Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint Parijs - Roubaix?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 12 apr 2010 20:30

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1 ... e_winnaars
"Wat Cancellara deed, was fantastisch. Boonen mocht zich nooit laten afzakken. En dan wacht hij nog om erachter te gaan. Hij was niet meer 100% fit, denk ik. Boonen weegt te licht voor Cancellara, die hem voor de derde keer klopt."

"Vroeger wogen wij ook te licht tegen Merckx, maar ik gaf hem geen 20 meter. Cancellara zou mij trouwens niks kunnen doen. Hij was moe op de piste, ik was nooit moe. Je moet genoeg trainen, hé!"

Reactie Bruyneel (twitter): http://twitter.com/johanbruyneel

# Here's the link in flemish: http://bit.ly/biMzIW about 23 hours ago via Seesmic
# He basically says: he's happy cancellara won & not boonen so he keeps his record. & HE would've beaten cance coz he was faster on the track. about 23 hours ago via Seesmic
# I was biting my tongue on this one for a while already anyway, couldn't hold back any longer... about 24 hours ago via Seesmic
# I'm just saying what the majority of the people in Belgium think when they hear this man speak... about 24 hours ago via Seesmic
# Reading the reaction of Roger Devlaeminck after Paris-Roubaix. Winning that race 4 times must leave some brain damage. Pay attention Fabian!

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 12 apr 2010 20:59

trekhaak schreef:Valt me echt op dat de belgen die Roger de Vlaeminck nog serieus nemen ook. Beetje een triest figuur als je het mij vraagt. "Mij had Cancellara nooit kunnen kloppen. Want hij was moe op de piste en ik was nooit moe, ge moet wel genoeg trainen hé"

Wat een dwaas, de enigste reden dat ie zo bang is dat z'n record er aan gaat, is dat ie dan niet elk jaar weer zoveel aandacht krijgt en iedereen kan lopen afzeiken en zeggen hoe goed hij wel niet was.

Niet veralgemenen hé, deze vlaming vindt De Vlaeminck een dementerende overvol van zichzelf zijnde oude 'in mijn tijd reden er wel 320 toprenners' zaag.
En geloof me dat ik verre van de enige ben.

Jammer dat een voormalig toprenner (want laat daar geen discussie over zijn) tot zo iets kan evolueren.

Briek, wie voor mij nog altijd de oerflandrien is, zei hoogstens dat het in zijn tijd moeilijker en harder was maar is nooit ofte nooit vervallen in het verheerlijken van zijn tijd en was zelfs tevreden dat de omstandigheden voor de renners verbeterd waren.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

eelcoz

eelcoz 12 apr 2010 21:48

Hmmm, ik kijk met interesse uit naar de reactie van GastheerG op dit alles.;) Die is toch groot De Vlaeminck-fan?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 apr 2010 22:05

Super van Fabian, dit denk ik ga ff 50km tijdrijden na 200km, Maar wat een kansloze in de achtervolgende groep uitgezonderd een enkele. Als je geen zin hebt te rijden stap dan af!

Cancellara heeft 50 meter en hushovd pakt voorop ff relaxed een bidonnetje

Ik zou bijna de uitspraak van v Gaal gebruiken. Ga je ff kansloos voor plek vier of vijf rijden.

hetfietsertje
Forum-lid

hetfietsertje 12 apr 2010 23:15

Jammer dat Knaven stopt. Hoorde het net in HollandSport. Niet dat hij de koers nog zou winnen maar toch...., een Hollandse Flandrien. Enneh was Duclos Lasalle geen 39 toen hij P-R nog won? Dus waarom Knaven niet op zijn 40e volgend jaar...... Helaas
http://www.hetfietsertje.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 13 apr 2010 11:28

teutoon schreef: Klopt. En desondanks moet er meer haalbaar zijn. We hebben geen sportcultuur zoals Italië of Spanje. Duitsland kent ook geen sportcultuur maar zijn meer fitness fanaten dan wij. Altijd fysiek top en de wil om te winnen.

Euh, Duitsland, geen 'sportcultuur'?!? (waar slaat 'sportcultuur' dan wel op?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tim78
Forum-lid

tim78 13 apr 2010 14:06

Ijzeren Briek schreef:
trekhaak schreef:Valt me echt op dat de belgen die Roger de Vlaeminck nog serieus nemen ook. Beetje een triest figuur als je het mij vraagt. "Mij had Cancellara nooit kunnen kloppen. Want hij was moe op de piste en ik was nooit moe, ge moet wel genoeg trainen hé"

Wat een dwaas, de enigste reden dat ie zo bang is dat z'n record er aan gaat, is dat ie dan niet elk jaar weer zoveel aandacht krijgt en iedereen kan lopen afzeiken en zeggen hoe goed hij wel niet was.

