Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 02 dec 2007 21:56

andromeda schreef:Karsten is schijnbaar toch de echte, heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Bij deze dus welkom op het forum, vindt het nog steeds niet slim om het frame op deze manier te verkopen maar dat is persoonlijk.

En d of dt......er zitten een paar taalne*ukers hier op forum waar je niet te veel waarde aan moet hechten. Zolang je zinnen opbouwt, hoofdletters plaatst hier en daar en punten blijft zetten vinden de meeste het wel ok.....

@ andromeda: de meesteN ... ;-)

Voor de rest vind ik het volstrekt onbelangrijk of de persoon, die in zijn eerste posting iets te koop aanbiedt, een profwielrenner is of niet. Het getuigt gewoonweg niet van fatsoen. (OK, deze persoon heeft zich vrij snel verontschuldigd, dat is een pluim waard). Vele andere aanbieders zijn na dit soort postings direct tot de orde geroepen danwel is hun handeltje van 't forum verwijderd.

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 02 dec 2007 22:20

KXlight schreef:
andromeda schreef:Karsten is schijnbaar toch de echte, heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Bij deze dus welkom op het forum, vindt het nog steeds niet slim om het frame op deze manier te verkopen maar dat is persoonlijk.

En d of dt......er zitten een paar taalne*ukers hier op forum waar je niet te veel waarde aan moet hechten. Zolang je zinnen opbouwt, hoofdletters plaatst hier en daar en punten blijft zetten vinden de meeste het wel ok.....

@ andromeda: de meesteN ... ;-)

Voor de rest vind ik het volstrekt onbelangrijk of de persoon, die in zijn eerste posting iets te koop aanbiedt, een profwielrenner is of niet. Het getuigt gewoonweg niet van fatsoen. (OK, deze persoon heeft zich vrij snel verontschuldigd, dat is een pluim waard). Vele andere aanbieders zijn na dit soort postings direct tot de orde geroepen danwel is hun handeltje van 't forum verwijderd.

Ben het helemaal met je eens dat het profwielrenner zijn of niet geen verschil maakt. Vind alleen dat we nu wel van een mug een olifant aan het maken zijn. Ik had meer het gevoel dat er een symphatieke mogelijkheid geboden werd aan een liefhebber dan dat het een om een ordinair handeltje ging. Maar goed zo begrijpt iedereen het verschillend waarschijnlijk.
No pain no gain, no guts no glory!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 dec 2007 22:40

Ja, als nieuweling op dit forum, of met het tonen van je nieuwe fiets krijg je altijd hartverwarmende reacties!!!

Je hebt gelijk het idee dat je hier welkom bent en onder vrienden bent!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

casran
Forum-lid HC

casran 02 dec 2007 22:56

dieseltje schreef:Prachtige fiets Pieter. Zou behalve de pedalen dan zo mijn keus kunnen zijn. Veel fiets plezier in ieder geval gewenst en ben benieuwd hoe de SRAM groep je bevalt?

Mijn vorige ploeg heeft mij op Time pedalen doen overschakelen, en ik lig hier dus met een collectie!

Omdat mijn huidige ploeg via Veltec gesponsord wordt, heb ik de kans om voordelig Speedplay pedalen te kopen... nu stond ik die onlangs bij TS-Bikes te bekijken, en het zijn wel mooie en verderlichte pedaaltjes. Iemand die mij advies kan geven of ik de overstap zou maken of niet? Betekent wel dat ik dan minstens 4 paar pedalen (al m'n fietsen) zou moeten aanschaffen!
Dient erbij opgemerkt dat ik het nog steeds jammer vind dat je bij Time niet met nul graden speling kan rijden :(
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 dec 2007 23:02

C a s r a n schreef:nu stond ik die onlangs bij TS-Bikes te bekijken, en het zijn wel mooie en verderlichte pedaaltjes.

:rolleye:
Jij als WW-member, hebt de schoenplaten ook gewogen neem ik aan. Het totaalgewicht is toch niet heel bijzonder?

speric
Forum-lid HC

speric 02 dec 2007 23:31

Sharkman 1 schreef:Hij zegt volgens mij niet dat hij het frame gratis krijgt maar dat hij er nog 1 kan bestellen. Dit klopt op zich wel. Medewerkers (en niet alleen de Wielrenners) van CSC hebben het recht om een beperkt aantal frames voor privégebruik te mogen kopen (tegen een gereduceerd tarief). Geld overigens voor de meeste Profploegen. Heb in het verleden meerdere malen via een dergelijk kanaal frames kunnen kopen (enige nadeel is dat de garantie niet overdraagbaar is dus is er iets mee dan heb je een probleem maar de prijs is er dan ook naar).

Die fietsen ( frames ) moet je registren bij Cervélo zelf ( you know ?) dus in dit geval loop je geen 1 enkel risico.

casran
Forum-lid HC

casran 02 dec 2007 23:51

litespeed schreef:
C a s r a n schreef:nu stond ik die onlangs bij TS-Bikes te bekijken, en het zijn wel mooie en verderlichte pedaaltjes.

:rolleye:
Jij als WW-member, hebt de schoenplaten ook gewogen neem ik aan. Het totaalgewicht is toch niet heel bijzonder?

Klopt, dat is inderdaad het angeltje bij Speedplay; al kan je Speedplay's ook verder tunen, en komen er binnenkort ook aantrekkelijke Nano's op de markt. Hoe dan ook lig ik meer wakker van het fietsgevoel bij pedalen dan het gewicht (ik heb hier ook M2Racer ORB II liggen hoor, voor als het gewicht echt telt!).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

21st-century
Forum-lid

21st-century 03 dec 2007 00:37

Ik heb gelezen op het forum van cervelo dat er problemen zouden zijn met het zakken van de aero zadelpen, heeft iemand hier dit ook al ervaren (Speric misschien?) Het heeft blijkbaar te maken met een koper plaatje dat te glad zou zijn als ik het goed begrijp. Het gaat wel steeds over de aluminium pen, zijn deze problemen er ook met de carbon zadelpen en zoja hoe moet je dit precies verhelpen?

Ook lees ik weer wat problemen over de interne bekabeling daarmee bedoel ik het tikken van de kabel tegen de buis wat zorgt voor irritante bijgeluiden, Op te lossen door dezelfde rubbertjes (hoe heten die dingen ook alweer) te gebruiken als bij je externe bekabeling. Maar hoe krijg je die dingen precies in de buis geschoven. Drie rubbers zouden volgens Gerard Vroomen voldoende zijn om het tikken tegen te gaan. Iemand een idee????

Alvast bedankt !!
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 03 dec 2007 01:11

KXlight schreef:Voor de rest vind ik het volstrekt onbelangrijk of de persoon, die in zijn eerste posting iets te koop aanbiedt, een profwielrenner is of niet. Het getuigt gewoonweg niet van fatsoen. (OK, deze persoon heeft zich vrij snel verontschuldigd, dat is een pluim waard). Vele andere aanbieders zijn na dit soort postings direct tot de orde geroepen danwel is hun handeltje van 't forum verwijderd.
Ach ja, en zo zijn er wellicht weer mensen die jouw betreffende reactie van weinig fatsoen vinden getuigen. Het is allemaal wat, hè.

@Mods: Wat mij betreft mogen dit soort reacties wel uit het topic verwijderd worden, hoor. Uiteraard inclusief de mijne -- anders doe ik het morgenochtend zelf wel. (:-)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 03 dec 2007 09:32

"Die fietsen ( frames ) moet je registren bij Cervélo zelf ( you know ?) dus in dit geval loop je geen 1 enkel risico"

Ligt eraan wat je geleverd krijgt, weleens opgevallen dat er (specifiek op marktplaats) frames (misschien dan niet van Cervelo) ciculeren zonder, een uitgeslepen of met een aangepast nummer. Profmateriaal (hoort) niet onder de normale regeling te vallen al was het maar om het herkenbaar te houden en te voorkomen dat afgetrapte frames als nieuw op marktplaats belanden.

Een slim merk levert voor wedstrijdgebruik dus herkenbaar materiaal uit dat bij voorkeur nooit meer in het reguliere circuit beland. Doet het dit wel dan is het altijd herkenbaar als "besmet" en komt niet meer voor garantie in aanmerking (al was het maar omdat de eerste eigenaar daar nooit voor betaald heeft).
Overigens weet ik dat Scott dergelijke frames bij uitlevering op naam van de ploeg zet en dat de garantie daarmee meteen ten einde is (goede oplossing).

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 dec 2007 09:33

Buzz schreef:
KXlight schreef:Voor de rest vind ik het volstrekt onbelangrijk of de persoon, die in zijn eerste posting iets te koop aanbiedt, een profwielrenner is of niet. Het getuigt gewoonweg niet van fatsoen. (OK, deze persoon heeft zich vrij snel verontschuldigd, dat is een pluim waard). Vele andere aanbieders zijn na dit soort postings direct tot de orde geroepen danwel is hun handeltje van 't forum verwijderd.
Ach ja, en zo zijn er wellicht weer mensen die jouw betreffende reactie van weinig fatsoen vinden getuigen. Het is allemaal wat, hè.

@Mods: Wat mij betreft mogen dit soort reacties wel uit het topic verwijderd worden, hoor. Uiteraard inclusief de mijne -- anders doe ik het morgenochtend zelf wel. (:-)

Omkleed dat eens met argumenten a.u.b. Van speculaties word ik niet veel wijzer...

speric
Forum-lid HC

speric 03 dec 2007 10:04

@ shark,

Het gaat hier om een nieuw frame van Cervélo, niet gebruikt en niet voor de ploeg bestemd.

Plaats reactie