Cannondale
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Je kan dat eenvoudig contoleren door op de rails van je zadel de markeringen te controleren die aangeven waar de klem gemonteerd moet worden. Als dat te ver van het midden is (buiten de markeringen dus), dan loop je grote kans dat je zadelrails breekt. Omdat je zadelpen setback heeft (de kop staat achter het midden van de zadelpen), en je zadel erg ver naar voren gemonteerd is (de klem is ver naar achter geplaats zodat je zadel naar voren schuift), kan de oplossing het monteren van een zadelpen zonder setback zijn. Hierdoor kan de klem naar voren en dus meer in het midden gemonteerd worden.
H&H schreef:Omdat er anders teveel druk op de zadelrails kan ontstaan en dit kan er voor zorgen dat hij het niet lang vol houdt.
Dit moet je fm ook weten en zouden je nooit zo weg mogen sturen.
Duidelijk. Mijn fm heeft me opgemeten dus misschien dat dit in theorie de beste stand was. Ik weet het niet. Ik zal het in ieder geval bij de fm vragen.
Cannondale Synapse Ultegra
Alp d'Huez53:15 . Hier de foto van het zadel.
http://img23.imageshack.us/i/zadely.jpg/
Ik wordt zo een beetje ongerust over mijn zadel. Nogmaals , binnenkort fiets ik bij ze langs.
http://img23.imageshack.us/i/zadely.jpg/
Ik wordt zo een beetje ongerust over mijn zadel. Nogmaals , binnenkort fiets ik bij ze langs.
-
- Forum-lid HC
Kan me niet voorstellen dat een Fm dit zo instelt. Rails op een onverantwoorde manier geklemd maat tegelijkertijd aardig wat spacers en een behoorlijk lange stuurpen. Zou hem inderdaad eens vragen waarom (misschien een off day of een gebrek aan onderdelen om te ruilen). Denk dan een 110 mm stuurpen hier al aardig wat op zou lossen (cannondale levert standaard een 125 of 130 mm pen en dat is gewoon te lang voor een aantal rijders).
Sharkman 1 schreef:Kan me niet voorstellen dat een Fm dit zo instelt. Rails op een onverantwoorde manier geklemd maat tegelijkertijd aardig wat spacers en een behoorlijk lange stuurpen. Zou hem inderdaad eens vragen waarom (misschien een off day of een gebrek aan onderdelen om te ruilen). Denk dan een 110 mm stuurpen hier al aardig wat op zou lossen (cannondale levert standaard een 125 of 130 mm pen en dat is gewoon te lang voor een aantal rijders).
Tja, wat zal ik zeggen. Ik weet het niet. Heb een officiele meting ghead.
OP een onverantwoorde manier geklemd ? Aardig wat spacers ?
Kan het niet zo zijn dat dit zo is ingesteld vanwege die meting ?
Ik heb nu de fiets met onderdelen zoals Cannondale hem standaard levert.
Heb nog geen lange afstandservaringen waarbij je helemaal goed kan merken hoe de fiets rijdt en zit.
Maar op zich vind je mijn fiets vind wel mooi ?
-
- Forum-lid
@Lowermate: mooie fiets. Zoals al een paar keer is aangegeven. Een zadelpen zonder setback erop zetten en evt. een kortere stuurpen en dan is ie perfect. Veel plezier ermee.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
De fiets is ook hartstikke mooi maar aan de finishing touch ontbeekt nog net wat. Als je de FM het verhaal hier op het forum even uitlegt dan zal hij het er zelf ook wel mee eens zijn dat het eigenlijk zo niet kan. Gewoon even langs gaan en waarschijnlijk is het probleem binnen een half uurtje gefixt!
Alp d'Huez53:15 schreef:De fiets is ook hartstikke mooi maar aan de finishing touch ontbeekt nog net wat. Als je de FM het verhaal hier op het forum even uitlegt dan zal hij het er zelf ook wel mee eens zijn dat het eigenlijk zo niet kan. Gewoon even langs gaan en waarschijnlijk is het probleem binnen een half uurtje gefixt!
Zal ik zeker doen. Jij en natuurlijk de andere ook bedankt voor jullie opmerkingen.
wilcoelskamp schreef:Mijn Six is klaar, ik ga niet het gehele opbouw hier posten. Wel een link en wat foto's.
Hier klikken voor opbouw en resultaat Cannondale Six
Deze verdient wel een quote mét plaatje, wat een schoonheid!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
-
- Forum-lid
Bedankt, geeft toch voldoening van je werk.
Vandaag trouwens het zwarte SRAM lint binnen gekregen en mijn SRAM wielen heb ik ontvangen. Deze ga ik gebruiken met het slechtere weer. Geen regen want met regen is niet aan mij besteed.
Ik maak foto's als de buitenbandjes binnen zijn.
Vandaag trouwens het zwarte SRAM lint binnen gekregen en mijn SRAM wielen heb ik ontvangen. Deze ga ik gebruiken met het slechtere weer. Geen regen want met regen is niet aan mij besteed.
Ik maak foto's als de buitenbandjes binnen zijn.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid HC
Slecht weer maar geen regen? ben heel benieuwd wat jij dan slecht weer vindt.... te koude wind?
Overigens kunnen Carbon velgen beter tegen water dan Sram naven maar dat terzijde....
Overigens kunnen Carbon velgen beter tegen water dan Sram naven maar dat terzijde....