Heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad met een DT Swiss ARC wiel, alu nippel was in de lengte door de midden gecorrodeerd.Critic schreef: ↑20 aug 2022 11:20 Gister een losse spaak in m'n reynolds strike achterwiel (aeroad '18). Controle bij fietsenmaker voor dat aluminium busje binnenin de velg, waar de spaaknippel in moet, helemaal tot poeder vergaan is, dus niet meer te repareren..
Heb al contactformulier bij canyon ingevuld, maar vroeg me af of meer mensen hier zoiets misschien gehad hebben en hoe dit opgepakt is?!
Wiel is 4 jaar oud, dus geen wettelijke garantie meer, maar levensduur van wielen is flink langer dus garantie hoort dat ook te zijn. Mar ben niet de eerste eigenaar.. Hoe coulant is canyon qua garantie onderdelen?!
Latex uit de band, band eraf, plakvelglint eruit gesneden en kapotte nippel eruit"geschud".
Wielen 1,5 jr oud, 1e eigenaar, ben naar bevriende FM gegaan en gevraagd om een nieuwe messing nippel te monteren en slagje eruit te halen.
Na 15 min stond ik weer buiten met een recht wiel.... (kostte me een paar tompoezen )
Ik had nog garantie maar dit was een stukkie sneller. Echter wanneer er 1 nippel zo gecorrodeerd is, zullen er waarschijnlijk meerdere volgen.
Even afwachten dus en anders of garantie claimen, of wiel opnieuw in laten spaken en dan met messing nippels...