Wilier
even off topic.
Ik vraag me al tijden af hoe je nu jullie merk uitspreekt.
Zelf iemand die zelf op een Wilier mtb fietste wist het niet , toen ik hem dat vroeg.!
is het Wilier(op zijn frans zeg maar met de klemtoon op de laatste e.als wiljéé
of is het Wilier op zijn nederlands? uitgesproken , met de uitgang ..ier.
blijven overigens hele mooie fietsen.
Zelf iemand die zelf op een Wilier mtb fietste wist het niet , toen ik hem dat vroeg.!
-
- Forum-lid
Volgens mij bestaat de letter W niet in het Italiaans. Ik dacht dat de W in Willier voor VV staat. Fonetisch wordt het dan iets als 'Viljée'codex schreef:even off topic.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Er staat hier ergens een heel topic over de uitspraak van diverse merken, oa. wat Italiaanse.
Uit dat topic meen ik me te herinneren dat Wilier zou worden uitgesproken als Wielèr.
Zie ook pagina 132 van dit topic.
Uit dat topic meen ik me te herinneren dat Wilier zou worden uitgesproken als Wielèr.
Zie ook pagina 132 van dit topic.
dank je wel voor je info over de naam Wilier.
Ik ben verder gaan goochelen en kwam dit tegen.
>>>>>>>>>
De naam Wilier is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, een afkorting. Wilier staat voor Lang Leve Italië, bevrijd en verlost ofwel 'W l’Italia liberata e redenta'.
Ik begrijp ook uit info van een begisch forum dat de uitspraak daar meestal Wi lier is.Dus gewoon op zijn nederlands eigenlijk.Maar je kan de naam wel op 4 manieren uitspreken.!
inderdaad op pagina 132 staat meer.(was dezelfde vraag).
De oorspronkelijke Italiaanse uitspraak is door mij niet te verstaan en helemaal niet uit te spreken. Maar mijn vrouw zegt het zo na.
Ik ben verder gaan goochelen en kwam dit tegen.
>>>>>>>>>
De naam Wilier is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, een afkorting. Wilier staat voor Lang Leve Italië, bevrijd en verlost ofwel 'W l’Italia liberata e redenta'.
Ik begrijp ook uit info van een begisch forum dat de uitspraak daar meestal Wi lier is.Dus gewoon op zijn nederlands eigenlijk.Maar je kan de naam wel op 4 manieren uitspreken.!
inderdaad op pagina 132 staat meer.(was dezelfde vraag).
De oorspronkelijke Italiaanse uitspraak is door mij niet te verstaan en helemaal niet uit te spreken. Maar mijn vrouw zegt het zo na.
Mooie fiets. Ben erg benieuwd hoe je hem gaat ervaren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/