Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 01 mei 2015 21:20

Jammer, ik blijf de TCR Adv een zeer fraaie fiets vinden. Had er kort geleden bijna eentje aangeschaft, alleen door de lange levertijd uiteindelijk voor een Canyon gekozen.

sdegroot
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2014 11:30

sdegroot 03 mei 2015 11:01

Deze fiets heb ik afgelopen najaar besteld en moest er lang op wachten, zo'n 4 maanden. In januari werd hij uiteindelijk geleverd en er staan inmiddels 1300 km op de klok. Gezien de huidige levertijden heb ik volgens mij nog veel geluk gehad ook.

Het is een TCR Advanced 1 LTD, origineel in Ultegra 50-34 en 11-28 uitvoering. Aangezien dat mijn bergverzet is heb ik 'm voor de vlakke routes bij ons tijdelijk omgebouwd naar Ultegra 50-39 en 11-23.

Het is een fijne, strakke en stabiele fiets. Ik moet wel opmerken dat na een km of 800 de spaken behoorlijk begonnen te kraken/tikken. Giant Benelux gaf aan dat de wielen met een vrij lage spaakspanning worden geleverd. De rijwielhandelaar heeft in enkele etappes de spaken behoorlijk moeten bijspannen en de wielen zijn nu over het algemeen weer stil, uitgezonderd aanzetten. De fiets voelt nu trouwens weer een stukkie strakker aan.

Ik vind de fiets een aanrader en zou hem zo weer kopen, maar ja: waar? En hoe lang moet je nu wachten?

Afbeelding

Manieren
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2014 13:51

Manieren 04 mei 2015 13:18

sdegroot schreef:Deze fiets heb ik afgelopen najaar besteld en moest er lang op wachten, zo'n 4 maanden. In januari werd hij uiteindelijk geleverd en er staan inmiddels 1300 km op de klok. Gezien de huidige levertijden heb ik volgens mij nog veel geluk gehad ook.

Het is een TCR Advanced 1 LTD, origineel in Ultegra 50-34 en 11-28 uitvoering. Aangezien dat mijn bergverzet is heb ik 'm voor de vlakke routes bij ons tijdelijk omgebouwd naar Ultegra 50-39 en 11-23.

Het is een fijne, strakke en stabiele fiets. Ik moet wel opmerken dat na een km of 800 de spaken behoorlijk begonnen te kraken/tikken. Giant Benelux gaf aan dat de wielen met een vrij lage spaakspanning worden geleverd. De rijwielhandelaar heeft in enkele etappes de spaken behoorlijk moeten bijspannen en de wielen zijn nu over het algemeen weer stil, uitgezonderd aanzetten. De fiets voelt nu trouwens weer een stukkie strakker aan.

Ik vind de fiets een aanrader en zou hem zo weer kopen, maar ja: waar? En hoe lang moet je nu wachten?

Afbeelding
Heb zelf de Giant tcr advanced 2 2015, bij mij werd die vorig jaar binnen één week nog geleverd, net op tijd besteld dan schijnbaar. Erg fijne/fraaie fiets inderdaad!

Je zit wel aardig diep volgens mij hé (kan ook vertekenen), volgens mij is dit ook een maatje m?, hoe hoog heb je het zadel staan aan de hand van de 'meetlat' op die zadelpen?

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 04 mei 2015 14:50

Mijn eerste bericht hier op dit forum!

Vorige week mijn nieuwe aanwinst gekocht, helaas pas afgelopen weekend de kans gehad mij eerste kilometers erop te maken: Giant TCR1 MY2014

De vorige fiets was een Raleigh Demarrage van zo'n dertig jaar oud. Omdat ik hier toch veel kilometers mee maakte, in ieder geval meer dan verwacht, leek het mij een verstandige beslissing toch maar voor een moderne machine te gaan. Na veel vragen, praten en lezen heb ik de keuze gemaakt voor de TCR1. Veel informatie heb ik onder andere op dit forum gevonden, dank aan allen!!!!

Anders dan de website toen aangaf zit hier trouwens wél een Shimano 105 crank op. De witte stuurpen is vervangen door een zwarte, puur esthetisch.

Ik zal er nog veel kilometers mee moeten rijden voordat ik de eerste vervangingen maak hieraan, maar dan zit ik toch wel te denken aan andere banden. Ik heb al de tip gekregen eens te kijken naar GP4000S en wellicht een cassette die meer voor de vlakke wegen geschikt is, de bergverzetjes gebruik ik niet. Dit gebeurt pas volgend seizoen op zijn vroegst, eerst zo maar gaan genieten van de kilometers!

Wat nog mist op de foto's zijn de zadeltas (die nog op de Raleigh hangt) en de pomp die onder de bidonhouder komt.

