Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2011 18:48

cmc24 schreef:@Jakkel, colnago vind ik super maar u heeft er een kermis-bak van gemaakt. Terwijl Colnago ingetogen fietsen produceert. Zonde man.
Italianen ingetogen? Colnago ingetogen fietsen??

Iedereen zo zijn eigen mening natuurlijk. Maar als er nu één fietsfabrikant geen ingetogen fietsen maakt, dan is het Colnago wel. Bekijk de kleursetting en paintjobs van de frames alleen al, versieringen langs alle kanten. Zeker de frames van uit de (vervlogen) tijd, waar frames maken nog meer ambacht dan massaproduct was. Kijk naar de master frames van vroeger, prachtige veelkleurige frames met verchroomde inzetstukken en gravures overal, de anniversary editions (overladen met goudaccenten), zelfs het scandium frame van me heeft nog een vrij drukke kleurenprint (vooral de witte details erin). :)

In een tijd waar iedereen met grijze, witte of zwarte fietsen rijdt is er wel eens plaats voor een wat meer opvallend iets. Echt veel veranderd is er trouwens niet aan m'n fiets. De Tiso derailleurs hebben origineel gouden accenten, 'k vind het persoonlijk niet meteen verkeerd om wat verder te borduren op die goudkleurige details. Goudkleurige snelsluiters, zadelpenklem, kettingbladboutjes en een spacer aan 't stuur. Zo komt dat 'goud' overal wat terug op de fiets.
Nu, ik begrijp je best hoor. Opvallende settings zijn in modern wielerlandje niet echt meer aan de orde. Het is wat uit de mode zeg maar. ;)
Nu, ik doe niet mee aan modegrillen, ik wil een unieke fiets en geen grijze muis! :p

cmc24
Forum-lid

cmc24 17 jan 2011 19:19

@Jakkel, Bij deze mijn oprechte excuses. Ingetogen was absoluut een verkeerde woordkeuze.
Ik vind uw fiets niet in balans en 'overdone' dat zouden betere woordkeuzes zijn. MAAR.., het blijft een Colnago en dat vind ik wel tof!
BeOne Rosso

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 17 jan 2011 19:25

Ik snap het goud niet zo. Als je nu rood metallic had gebruikt....
Een Italiaan moet mijn inziens knallen, maar dan wel met de juiste kleuren.
Niets is wat het lijkt..

jakkel
Forum-lid

jakkel 17 jan 2011 19:27

maurice schreef:Ik snap het goud niet zo. Als je nu rood metallic had gebruikt....
Een Italiaan moet mijn inziens knallen, maar dan wel met de juiste kleuren.

Ik heb voor goud gekozen omwille van die reeds bestaande gouden accenten op de derailleurs. ;)

bkommeren
Forum-lid

bkommeren 17 jan 2011 22:48

Bike totaal rullens in Wouw. vorig jaar een Colnago gekocht met zeer goede service en qua prijs concurrerend met de grote dozenschuivers.
Cervelocastelli schreef:Hoi,

mijn oog is gevallen op een mooi, witte Colnago EPS.
Ben hiervoor op zoek naar een goede Colango dealer in Brabant.
Wie heeft er goede ervaringen met Colnago dealers in Brabant die ook goede prijzen rekenen?

Bij voorbaat dank

gijs01
Forum-lid

gijs01 18 jan 2011 14:08

Hakkel,

3 suggesties om je fiets nog mooier te maken:
- zwart stuurlint
- stickers van de wielen afkrabben
- zwarte kabelgeleiders

Dan komen de zwart, rood gouden accenten naar mijn persoonlijke opvatting nog beter naar voren.

Vg

Gijs
Camerig is prachtig!

jakkel
Forum-lid

jakkel 18 jan 2011 20:53

Gijs01 schreef:Hakkel,

3 suggesties om je fiets nog mooier te maken:
- zwart stuurlint
- stickers van de wielen afkrabben
- zwarte kabelgeleiders

Dan komen de zwart, rood gouden accenten naar mijn persoonlijke opvatting nog beter naar voren.

Vg

Gijs

Zoiets dus...

Neeeeeeee!!! :p :D

;)

Afbeelding

olleranip
Forum-lid

olleranip 18 jan 2011 22:13

Jakkel schreef:Afbeelding

Zo te zien aan de velgranden op de onderste foto, klopt de naam die Gijs01 aan je geeft wel: Hakkel! :D

Aanvullende suggestie: 2 gelijkende bidonhouders?

P.S.
Mooie fiets (zoals ie nu is)

fabianvdgraaf
Forum-lid

fabianvdgraaf 19 jan 2011 12:19

Mooie fiets, de wielen zonder stickers ziet er echt al stukken beter uit. En die gouden details bij de wielen en derraileur zijn echt wel stylisch
Pinarello FP6 de echte Italiaan.

gijs01
Forum-lid

gijs01 19 jan 2011 21:49

Leuk dat fotoshoppen. Ik vind dat zwart echt mooi. Zeker als de wielen rustiger worden komen die gouden accenten veel beter in beeld. Met name op die zwarte cranck staat het stoer.
Camerig is prachtig!

fizik
Forum-lid

fizik 20 jan 2011 00:59

Mooi, maak het zadel nu ook nog eens zwart...

Lijkt me trouwens gewoon paint :D

vantuyl780
Forum-lid

vantuyl780 22 jan 2011 22:20

ik vroeg mij af of er hier mischien iemand weet of het world cup 2011 frame ook los te koop is en zoja hoe duur deze dan is??

alvast bedankt

Plaats reactie