i-mac schreef: ↑24 jul 2022 16:03
Het zadel zit vastgemaakt op de zadelrail (ik heb het niet over de bevestiging op de zadelpen). Op die bevestigingspunten heb ik ooit vet moeten insmeren vanwege gekraak. Ik had me ook suf gezocht, maar dat bleek toch de oplossing te zijn.
Dat snap ik, maar als dit bij mij het probleem zou zijn zou de kraak er ook moeten zijn als ik alleen de zadel pen opnieuw invet en weer bevestig.
Ik heb deze punten overigens al met WD40 gesmeerd eerder. Ga nu ook nog de rails doen.
Update: De klem eruit gehaald, schoongemaakt en de bout voorzien van nieuw vet. Ik dacht dit moet het zijn, nu is het opgelost. Ongeduldig als ik ben even richting te bossen gefietst om te kijken. Onderweg al een beetje het zand opgezocht naast het fietspad, geen problemen!
Eenmaal in de bossen hoorde ik langzaam weer een kraakje, na 3-4 echte bultjes / afdalingen is de kraak weer volledig terug. Op de terugweg weer het zand opgezocht naast het fietspad en deze geven nu ook inmiddels de kraak.
Baal uiteraard ontzettend, heb deze fiets 2e hands gekocht een maandje geleden. Krijg nu erg het gevoel alsof deze verkocht is ivm die kraak.
Weet niet meer wat ik nu moet doen, weet bijna zeker dat het door de zadelpen komt. Hopelijk kan ik er nog wat mee bij Canyon.