Afbeelding

Afbeelding
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

sdegroot
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2014 11:30

sdegroot 05 mei 2015 10:18

Manieren schreef:
sdegroot schreef:Deze fiets heb ik afgelopen najaar besteld en moest er lang op wachten, zo'n 4 maanden. In januari werd hij uiteindelijk geleverd en er staan inmiddels 1300 km op de klok. Gezien de huidige levertijden heb ik volgens mij nog veel geluk gehad ook.

Het is een TCR Advanced 1 LTD, origineel in Ultegra 50-34 en 11-28 uitvoering. Aangezien dat mijn bergverzet is heb ik 'm voor de vlakke routes bij ons tijdelijk omgebouwd naar Ultegra 50-39 en 11-23.

Het is een fijne, strakke en stabiele fiets. Ik moet wel opmerken dat na een km of 800 de spaken behoorlijk begonnen te kraken/tikken. Giant Benelux gaf aan dat de wielen met een vrij lage spaakspanning worden geleverd. De rijwielhandelaar heeft in enkele etappes de spaken behoorlijk moeten bijspannen en de wielen zijn nu over het algemeen weer stil, uitgezonderd aanzetten. De fiets voelt nu trouwens weer een stukkie strakker aan.

Ik vind de fiets een aanrader en zou hem zo weer kopen, maar ja: waar? En hoe lang moet je nu wachten?
Heb zelf de Giant tcr advanced 2 2015, bij mij werd die vorig jaar binnen één week nog geleverd, net op tijd besteld dan schijnbaar. Erg fijne/fraaie fiets inderdaad!

Je zit wel aardig diep volgens mij hé (kan ook vertekenen), volgens mij is dit ook een maatje m?, hoe hoog heb je het zadel staan aan de hand van de 'meetlat' op die zadelpen?
Het is een maat ML. De zadelhoogte is 82 cm en de "meetlat" staat tussen de 70 en 65. Ik zit inderdaad aardig diep, maar past goed bij mijn rijstijl. De foto vertekent wel, deels door de gebruikte lens (smartphone). Ik heb ook het idee dat de foto was opgerekt is in de hoogte.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 mei 2015 10:37

Bamboo schreef:Mijn eerste bericht hier op dit forum!

Vorige week mijn nieuwe aanwinst gekocht, helaas pas afgelopen weekend de kans gehad mij eerste kilometers erop te maken: Giant TCR1 MY2014

De vorige fiets was een Raleigh Demarrage van zo'n dertig jaar oud. Omdat ik hier toch veel kilometers mee maakte, in ieder geval meer dan verwacht, leek het mij een verstandige beslissing toch maar voor een moderne machine te gaan. Na veel vragen, praten en lezen heb ik de keuze gemaakt voor de TCR1. Veel informatie heb ik onder andere op dit forum gevonden, dank aan allen!!!!

Anders dan de website toen aangaf zit hier trouwens wél een Shimano 105 crank op. De witte stuurpen is vervangen door een zwarte, puur esthetisch.

Ik zal er nog veel kilometers mee moeten rijden voordat ik de eerste vervangingen maak hieraan, maar dan zit ik toch wel te denken aan andere banden. Ik heb al de tip gekregen eens te kijken naar GP4000S en wellicht een cassette die meer voor de vlakke wegen geschikt is, de bergverzetjes gebruik ik niet. Dit gebeurt pas volgend seizoen op zijn vroegst, eerst zo maar gaan genieten van de kilometers!

Wat nog mist op de foto's zijn de zadeltas (die nog op de Raleigh hangt) en de pomp die onder de bidonhouder komt.

Afbeelding

Afbeelding
Foto's genomen in Eindhoven?
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 05 mei 2015 14:47

marcelb schreef:Foto's genomen in Eindhoven?
Helemaal goed :D
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 mei 2015 15:09

Meende het al te herkennen. Ben 50 jaar geleden geboren om de hoek in de Hans Vredeman de Vriesstraat.
Real men wear blûk!!! Marcel

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 mei 2015 15:31

2e Lieven de Keylaan.....

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 05 mei 2015 16:53

Dat is dan behoorlijk dichtbij die 2e foto, bij de eendjesvijver... Die eerste is genomen in Strijp-S, onder het viaduct, Beukenlaan...
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 05 mei 2015 17:21

Aah nu zie ik het ook.
Heb daar tijdje terug nog op dat oude philips terrein op de achtergrond gelopen als asbest inspecteur.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 05 mei 2015 18:38

marcelb schreef:Meende het al te herkennen. Ben 50 jaar geleden geboren om de hoek in de Hans Vredeman de Vriesstraat.
Dat je dat nog allemaal weet, ik kan me helemaal niets meer herinneren van mijn geboorte ;)
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie