Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hommes Wielersport in Soest

niklas2
Forum-lid

niklas2 10 mar 2010 21:20

Sharkman 1 schreef:Tja,

Ik heb een paar jaar terug ellende gehad met een ex prof in Sittard (echt een notoire oplichter). Dit heeft bijna anderhalf jaar geduurd voordat de politie ingreep en als je ziet met welke straf de beste man uiteindelijk weg is gekomen........

Bedoel je hier J. van G. mee? Is net weer opgepakt (oa nadat ie mij en nog een paar forumleden had opgelicht)!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

diogenes
Forum-lid

diogenes 10 mar 2010 21:22

@Il Pirato : toevallig heb ik in mijn bekendenkring 2 politiemensen: 1 ervan weigert (volgens zijn moeder) oudere dames een bon te geven (op zich heel mooi, maar niet helemaal rechtvaardig) en de ander heeft op het bureau iets meegemaakt waardoor hij nu geen agent meer wil zijn en vertelde mij dat hij bij een arrestatie van een crimineel in de steek is gelaten door zijn collega's die hem alleen de klus lieten klaren....dat geeft mij erg weinig vertrouwen.
Velgenfluisteraar

Florezido

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 10 mar 2010 21:42

"Bedoel je hier J. van G."

Die bedoel ik inderdaad maar hij is er afgekomen met een taakstraf en hij had geen "paar" forumleden opgelicht maar volgens mij waren er minimaal 50-60 aangiftes (ga er maar rustig vanuit dat dat er minimaal 4-5 x zoveel werkelijk gedupeerden zijn die om welke reden dan ook niet de moed hebben om minimaal een paar uur op het buro kwijt te zijn (voor een brief met minimaal 3 typefouten per regel).

Overigens heb ik geen enkel probleem met een snelheidsbon (verzamel ze) maar wel met zinloos flitsen op plekken waar nooit iets gebeurd met als reden dat het wel maximaal op moet leveren (dus liever onderaan een helling op de snelweg na een overgang van 120 naar 100 en niet op een krappe weg met veel gelijkwaardige kruisingen of op een woonerf. Sprak laats nog een agent aan met de vraag waarom hij op een bepaalde plek met zijn laserpistool stond. Commentaar was dat hij uit ervaring wist dat die weg de enige was waar je 50 mocht en op alle andere wegen in de buurt 70. Buitenstaanders hadden dit vaak niet door en dat was dus weer 20 km pure winst. Voor zo'n instelling en zo'n agent heb ik dus echt nul respect.

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 10 mar 2010 21:42

Diogenes schreef:@Il Pirato : toevallig heb ik in mijn bekendenkring 2 politiemensen: 1 ervan weigert (volgens zijn moeder) oudere dames een bon te geven (op zich heel mooi, maar niet helemaal rechtvaardig) en de ander heeft op het bureau iets meegemaakt waardoor hij nu geen agent meer wil zijn en vertelde mij dat hij bij een arrestatie van een crimineel in de steek is gelaten door zijn collega's die hem alleen de klus lieten klaren....dat geeft mij erg weinig vertrouwen.

Dat kan ik niet goedlullen :D Maar dat zijn 2 agenten op 3000?? Ook jouw verhaal Sharkman, kansloze agent zou ik dan zeggen ;)
Laten we on topic blijven. Wil best verder in discussie met jullie, maar misschien moeten we dat dan even over de PB doen ;)

Wie is J. van G.????
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 10 mar 2010 23:29

Il Pirato schreef:Lekker makkelijk om de politie overal de schuld van te geven. Geloof me, ik voel diep met de gedupeerden mee, ben zelf wielerfanaat en mensen moeten ook met hun tengels van mijn fiets afblijven. MAAR, zoals sommigen hier reageren is puur uit emotie en vooral gericht op eigen hachje. Tuurlijk vind JIJ het belangrijk dat JOUW fiets terug komt en vind JIJ dat JOUW zaak de meest belangrijke is die op dat moment bij de politie ligt. Tuurlijk wil jij dat jouw zaak DIRECT opgepakt wordt en wat mee gedaan wordt. Maar dat vind Pietje op de hoek ook van zijn zaak en Marietje even verderop ook van haar zaak.
Men moet niet denken dat dit te maken heeft met "zin" van de politie. Dit heeft met zaken te maken die op zeer hoog niveau bepaald worden (lees "opgelegd door minister" ). De politie werkt met speerpunten en prioriteiten die vooraf bepaald zijn. Hoe hoger de prioriteit de sneller deze opgepakt wordt. Overdreven voorbeeld: moord/verkrachting gaat voor op hondenpoep op straat. Dit terwijl de gene die over hondenpoep klaagt dit misschien wel heeeeel belangrijk vind. Voor de gedupeerden hier is deze zaak prioriteit 1, maar dit geldt dus niet voor de politie danwel justitie. Daar kan de politie zelf dus niets aan doen!
Verwacht dus niet dat men al hun werk laat vallen omdat jouw fiets is verdwenen.

Ik heb nu al meerdere verhalen gehoord van de Soesterpolitie en dit is ook op tv geweest, men komt gewoon de beloften niet na. Mensen wordt bijv. verteld, dat als ze bij Gods gratie al aangifte "mogen" doen op kasteel Soest, dat ze teruggebeld worden omdat men eea uit moet zoeken. Dat gebeurde dus herhaaldelijk niet en dan moet je maar afwachten of er uberhaupt een zaak van gemaakt wordt.... Ik heb sterk het idee dat er daar op lokaal niveau verkeerde prioriteiten gesteld worden.

Ik kan me overigens best voorstellen wat Sharkman1 bedoeld, mensen voelen zich onderhand genoodzaakt om eigen rechter te gaan spelen en misschien wel met een knokploeg je eigendom terug wil halen.

Ik zal er verder niet te lang op doorgaan want ik denk niet dat we er uit komen, in de basis zijn we het denk ik eens dat dit niet zo moet kunnen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

sensur
Forum-lid

sensur 10 mar 2010 23:42

Wat er met Hommes aan de hand is weet ik niet.
Maar het is wel vreemd dat als de zijdeur open gebroken wordt het vreemd is dat deze deur weer keurig wordt gerepareerd met een plaat. Inbrekers doen dit niet. Hans en zijn broer Danny ook niet want zij zijn verdwenen. Ik heb deze inbraak gemeld bij de polite, maar zij keken alsof zij water zagen branden en pas ingrijpen als er aangifte wordt gedaan. Aangezien Hans en Danny verdwenen zijn(btw:ouders denken dat het met drugscriminaliteit te maken heeft) wordt dus geen aangifte gedaan. In de zaak is evht alles verdwenen en de vloer id keurig aangeveegd.
Ik denk dat het volgende aan de hand is.
Hommes is nog niet failliet verklaard(dinsdag is insolventie dag bij de Utrechtse rechtbank en je kan dan gewoon opvragen of Hommes failliet is).
Omdat Jommes de huur niet betaalt heeft de eigenaar de huur opgezegd en het pand ontruimd. De eigenaar van het pand is Fortuna Park Investment BV te Amsterdam (0206277777). Ik denk dat zij de fietsen hebben. Althans dat hoop ik.
Als Hommes faiulliet verklaard wordt moet je bij de deurwaarder je fiets opeisen.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 11 mar 2010 02:00

[quote=

Wie is J. van G.????[/quote]

Geen Joeri van Gelder ;-)
Die hangt weer aan de ringen ipv. wit poeder lol, persoonlijk gun ik hem een sportieve revanche.
J v G, tja wie is dat ook alweer...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 mar 2010 02:39

Doe eens een Gooi ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 11 mar 2010 14:57

ZorroI schreef:Doe eens een Gooi ;)

Tis mss heel simpel, maar ik pas.
;-(
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2010 15:34

Jelle van Groezen zeker?
Less is bore

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 11 mar 2010 16:42

dit staat nu op de site van hommes:

Soest - 10 maart 2010

Op dit moment heerst er onduidelijkheid over de toekomst van Hommes Wielersport. De komende tijd zal worden gezocht naar eventuele mogelijkheden en oplossingen. Tevens zal er alles aan gedaan worden zowel klanten als leveranciers meer duidelijkheid te geven.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

niklas2
Forum-lid

niklas2 11 mar 2010 20:05

Daniel1975 schreef:Jelle van Groezen zeker?

bingo! wat een onverbeterlijke jerk die kerel....
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie