Pagina 18 van 21
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 05:11
door Maruss
wasbeer2006 schreef: ↑20 nov 2024 10:44
Hier gaat het best goed. En anders meld dat je het niet hebt bij de shop en bezorger en het is zo geregeld hoor.
Indien jij niet getekend hebt hebben ze echt een probleem.
Voor de klant wel, die is volledig gedekt door allerlei doorgeslagen consumenten wetten.
De afhandeling naar de verzender is een tweede. Dat is veelal een vervelende langlopend touwtrek wedstrijd waar uiteindelijk de bezorgdienst aan het langste eind trekt. Ze doen dan een onderzoek en komen tot de conclusie dat het geleverd is.
Vaak is er dan ook verkeerd gescand, of wordt er getekend door de bezorger zelf!! (krabbelt even de naam van de beoogd ontvanger) Dan staat het op geleverd, maar is het geleverd aan de pakketshop (wat niet het leveradres is), of ergens in de voortuin gelegd. Of een keer dat er bewijs van levering kwam van een voordeur met een huisnummer dat afweek van het leveradres en volgens klant zelfs niet bij hem in de straat of voor hem herkerbaar in de buurt was. Toch was de conslusie van de pakketdienst: geleverd! Dus niet ons probleem.
Dan heb je een ontevreden klant, moet je betalen voor de verzending en ben je het verzonden product kwijt.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 06:57
door daniel1975
Hier is ineens een pakje bij een Postnl punt bezorgd wat hier zeker niet het dichtst bij is.
“Wegens drukte is het niet op uw adres bezorgd maar bij een pakketpunt”.
Hallo, als ik naar een pakketpunt had gewild had ik dat wel aangegeven bij het bestellen, dat gaat perfect hier met de Postnl—automaat.
Oh wacht…..dat kon ik niet aangeven bij de bestelling…..
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 07:00
door rene
Post.nl is gewoon k#t de laatste tijd hier!! Al 3x voorgekomen dat óf een pakketje voor de deur wordt achtergelaten, of ergens bij ons op het plein zonder bericht achter te laten.
Volgende keer maar laten bezorgen bij een afhaalpunt.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 08:14
door Se7en
daniel1975 schreef: ↑21 nov 2024 06:57
Hier is ineens een pakje bij een Postnl punt bezorgd wat hier zeker niet het dichtst bij is.
“Wegens drukte is het niet op uw adres bezorgd maar bij een pakketpunt”.
Hallo, als ik naar een pakketpunt had gewild had ik dat wel aangegeven bij het bestellen, dat gaat perfect hier met de Postnl—automaat.
Oh wacht…..dat kon ik niet aangeven bij de bestelling…..
Stel in de PostNL app in dat je het pakket altijd bij een automaat wilt hebben. Als de webshop die optie niet biedt gaat het alsnog naar die automaat. Voorkeursinstellingen van de ontvanger gaan boven de gekozen wijze in de webshop.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 09:18
door Slowracer
rene schreef: ↑21 nov 2024 07:00
Volgende keer maar laten bezorgen bij een afhaalpunt.
Die keuze krijg je vaak niet als je online bestelt. Wellicht dat onderstaande tip van Se7en wel werkt. Ga het eens proberen als ik weer eens iets online bestel en PostNL de bezorger is.
Se7en schreef: ↑21 nov 2024 08:14
Stel in de PostNL app in dat je het pakket altijd bij een automaat wilt hebben. Als de webshop die optie niet biedt gaat het alsnog naar die automaat. Voorkeursinstellingen van de ontvanger gaan boven de gekozen wijze in de webshop.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 09:51
door dwangarbeider
daniel1975 schreef: ↑21 nov 2024 06:57
Hier is ineens een pakje bij een Postnl punt bezorgd wat hier zeker niet het dichtst bij is.
“Wegens drukte is het niet op uw adres bezorgd maar bij een pakketpunt”.
Hallo, als ik naar een pakketpunt had gewild had ik dat wel aangegeven bij het bestellen, dat gaat perfect hier met de Postnl—automaat.
Oh wacht…..dat kon ik niet aangeven bij de bestelling…..
Ik weet niet hoe het bij Postnl draait maar de situatie bij het Belgische Bpost ken ik wel heel goed. Het is eigenlijk al vanaf begin november een ware overrompeling qua pakketjes. Blijkbaar begint de eindejaarsdrukte elk jaar vroeger en vroeger, de e-commerce blijft sowieso explosief groeien, er werden inspanningen gedaan om contracten met grote verzenders binnen te halen.....
Je zou zeggen, redenen genoeg om het uitreikingsnetwerk te versterken, zeker in deze periode.
Doch niet zo bij Bpost. Vanwege tegenvallende financiële resultaten werden de uitreikingsrondes al structureel verzwaard. Nu heeft men ook nog eens besloten om die steeds drukkere en langer durende eindejaarsperiode te overbruggen met minder tijdelijke versterkingsdiensten.
Je hoeft daar niet heel lang voor gestudeerd te hebben om te weten dat dit voor de eindbestemmeling wel eens vervelend kan worden. Het management bij Bpost lijkt daar anders over te denken.
Vandaar dus allerlei kunstgrepen om de pakjes toch min of meer afgeleverd te krijgen.
