Vandaag met TumTumTum een rondje in de Vlaamse Ardennen gedaan. Grofweg de rode route van het Centrum Ronde van Vlaanderen.
Conform de afspraak hadden we een prachtige dag uitgekozen. Op de laatste 3 kwartier na onder een staal blauwe lucht gefietst.
Voor TumTumTum was het haar debuut in de deze omgeving. De Achterberg was dus haar eerste Vlaamse helling. Blijft een rotding om zo uit de auto op te rijden want hij komt al na echt enkele kilometers
Maar er volgen nog vele andere
Zoals het beest van een Foreest. Begrijp niet dat deze niet vaker wordt ingezet. Blijft toch een straf stukje trappen.
Het leek wel zomer maar zoals je kan zien blijft fietsen in de Vlaamse Ardennen een ernstige zaak.
Als liefhebber van retrofietsen ben ik altijd op zoek naar mazzeltjes. Het monument in Brakel blijft een geweldige bron.
Op de markt in Geraardsbergen had TumTumTum echt meer oog wat er verder geklommen moest worden. Toch de eerste mannetje plas.
Voor wie dit voor het eerst doet is De Muur echt een genadeloos ding.
Lunchen doe je natuurlijk op de top van De Muur
Yep!
Na 't Hemelryck is het nog een paar nijdige trappen tot de kapel
In Belgie hebben ze deze week vakantie en vanwege het heerlijke weer had God ook een vrijde dag genomen: DICHT!
Het ging zo goed met TumTumTum dat ze maar een nieuw fietsje uit wilde zoeken.
Debuteren op Vlaamse hellingen? Ok maar de Haaghoek is dan ineens weer een andere uitdaging.
In de finale kwam er toch wat Vlaamse luchten opzetten
Na afloop het museum van het CRVV in voor nog wat historisch besef. Niet slecht: 4 uit 10 (totaal dik een dozijn hellingen)
TumTumTum was nu echter helemaal losgeslagen. Dus zoals profs dat tegenwoordig doen even uitfietsen op de rollen.
Zonder geluid maar ik geef duidelijk aan dat hier toch echt een verkeerde naam staat
Voor TumTumTum de eerste keer in deze omgeving en in haar geval zou ik beretrots zijn.
Zelf voelde ik de pedalen niet en ik ben aardig op schema voor de plannen voor 2014-2015.