Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 14 feb 2010 12:18

[quote="pwaverijn"]ze zeggen toch altijd dat je over het weer gaat praten als je niets beters weet?
wat een saai topic is dit dan eigenlijk....[/quote]
Zieiken over het weer is onderdeel van de NL cultuur. Jij vast geen inburgeringscursus gehad hebben.
kiekeboe

bingohome
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 jan 2009 22:44

bingohome 14 feb 2010 14:34

Ik had ook gisterenavond al mijn fietskleren klaar gelegd. Mentaal en fysiek ingesteld op een rondje A'dam-Hoorn-A'dam. Toen ik vanmorgen de verse sneeuwlaag zag, kwamen er dan ook een paar woorden uit mijn mond, die ik hier niet zal herhalen...
Twee uur getacxt... Allemachtig, zelfs met een Monty Python dvd erbij wordt de verveling bijna tastbaar...

Dus bij deze sluit ik me aan bij de TS.

IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 feb 2010 15:12

[quote="GastheerG"]Uiteindelijk is het m'n kassei (en woon werk) fiets geworden die vandaag een beurt heeft gekregen!

Fiets had ik al maanden niks aan gedaan. Iedere maand 1 keer bij de Shell 1 euro in de wasbox en klaar.
Over beurten geven en ergens klaar mee zijn.

Dat in de kou, donker en nattigheid fietsen gaat allemaal wel.

Maar ............... die fiets zeg.

Wel lekker staan knutselen. Glaasje Jameson erbij en Mad Dogs & Englishmen op.

Buitenblad vervangen
1 kransje vervangen
4 remblokken
ketting

Kassa!

Het slijt met die pekel echt als een gek.

Remhoeven moesten echt helemaal uit elkaar. Zaten gewoon vastgekoekt! Roken gewoon zout!!!!

Maar de fiets is klaar voor de laatste ziendende sneeuwbuien dit jaar:D

Iemand trouwens dat stukje van Walter Planckaert gelezen in de recente Cyclo Sprint:D[/quote]

En nou weer lekker door de zoute pap fietsen Gastheer. Net iets te vroeg gepoetst?

eelcoz

eelcoz 14 feb 2010 18:32

Ik had een trainingsschema gemaakt dat zou beginnen in de eerste week van januari. Tot nu toe heb ik 1x buiten gefietst in 2010. Dit was dus de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik een trainingsschema en seizoensplanning heb gemaakt. Het heeft simpelweg geen zin in Nederland, kom ik nu achter.

Wat de sneeuw betreft; op dag 1 (ergens half december) was het leuk, op dag 2 vond ik het al een stuk minder leuk, daarna ging het langzaam over in boosheid, woede, ontkenning en pure frustratie. Inmiddels heb ik me neergelegd bij het feit dat we blijkbaar tijdelijk in een poolgebied wonen. Het zal allemaal wel. Ik word wel langlaufer, of beter nog, ga wel darten of biljarten in een warm cafe.

Het is nu alleen nog even de vraag wie de schuld te geven van deze kutwinter: de linkse kerk? de Haagse elite? de grachtengordelbewoners met designerbrillen? Ik weet het niet, maar wil zo graag iemand de schuld geven. Dat lucht namelijk op!

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 14 feb 2010 18:44

Zelfs de Carnavalsoptocht bij ons in de stad was geen bal aan met dit weer!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 feb 2010 18:54

[quote="eelcoz"]Ik had een trainingsschema gemaakt dat zou beginnen in de eerste week van januari. Tot nu toe heb ik 1x buiten gefietst in 2010. Dit was dus de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik een trainingsschema en seizoensplanning heb gemaakt. Het heeft simpelweg geen zin in Nederland, kom ik nu achter.

Wat de sneeuw betreft; op dag 1 (ergens half december) was het leuk, op dag 2 vond ik het al een stuk minder leuk, daarna ging het langzaam over in boosheid, woede, ontkenning en pure frustratie. Inmiddels heb ik me neergelegd bij het feit dat we blijkbaar tijdelijk in een poolgebied wonen. Het zal allemaal wel. Ik word wel langlaufer, of beter nog, ga wel darten of biljarten in een warm cafe.

Het is nu alleen nog even de vraag wie de schuld te geven van deze kutwinter: de linkse kerk? de Haagse elite? de grachtengordelbewoners met designerbrillen? Ik weet het niet, maar wil zo graag iemand de schuld geven. Dat lucht namelijk op![/quote]

Hoe kan het dan dat ik wel gewoon buiten train en niet ver van jou vandaan woon?
Het lijkt me niet dat de winter het grote struikelblok is maar dat je dat zelf bent:p

eelcoz

eelcoz 14 feb 2010 19:03

[quote="pinarello"][quote="eelcoz"]Ik had een trainingsschema gemaakt dat zou beginnen in de eerste week van januari. Tot nu toe heb ik 1x buiten gefietst in 2010. Dit was dus de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik een trainingsschema en seizoensplanning heb gemaakt. Het heeft simpelweg geen zin in Nederland, kom ik nu achter.

Wat de sneeuw betreft; op dag 1 (ergens half december) was het leuk, op dag 2 vond ik het al een stuk minder leuk, daarna ging het langzaam over in boosheid, woede, ontkenning en pure frustratie. Inmiddels heb ik me neergelegd bij het feit dat we blijkbaar tijdelijk in een poolgebied wonen. Het zal allemaal wel. Ik word wel langlaufer, of beter nog, ga wel darten of biljarten in een warm cafe.

Het is nu alleen nog even de vraag wie de schuld te geven van deze kutwinter: de linkse kerk? de Haagse elite? de grachtengordelbewoners met designerbrillen? Ik weet het niet, maar wil zo graag iemand de schuld geven. Dat lucht namelijk op![/quote]

Hoe kan het dan dat ik wel gewoon buiten train en niet ver van jou vandaan woon?
Het lijkt me niet dat de winter het grote struikelblok is maar dat je dat zelf bent:p[/quote]

Fietsen in de sneeuw zie ik niet zitten, omdat ik dan meer bezig ben met ervoor te zorgen dat ik niet op m'n plaat ga, dan met lekker fietsen. Daarnaast vriest het bijna iedere dag, en daar word ik ook niet echt blij van. Ik heb bijvoorbeeld handsschoenen gekocht die volgens de verkoper toch zeker tot ongeveer -5 zouden moeten kunnen, maar ik kreeg bij +2 al na een half uur koude vingers. Waarschijnlijk ligt het dan inderdaad aan mij; ik ben erg dun en heb het dus wat sneller koud dan sommige anderen. Ik vraag me trouwens ook af of er iets van m'n fiets overblijft met dit weer.

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 14 feb 2010 19:08

Dun zijn is een slecht excuus hoor, ik heb 5 procent vetpercentage en kan perfect fietsen bij - 3.. IK doe gewoon een laag of 7-8 aan, dunne handschoenen, dikke handschoenen, schoenovertrek, helmmutsje voor oren, buf en vertrekken

ronald83
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:33

ronald83 14 feb 2010 19:15

nou ik heb wel meer vet,...vandaag 2,5 uur gereden. m'n kont was bevroren,..bah en pijn. Ik ben er zo klaar mee, tijd voor de lente!!


kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 14 feb 2010 19:18

Vorige week zaterdag was de enigste keer hier in veendam (groningen) dat je verantwoord , op een racefiets kon fietsen, ik weet het is moeilijk voor testellen maar toch is het zo, vorige week ook bv, in het westen waar ik was kon je makkelijk een rondje fietsen terwijl hier in groningen gewoon niet mogelijk was, hopelijk zet de dooi inval door en kunnen we weer trainen.

eelcoz

eelcoz 14 feb 2010 19:43

[quote="kalkko"]Vorige week zaterdag was de enigste keer hier in veendam (groningen) dat je verantwoord , op een racefiets kon fietsen, ik weet het is moeilijk voor testellen maar toch is het zo, vorige week ook bv, in het westen waar ik was kon je makkelijk een rondje fietsen terwijl hier in groningen gewoon niet mogelijk was, hopelijk zet de dooi inval door en kunnen we weer trainen.[/quote]

Gelukkig heb ik een medestander. Nu weet ik dat Pinarello ook uit Friesland komt, dus dat is blijkbaar gewoon een bikkel;), maar mensen uit bijv. het zuidwesten van het land hebben bij lange na niet zoveel last van de winter als wij hier in het noorden.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 feb 2010 19:52

[quote="eelcoz"][quote="kalkko"]Vorige week zaterdag was de enigste keer hier in veendam (groningen) dat je verantwoord , op een racefiets kon fietsen, ik weet het is moeilijk voor testellen maar toch is het zo, vorige week ook bv, in het westen waar ik was kon je makkelijk een rondje fietsen terwijl hier in groningen gewoon niet mogelijk was, hopelijk zet de dooi inval door en kunnen we weer trainen.[/quote]

Gelukkig heb ik een medestander. Nu weet ik dat Pinarello ook uit Friesland komt, dus dat is blijkbaar gewoon een bikkel;), maar mensen uit bijv. het zuidwesten van het land hebben bij lange na niet zoveel last van de winter als wij hier in het noorden. [/quote]

Nou van mij hoeft die koude en witte rotzooi ook niet kan ik je wel vertellen. Maar ik probeer er toch maar het beste van te maken. Als het koud is train ik gewoon korter, zelfs in 90 minuten kun je genoeg doen zoals KT of korte intervalletjes. Die langere ritten doe ik wel als het beter weer wordt. En ik heb een atb dus kun je ook als er sneeuw op de weg ligt vaker fietsen dan met alleen een racer. Overigens waren de wegen hier gewoon schoon vanmiddag en stond er erg weinig wind zodat je prima kon trainen mits je dat wilt natuurlijk.

Plaats reactie