Voor de klant wel, die is volledig gedekt door allerlei doorgeslagen consumenten wetten.wasbeer2006 schreef: ↑20 nov 2024 10:44 Hier gaat het best goed. En anders meld dat je het niet hebt bij de shop en bezorger en het is zo geregeld hoor.
Indien jij niet getekend hebt hebben ze echt een probleem.
De afhandeling naar de verzender is een tweede. Dat is veelal een vervelende langlopend touwtrek wedstrijd waar uiteindelijk de bezorgdienst aan het langste eind trekt. Ze doen dan een onderzoek en komen tot de conclusie dat het geleverd is.
Vaak is er dan ook verkeerd gescand, of wordt er getekend door de bezorger zelf!! (krabbelt even de naam van de beoogd ontvanger) Dan staat het op geleverd, maar is het geleverd aan de pakketshop (wat niet het leveradres is), of ergens in de voortuin gelegd. Of een keer dat er bewijs van levering kwam van een voordeur met een huisnummer dat afweek van het leveradres en volgens klant zelfs niet bij hem in de straat of voor hem herkerbaar in de buurt was. Toch was de conslusie van de pakketdienst: geleverd! Dus niet ons probleem.
Dan heb je een ontevreden klant, moet je betalen voor de verzending en ben je het verzonden product kwijt.