat een topfiets!".
De 3T stuurpen die met de RS meekomt heeft -6 graden. Je zou hem uiteraard kunnen omdraaien, dan heb je +6 graden.
Ik vind de RS niet nerveus sturen. Maar heb er nog maar kort op gefietst en was vooral bezig met denken "Wauw, wat een topfiets!".
De 3T stuurpen die met de RS meekomt heeft -6 graden. Je zou hem uiteraard kunnen omdraaien, dan heb je +6 graden.
En weder,
Wielen staan inderdaad al lthuis van mijn vorige fiets, ben ik onlangs mee gecrashed, het zadel dat ik wil zit niet bij de opties,
wilde ik dus apart aan gaan schaffen bij andere firma.
Door je reactie zal ik eens bij Rose vragen of ik ook het type dat ik wil gemonteerd kan krijgen en ook de zonder wielen optie.
Neig overigens steeds meer naar de RS.
Zag dat er gelukkig ook nog wat spacerts bij de stuurpen zitten dus kan ik ook nog wat mee.
Dank voor het advies, zal ze even kontakten.
Wielen staan inderdaad al lthuis van mijn vorige fiets, ben ik onlangs mee gecrashed, het zadel dat ik wil zit niet bij de opties,
wilde ik dus apart aan gaan schaffen bij andere firma.
Door je reactie zal ik eens bij Rose vragen of ik ook het type dat ik wil gemonteerd kan krijgen en ook de zonder wielen optie.
Neig overigens steeds meer naar de RS.
Zag dat er gelukkig ook nog wat spacerts bij de stuurpen zitten dus kan ik ook nog wat mee.
Dank voor het advies, zal ze even kontakten.
Wat bedoel je met spacers voor de stuurpen? Ik neem aan dat je de spacers bedoel om de hoogte van de stuur te bepalen? Bij Rose werd mij geadviseerd de voorvork intact te laten tijdens de afmontage en dus het maximaal aantal spacers te monteren. Mocht ik straks mijn stuur iets lager willen kan ik dit middels de spacers zelf nog instellen en mocht ik dan ook nog een keer beslissen dat de voorvork kan worden afgezaagd, dan kan dat ook nog (maar ik denk niet dat ik dat ooit doe).
Laat maar eens weten wat Rose zegt. Ik ben benieuwd. Laat overigens je keuze voor een RS niet beïnvloeden door hetgeen ik allemaal zeg. Er hebben hier meer mensen een SL (gok ik?) en die zullen ook allemaal positieve verhalen hebben.
Laat maar eens weten wat Rose zegt. Ik ben benieuwd. Laat overigens je keuze voor een RS niet beïnvloeden door hetgeen ik allemaal zeg. Er hebben hier meer mensen een SL (gok ik?) en die zullen ook allemaal positieve verhalen hebben.
Even een verzoekje in het Rose/Red Bull forum,
Weet iemand iets meer over de X-lite cross AL-2000 die in de folder staat die we hebben binnen gekregen. Ik wil graag weten waar ik op moet letten ivm met andere crossframes. Hoe lang is de stuurpen bij het 56 frame? En wat zijn de ervaringen met deze fiets?
Weet iemand iets meer over de X-lite cross AL-2000 die in de folder staat die we hebben binnen gekregen. Ik wil graag weten waar ik op moet letten ivm met andere crossframes. Hoe lang is de stuurpen bij het 56 frame? En wat zijn de ervaringen met deze fiets?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Trebbor, dank voor het opmeten: je zadekhoogte is ongeveer ?
Kan ik het hoogteverschil bij mij ongeveer uitrekenen.
Overigens nogmaals dank voor de tip, kreeg vandaag reeds een voorstel van Rose
voor een rs zonder wielen en met een ander zadel dan de optie, klasse! scheelt behoorlijk.
Kan ik het hoogteverschil bij mij ongeveer uitrekenen.
Overigens nogmaals dank voor de tip, kreeg vandaag reeds een voorstel van Rose
voor een rs zonder wielen en met een ander zadel dan de optie, klasse! scheelt behoorlijk.
Wat een super-service van Rose! Ik ben blij voor je. Wat is precies hun voorstel?
Mijn zadel-hoogte vanaf de grond is ongeveer 102/102,5 cm. Maar dit is natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren. Ik heb bijvoorbeeld trappers van 175 mm. En een stuurpen van 11 cm.
Ik ga nu een e-mail sturen naar Rose. Want ik ben wel helemaal opgemeten en ik heb in de winkel ook wel het rapportje daarvan in handen gehad, maar ik heb dat toen niet mee naar huis gekregen.
Mijn zadel-hoogte vanaf de grond is ongeveer 102/102,5 cm. Maar dit is natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren. Ik heb bijvoorbeeld trappers van 175 mm. En een stuurpen van 11 cm.
Ik ga nu een e-mail sturen naar Rose. Want ik ben wel helemaal opgemeten en ik heb in de winkel ook wel het rapportje daarvan in handen gehad, maar ik heb dat toen niet mee naar huis gekregen.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een X-lite cross AL-2000 gekocht en mijn ervaring is erg positief, de fiets voelt erg solide aan en tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad.benvdv schreef:Even een verzoekje in het Rose/Red Bull forum,
De standaard wielen (Xtreme R-490) heb ik vervangen voor Xtreme airline 4 wielen omdat deze nog iets steviger zouden zijn. Deze wielen bevallen mij zo goed dat ik er een tweede set van heb aangeschaft waar ik wegbandjes op heb liggen zodat ik snel kan wisselen.
Verder heb ik nog extra remgrepen laten monteren, kostte iets van 30 euro geloof ik.
Informatie over de geometrie kun je vinden op de site van Rose: http://www.rose.nl/artikel/red-bull-x-l ... aid:417750" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes bij het maken van je keuze!