Ik veronderstel dat de situatie bij Postnl. vergelijkbaar is, als ik de verhalen hier lees.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 10:27
door Jans
daniel1975 schreef: ↑21 nov 2024 06:57
Hier is ineens een pakje bij een Postnl punt bezorgd wat hier zeker niet het dichtst bij is.
“Wegens drukte is het niet op uw adres bezorgd maar bij een pakketpunt”.
Hallo, als ik naar een pakketpunt had gewild had ik dat wel aangegeven bij het bestellen, dat gaat perfect hier met de Postnl—automaat.
Oh wacht…..dat kon ik niet aangeven bij de bestelling…..
In Brabant kunnen we het al tijden niet ophalen waar we willen. Er wordt gewoon een afhaalpunt aangegeven. Terwijl er veel dichterbij afhaalpunten zijn. Zijn die dan vol misschien? Zoals Daniel aangeeft, dus ook niet altijd.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 13:02
door daniel1975
Ik ga de tip van Se7en eens proberen!
Pakketautomaat doet het altijd als ik die mogelijkheid aan kan vinken, werkt perfect.
En er zit ook verschil tussen aanbieders: Bever werd bij dat punt afgeleverd, Bergfreunde gewoon thuis. Allebei postnl.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 13:03
door N.eelis
Het bezorgnetwerk is zwaar overbelast. Ongeacht de vervoerder, het aantal beschikbare bezorgers kunnen simpelweg het volume niet afhandelen. Dit is een probleem binnen de logistieke keten die sinds corona een enorme vlucht heeft aangenomen. Er zijn wel wat opties om de druk enigzins te verlichten, maar de vraag is in hoeverre dit verlichting gaat brengen als wij als consument als een malle op die bestel knop blijven drukken. Ik zou er geen moeite mee als er een prijskaartje wordt gehangen aan de "vandaag besteld, morgen in huis" service en die keuze bij de consument wordt gelegd.
Afhaalpunten worden ook bizar vol, dus ik snap heel goed dat er tegenwoordig een max aantal dagen wordt gegeven om het af te halen en anders gaat het retour.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 14:33
door Se7en
Slowracer schreef: ↑21 nov 2024 09:18
rene schreef: ↑21 nov 2024 07:00
Volgende keer maar laten bezorgen bij een afhaalpunt.
Die keuze krijg je vaak niet als je online bestelt. Wellicht dat onderstaande tip van Se7en wel werkt. Ga het eens proberen als ik weer eens iets online bestel en PostNL de bezorger is.
Se7en schreef: ↑21 nov 2024 08:14
Stel in de PostNL app in dat je het pakket altijd bij een automaat wilt hebben. Als de webshop die optie niet biedt gaat het alsnog naar die automaat. Voorkeursinstellingen van de ontvanger gaan boven de gekozen wijze in de webshop.
Je moet het dus eerst in de app instellen en dan pas je order plaatsen! Wijzigen kan niet meer als je eenmaal besteld hebt!
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 16:05
door rikkert
Se7en schreef: ↑21 nov 2024 08:14
daniel1975 schreef: ↑21 nov 2024 06:57
Hier is ineens een pakje bij een Postnl punt bezorgd wat hier zeker niet het dichtst bij is.
“Wegens drukte is het niet op uw adres bezorgd maar bij een pakketpunt”.
Hallo, als ik naar een pakketpunt had gewild had ik dat wel aangegeven bij het bestellen, dat gaat perfect hier met de Postnl—automaat.
Oh wacht…..dat kon ik niet aangeven bij de bestelling…..
Stel in de PostNL app in dat je het pakket altijd bij een automaat wilt hebben. Als de webshop die optie niet biedt gaat het alsnog naar die automaat. Voorkeursinstellingen van de ontvanger gaan boven de gekozen wijze in de webshop.
Dat had ik dus pas een keer, ik had ingesteld, stuurt er iemand een bosje bloemen. Door een update was de app uitgelogd, kreeg ik geen bericht in de app en ook geen mail (die krijgt de afzender), en lag er een bos bloemen bij de karwei weg te rotten. Meestal werkt het maar ze snappen dan weer niet dat je bepaalde dingen niet in een automaat moet proppen.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 21 nov 2024 16:20
door JPAR
N.eelis schreef: ↑21 nov 2024 13:03
Het bezorgnetwerk is zwaar overbelast. Ongeacht de vervoerder, het aantal beschikbare bezorgers kunnen simpelweg het volume niet afhandelen. Dit is een probleem binnen de logistieke keten die sinds corona een enorme vlucht heeft aangenomen. Er zijn wel wat opties om de druk enigzins te verlichten, maar de vraag is in hoeverre dit verlichting gaat brengen als wij als consument als een malle op die bestel knop blijven drukken. Ik zou er geen moeite mee als er een prijskaartje wordt gehangen aan de "vandaag besteld, morgen in huis" service en die keuze bij de consument wordt gelegd.
Afhaalpunten worden ook bizar vol, dus ik snap heel goed dat er tegenwoordig een max aantal dagen wordt gegeven om het af te halen en anders gaat het retour.
Van mij mogen ze ook best wat doen aan 'vandaag besteld, morgen in huis'. Het lastige is dat het door diezelfde winkels, samen met de bezorgers, gecreëerd is.