Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

mzpq
Forum-lid

mzpq 24 mei 2012 22:39

havana schreef:Bovendien heeft dyslexie niks met leestekens te maken.
Zo te lezen weet je dus weinig over dyslexie...

Zoals je het zelf vaak zeg hier, google is je beste vriend. :D

pedro koi
Forum-lid

pedro koi 25 mei 2012 05:32

sorry hoor maar volgens mij schrijf ik nog steeds begrijp baar nederlands enkel zonder lees tekens.
als jullie de tip verwijderen die ik heef om toch maar beter de te kunnen in klaren voor mij niet gelaten hoor zoek dan zelf alles uit.
versta niet waarom jullie daar zo over zijken andere fora maakt daar geen enkel probleem van.
mvg pedro

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 25 mei 2012 07:46

danny1407 schreef:En niemand die zich afvraagt wat die Isaac en Ribble in dit topic doen?
Voor zover mij bekend komt het Ribble frame uit China ;) Er komen niet alleen carbon producten uit China..

En de Isaac staat er bij om het verhaal compleet te maken......

tomg88
Forum-lid

tomg88 25 mei 2012 08:32

pedro koi schreef:sorry hoor maar volgens mij schrijf ik nog steeds begrijp baar nederlands enkel zonder lees tekens.
als jullie de tip verwijderen die ik heef om toch maar beter de te kunnen in klaren voor mij niet gelaten hoor zoek dan zelf alles uit.
versta niet waarom jullie daar zo over zijken andere fora maakt daar geen enkel probleem van.
mvg pedro
Ik begrijp het wel, alleen moet je af en toe een zin twee keer lezen. Ik krijg sterk de indruk dat je van niet Nederlandse afkomst bent, in dat geval is het helemaal niet erg dat er wat leestekens missen of de zinsopbouw niet helemaal geweldig is (Vermoeden gebasseerd op combinatie van de naam 'Pedro' en je taalgebruik).

danny1407
Forum-lid

danny1407 25 mei 2012 08:43

tjerk1121 schreef: Voor zover mij bekend komt het Ribble frame uit China ;) Er komen niet alleen carbon producten uit China..

En de Isaac staat er bij om het verhaal compleet te maken......
Ik begrijp het, het was ook niet zozeer "commentaar" op jou post.
Er wordt ophef gemaakt over dislexie omdat het er een zooitje van zou worden.
Waar ik het mee eens ben, maar vind de manier van ingrijpen wat respectloos.

Gaat iedereen zijn "merk-product" uit China posten, verliest het topic ook zijn overzicht.
Er komt nogal wat uit China en omstreken.

Rest mij nog te zeggen dat je nieuwe fiets er zeer netjes uitziet!
FacebookS3RSSite

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 25 mei 2012 09:31

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie het frame als no-name Chinees alu vandaar dat ik 'm in dit topic zette. Er zijn inderdaad meer 'echte' merken die grotendeels in China gemaakt worden (het wordt dan een heeeeeeel groot topic) maar Ribble is in mijn opinie niet echt een merk.

Maar met je laatste opmerking maak je alles goed :D

lanenski
Forum-lid

lanenski 30 mei 2012 13:54

Heeft iemand al eens een setje kleren gekocht op Flyxi? Ik zie daar setjes opstaan met korte mouwen en korte broek, maar vraag me af of die zeemvellen die in die broeken zitten wel van fatsoenlijke kwaliteit zijn om mee te gaan rijden...

krokie
Forum-lid

krokie 30 mei 2012 15:16

tjerk1121 schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie het frame als no-name Chinees alu vandaar dat ik 'm in dit topic zette. Er zijn inderdaad meer 'echte' merken die grotendeels in China gemaakt worden (het wordt dan een heeeeeeel groot topic) maar Ribble is in mijn opinie niet echt een merk.

Maar met je laatste opmerking maak je alles goed :D
Wat ik me dan afvraag, waarom ga je je Isaac vervangen voor noname alu? Stuk? Lijkt me niet meteen een stap voorwaarts
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

danny1407
Forum-lid

danny1407 30 mei 2012 18:32

krokie schreef: Wat ik me dan afvraag, waarom ga je je Isaac vervangen voor noname alu? Stuk? Lijkt me niet meteen een stap voorwaarts
Een goed, of beter passende fiets lijkt me altijd een stap voorwaarts....
In dit geval lijkt het zelfs een flinke stap te zijn.
FacebookS3RSSite

mda1
Forum-lid

mda1 30 mei 2012 19:29

Onder het motto 'this thread is worthless without pics': Mijn chinees. Een FM-0015 ISP frame met getapered balhoofd.

Speclist:
Frame: FM-0015 ISP and matching fork
Bottlecages: Chinees carbon
groep: Campa Chorus 10sp
Wielen: Campa Zonda
Zadel: Specialized toupe
Stuur/stuurpen: 3T arx team / FSA compact (carbon)
Stuurlint: Fizik microtex (mooi wit, maar weinig demping)
Bandjes: Ultremo ZX
Pedalen: Look keo carbon

En als leuk geintje: een carbon voorderrie klem om de aanlas voorderrie op de zitbuis te houden.

Totaal: 7.50 kg zonder zadeltasje, maar met pedalen.

Een 'best value for money' opbouw (zonda's / chorus / chinees carbon) en het rijdt als een trein :-)

Afbeelding

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 30 mei 2012 20:20

danny1407 schreef:
krokie schreef: Wat ik me dan afvraag, waarom ga je je Isaac vervangen voor noname alu? Stuk? Lijkt me niet meteen een stap voorwaarts
Een goed, of beter passende fiets lijkt me altijd een stap voorwaarts....
In dit geval lijkt het zelfs een flinke stap te zijn.
Klopt helemaal! Ik zat op zich niet verkeerd op de Isaac maar omdat het frame strikt genomen te klein was, was het een vrij nerveuze fiets. Toen ik bij de Vacansoleil toertocht een 60 cm Ultegra Di2 fiets kon testen merkte ik dat dat een stuk rustiger reed (vooral staand) Ik had uiteraard liever wederom een Isaac of vergelijkbaar frame gekocht maar met 2 kleine kinderen en nog een heleboel andere plannen in de koker ben ik daar maar niet over begonnen ;)

Maar ooit......

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 04 jun 2012 20:06

Eindelijk het hele Chinese topic doorgespit, k'spreek nu bijna vloeiend Chinees...

Wat ik nog niet tegen gekomen was is deze aanbieder, http://www.d-bike.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan het zijn dat een van de formuleden deze wel is tegengekomen maar niet vertrouwde?
Wanneer wordt het Zomer....

Plaats reactie