Niet veralgemenen hé, deze vlaming vindt De Vlaeminck een dementerende overvol van zichzelf zijnde oude 'in mijn tijd reden er wel 320 toprenners' zaag.
En geloof me dat ik verre van de enige ben.

Jammer dat een voormalig toprenner (want laat daar geen discussie over zijn) tot zo iets kan evolueren.

Briek, wie voor mij nog altijd de oerflandrien is, zei hoogstens dat het in zijn tijd moeilijker en harder was maar is nooit ofte nooit vervallen in het verheerlijken van zijn tijd en was zelfs tevreden dat de omstandigheden voor de renners verbeterd waren.

+1 van nog een vlaming

iron2man
Forum-lid

iron2man 13 apr 2010 15:28

Duitsland heeft zeer zeker een sportcultuur.
In 2007 was ik deelnemer aan de Ironman in Frankfurt en er stonden 500.000 toeschouwers langs de kant die een ieder aanmoedigde
Het mooie was dat bij de laatste finisher die 90 seconden voor de tijdslimiet binnen kwam het finishstadion met 15000 man nog bomvol zat
In Nederland zou hetzelfde stadion bijna leeg zijn

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 14 apr 2010 01:58

Ik heb net nog eens zonder knipwerk naar de laatste 10km voor Cancelara's demmarage gekeken en kan er niets anders van maken dan dat Boonen gewoon erg dom was aan het koersen. Begrijp me niet verkeerd ik vind het een klasbak maar van zijn taktiek en redenatie klopte hier gewoon geen hol. Hij zat op 5km voor Mons en Pevele gewoon 4 a 5 keer als een idioot, en telkens lang, aan het groepje te sleuren om, volgens eigen zeggen, er voor te zorgen dat iedereen alleen kwam te zitten. Maar eigenlijk zat iedereen al alleen, uitgezonderd 3 mensen van Columbia en Hammond en Hushovd, en de rest zat al alleen. En die van Columbia die waren zo gezien.

PS: als je een land met Nederland wil vergelijken qua sportcultuur dan kijk eens naar Australie, net iets meer mensen (20mln) maar heel veel meer Sportprestaties over de gehele breedte. Als je weet hoe dat bij hun op de scholen gaat dan is dat trouwens niet meer dan logisch.
Afbeelding

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 14 apr 2010 16:41

Nee, hij reed niet dom maar was gewoon niet sterk genoeg. Toen hij in de achtervolging ging op Cancellara kleefde de rest aan zijn achterwiel. Was hij sterk genoeg geweest dan lagen ze er allemaal af maar dat was het geval niet. Vorig jaar koerste hij net hetzelfde maar lag de boel wel uiteen, ook toen demarreerde hij slag om slinger maar wel met resultaat. Toen vond iedereen hem zo sterk en knap.
Hij heeft niet dom gereden dit jaar maar was gewoon niet sterk genoeg. Enige waar je nog kan over discussiëren is of je je niet beter gedeisd houdt als je niet super bent. Misschien voelde hij zich wel super maar was hij het niet.

Trouwens, over Cancellara stel ik mij ernstige vraagtekens. Winnen, akkoord, de beste zijn, ook akkoord maar zonder te verpinken of te ademen de rest belachelijk maken? Sorry, geloof ik niet in. Toen Museeuw, waar iedereen nu wel van weet dat hij pakte, won dan was dat werken, afzien, sleuren en diep gaan. Nu reed Cancellara precies op een brommer, gewoon aan het gas draaien, 5 per uur sneller rijden dan de rest en onbewogen blijven.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 apr 2010 17:14

Dat ligt toch gewoon aan de renner. Sommige renners zien eruit of ze afzien op 't moment dat ze op de fiets zitten, terwijl je aan andere nooit wat afziet. Als je bijv naar een Menchov kijkt dan lijkt 't net alsof hij een rustige duurtraining aan 't doen is, hoe hard hij ook aan 't afzien is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ivarkoster
Forum-lid

ivarkoster 14 apr 2010 17:25

Misschien omdat er steeds minder doping gebruikt wordt, kunnen daardoor de verschillen weer groter worden? Ik hoop het in ieder geval wel, het zal toch een bijzondere deceptie zijn als Cancellara op doping betrapt zou worden.

Plaats reactie